صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۰
کد خبر: 5287
گزارشگر: 213
۶۱۳
۰
۰
۲
گرانی هزینه‌های دندانپزشکی و بی دندان شدن ایرانی ها

چرا بیشتر افراد بالای ۶۵ سال در ایران بی‌دندان هستند؟

چرا بیشتر افراد بالای ۶۵ سال در ایران بی‌دندان هستند؟
گرانی هزینه‌های دندانپزشکی به عنوان یکی از عوامل بی‌دندانی در ایران است.

به گزارش آسیانیوز، رئیس دانشگاه علوم‌‌پزشکی شهیدبهشتی می‌گوید بیش از ۵۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال ایرانی بی‌دندان هستند.

علیرضا زالی در یک نشست خبری در دانشگاه شهید بهشتی گفته است که پوسیدگی دندان موضوع مبتلابه جامعه ایرانی است و دندان به عنوان یک موضوع جدی حوزه سلامت باید در نظر گرفته شود.

او با بیان این‌که « ۸۷ درصد کودکان ایرانی زیر شش سال، دندان پوسیده دارند» افزوده است: «هر ایرانی شش دندان پوسیده در دهان دارد».

بالا بودن هزینه‌های درمانی در ایران باعث شده است که بسیاری از مردم از عهده هزینه‌های دندانپزشکی بر نیایند.

وب سایت خبرآنلاین پیشتر گزارش داده بود که گرانی هزینه‌های دندانپزشکی به عنوان یکی از عوامل بی‌دندانی در ایران، در کنار مشکلات مالی مردم و نداشتن پول کافی برای درمان‌های دندانپزشکی است./


https://www.asianews.ir/u/38z
اخبار مرتبط
روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه، یک زن جوان ساکن شهر لیکک از توابع بهمئی واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد که پیشتر با ضربات مشت همسرش دچار مرگ مغزی شده بود، جان خود را از دست داد.
در طرح جدید مجلس که گفته می‌شود با هدف افزایش جمعیت تدوین شده است برای سقط جنین پس از غربالگری تصمیم مادر تعیین کننده نیست! بلکه شورایی متشکل از دو فقیه، یک قاضی و چند پزشک در این باره تصمیم می‌گیرند!از این رو برخی شرکت‌های بیمه خدمات بیمه تکمیلی برای آزمایش غربالگری جنین را حذف کرده‌اند.
سندیکاهای کارگری و تشکل صنفی و فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه مه/یازدهم اردیبهشت)، به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی در ایران اعتراض کردند و آن را عامل «فقر روز افزون» کارگران دانستند.
شاید یکی از اقشاری که در جامعه ما بیش از همه مورد ستم واقع‌شده‌اند، کودک دخترانی هستند که به دلیل فقر، هنجارهای اجتماعی و انگارهای فرهنگی برخی از خانواده‌ها، اجتماعات و قوانین حاکم ازدواج آنان مشروع تلقی شده است؛ در حالی که یکی از پیامدهای این ازدواج‌ها «خشونت جنسی» است.
امروز 15 فرودرین جمعی از بازنشستگان کارگری در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، مرکزی و لرستان با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی و سر دادن شعار «ما دیگه رای نمی دیم، حمایتی ندیدیم» خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند؛ این بازنشستگان می‌گویند مستمری چهار میلیون تومانی کافی نیست، آنهم وقتی که خط فقر ده میلیون تومان است و با افزایش ۳۹ درصدی پایه مستمری‌ها، حق این قشر ادا نمی‌شود.
سال بعد سال انتخابات است و انتخابات زمانی است که فضای باز گفتگوی حتی به صورت موقت در مورد موضوعات اساسی کشور باز می شود.البته فقر و نابرابری کماکان معضل بزرگ خواهد ماند و احیانا نابرابری تشدید خواهد شد. بعید نیست بهبودی که در بخشهای مختلف اقتصاد شاهد هستیم در اشتغال منعکس نشود و اشتغال دستکم در بخش رسمی بهبود نیابد.
بخشنامه مزد ۱۴۰۰ ابلاغ شد و کارفرماها از ابتدای فروردین ماه فرصت دارند تا سیستم خود را میزان افزایش حداقل و مزایای جانبی مانند مسکن، بن خوارو بار، حق اولاد و... تطبیق دهند تا برای پرداخت حقوق و مزایا در پایان فروردین ماه مشکلی وجود نداشته باشد.
رییس اتاق تهران «کاهش شدید میزان اعتماد جامعه به سیاست‌گذاران» را یکی پیامدهای سیاست‌های اقتصادی طی سال‌جاری توصیف کرد و گفت: به جرات می‌توان سال ۱۳۹۹ را «بدترین سال از لحاظ اعتماد عمومی به سیاست‌ها و اقدامات اقتصادی» در کشور دانست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید