صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۸
کد خبر: 5281
گزارشگر: 213
۹۴۵
۰
۰
۵
تظاهرات گروهی از کسبه و مردم در خیابان انقلاب و جمهوری پایتخت

معترضان تهران به خیابان آمدند

معترضان تهران به خیابان آمدند
پس از اعتراض‌های مردم خوزستان و تجمعات حمایتی در شهرهای دیگر، ویدئوها و گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از برگزاری تجمع اعتراضی در خیابان جمهوری تهران حکایت دارد.

به گزارش آسیانیوز، پس از اعتراض‌های مردم خوزستان و تجمعات حمایتی در شهرهای دیگر، ویدئوها و گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از برگزاری تجمع اعتراضی در خیابان جمهوری تهران حکایت دارد.


معترضان شرکت‌کننده در این تجمع که صبح روز دوشنبه ۴ مرداد ماه برگزار شده است، شعارهایی چون««نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، سر داده‌اند.

شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را مخالفان و معترضان به سیاست‌های برخی مسوولان در اعتراض‌هایی سیاسی و اجتماعی پس از سال ۸۸ سر داده‌اند و به کمک‌های مالی  به گروه‌های فلسطینی و حزب الله لبنان اعتراض کردند.

روز سه‌شنبه ۲۹ تیر نیز ویدئوهایی از ایستگاه مترو صادقیه (آریاشهر) تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد مردم شعارهایی اعتراض آمیز و حمایت از مردم جنوب ایران سردادند.

در روزهای گذشته، پس از حدود ده روز اعتراض‌ در خوزستان، گزارش‌هایی درباره گسترده شدن اعتراضات در ایران و برگزاری تجمعات اعتراضی در تبریز، سقز کردستان، بجنورد در خراسان شمالی و استان البرز نیز منتشر شده بود.

بحران بی‌آبی در خوزستان که تابستان امسال شدت بیشتری یافته علاوه بر عدم دسترسی شهروندان این استان به آب آشامیدنی به کشاورزی و دامداری که منبع درآمد و معیشت بسیاری از خانوارهای این منطقه به شمار می‌رود آسیب جدی وارد کرده است./


https://www.asianews.ir/u/38u
اخبار مرتبط
احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان گفت: استفاده از اینترنت را در ایران برای جامعه هدف محدود کنید؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند.
بیش از ۹۰ کارتونیست در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراضات مردم خوزستان نوشتند: ما زبانمان تصویر است؛ آن را با طنز می‌آمیزیم و حرفمان را می‌زنیم. اما کدام طنز؟ چطور می‌توان این شرایط را دید و سراغ طنز رفت؟ چطور می‌توان خندید و چطور می‌توان خنداند؟»
پس از ۲۰ روز از تنش آبی، با رهاسازی آب از سد کرخه آب به رفیع، بستان، سوسنگرد، هورالعظیم و روستاهای حاشیه رودخانه کرخه رسید.
بیانیه ۸۰۰ شخصیت سینمایی در واکنش به اعتراضات خوزستان با انتقاد به تیراندازی به معترضان و بی آبی و نبود امکانات در این استان منتشر شد.
مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن پیشین فوتبال ایران با انتشار یک استوری در پیج اینستاگرامش از اعتراضات خوزستان حمایت و به نکاتی اشاره و تاکید کرد مردم خوزستان تانکر و آب معدنی نمی خواهند.
رهبر انقلاب امروز یکم مرداد در سخنانی درباره مشکلات استان خوزستان سخن گفتند و برضرورت رسیدگی فوری به آن تاکید کردند.
درباره نشر یک کلیپ تقطیع شده از صحبت‌های سردار سعید محمد در خصوص انتقال آب بهشت آباد بیانیه‌ای از سوی دفتر وی صادر شده است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفته است، ایالات متحده گزارش‌ها درباره شلیک به معترضان در خوزستان را زیر نظر دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید