صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 5277
گزارشگر: 213
۱۶۷۷
۰
۰
۵
حضور پیروزمندانه بدمینتون زنان کشورمان

«نخستین» پیروزی تاریخ بدمینتون ایران در المپیک/ایران والیبال ونزوئلا را شکست داد

«نخستین» پیروزی تاریخ بدمینتون ایران در المپیک/ایران والیبال ونزوئلا را شکست داد
ثریا آقایی، بدمینتون باز عضو تیم زنان ایران، در اولین بازی مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف فاطیما عبدالرزاق از مالدیو رفت و توانست در دو ست پیاپی با نتیجه ۲ بر صفر مسابقه را به سود خود به پایان رساند.

به گزارش آسیانیوز، ثریا آقایی نخستین زن ایرانی حاضر در مسابقات بدمینتون المپیک است

آقایی، بدمینتون باز عضو تیم زنان ایران، در اولین بازی مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف فاطیما عبدالرزاق از مالدیو رفت و توانست در دو ست پیاپی (۲۱ - ۱۴ و ۲۱ - ۷) با نتیجه ۲ بر صفر مسابقه را به سود خود به پایان رساند.

به نوشته ایسنا، آقایی اولین بدمینتون باز زن ایرانی است که توانسته به بازی‌های المپیک توکیو راه یابد. او با پیروزی در نخستین مسابقه خود موفق شد، اولین پیروزی تاریخ بدمینتون ایران در المپیک را نیز رقم بزند.

ثریا آقایی حاجی آقا متولد ۸ بهمن ۱۳۷۴، فارغ‌التحصیل رشته مدیریت ورزش در مقطع کارشناسی است. او از ۱۴ سالگی عضو تیم ملی نوجوانان شد و هم اکنون تنها نماینده زن ایرانی در این رشته محسوب می‌شود.

راهیابی او به المپیک با اتفاقات غیرمنتظره‌ای همراه بود. او که به دلیل مصدومیت و وضعیت کرونا بسیاری از مسابقات را از دست داده بود، در فاصله ۲۷ روز تا المپیک توانست جواز حضور در بازی‌ها کسب کند.

شرح نحوه کسب سهمیه المپیک به گفته فریبا مددی، نایب رئیس فدراسیون بدمینتون چنین است: «ثریا مددی در لیست ذخیره‌ها برای کسب سهمیه المپیک نفر دوم بود. بازیکن فنلاند که در لیست اصلی قرار داشت، انصراف داد بنابراین از لیست انفرادی خارج شد. در لیست ذخیره، نماینده مصر بالاتر از ثریا قرار داشت که او در میکس و دوبل سهمیه قاره آفریقا را گرفته بود و طبق مقررات هر بازیکن فقط در دو رویداد می‌تواند شرکت کند بنابراین او نیز میکس و دوبل را انتخاب کرد و از لیست انفرادی خارج شد. به این ترتیب فدراسیون جهانی بدمینتون در ایمیلی به ما اعلام کرد که ثریا آقایی توانسته است به المپیک توکیو راه پیدا کند.»

در کارنامه آقایی، مقام سوم انفرادی در مسابقات بین المللی قزاقستان، مقام سوم انفرادی در مسابقات بین المللی مغولستان و مقام اول دوبل و مقام سوم انفرادی در مسابقات بین المللی عراق به چشم می خورد.

همزمان تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در المپیک توکیو، توانست ونزوئلا را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد. والیبال ایران در بازی نخست خود لهستان را در یک بازی نفس‌گیر سه بر دو شکست داده بود.

کاروان ایران با ۶۶ ورزشکار درسی و دومین دوره بازی‌های المپیک که طی روزهای اول تا ۱۷ مردادماه در توکیو برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

ایران از المپیک ۱۹۴۸ به صورت رسمی و با اعزام کاروان در رقابت‌ها حضور دارد./

https://www.asianews.ir/u/38r
اخبار مرتبط
گزارشگری تلویزیون برای رقابت کیانی و علیزاده برای زیرسؤال‌بردن کیمیا علیزاده تهیه و طراحی شده بود و تلاش کارشناسان بر این قرار گرفت تا چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده، دختری که تنها مدال تاریخ المپیک را برای ایران گرفته، به تصویر بکشد.
همراه با از دست رفتن مدال برای کیمیا علیزاده و شکست ناهید کیانی، مربی تیم ملی تکواندوی زنان ایران درباره رویارویی ها در المپیک توکیو اظهار نظرهایی متفاوت داشت و گفت: نمی توانم به طور صد در صد بگویم اما فکر می‌کنم کمیته بین المللی المپیک می خواست که حتما این دیدار برگزار شود.
کیمیا علیزاده پس از سه پیروزی پیاپی، در برابر حریف روسی متوقف شد و از راه‌یابی به مرحله نهایی بازماند، ولی برای به دست آوردن مدال برنز به میدان خواهد رفت.
کیمیا علیزاده، تکواندوکار ایرانی که با پرچم تیم پناهجویان در رقابت‌های المپیک توکیو شرکت کرد با پیروزی مقابل ناهید کیانی، تکواندوکار ایرانی و جید جونز، تکواندوکار بریتانیایی، به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم صعود کرد.
جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدال طلا رسید و نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازیهای المپیک به نام او ثبت شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید