صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
کد خبر: 5309
گزارشگر: 213
۸۴۸
۰
۰
۴
بیت کوین معجزه ریاضی و طلا است

از «خرید» با رمزارز در آمازون و جهش بیت‌کوین تا «جدال» ایلان ماسک با اپل

از «خرید» با رمزارز در آمازون و جهش بیت‌کوین تا «جدال» ایلان ماسک با اپل
براساس گزارش‌هایی مبنی بر آنکه آمازون، غول تجارت الکترونیکی، در پی استخدام رئیس بخش ارز دیجیتالی و محصولات بلاک‌چین است، بهای بیت‌کوین الاترین جهش خود را در شش هفته اخبر تجربه کرد.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آنکه آمازون، غول تجارت الکترونیکی، در پی استخدام رئیس بخش ارز دیجیتالی و محصولات زنجیره بلوکی (بلاک‌چین) است، بهای بیت‌کوین روز یکشنبه سوم مرداد، بالاترین جهش خود در شش هفته گذشته را داشت و برای نخستین بار از ۲۶ خرداد تاکنون، به بهای بیش از ۳۹ هزار دلار معامله شد.

این رمزارز که ارزش آن در هفته گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته، برای نخستین بار از ۱۹ اردیبهشت، از میانگین ارزش خود در ۵۰ روز نیز فراتر رفته است.

این تازه‌ترین جهش پس از آن رخ داد که آمازون در درگاه استخدام خود اعلام کرد که در پی استخدام فردی «مبتکر در حوزه پرداخت‌ها و سامانه‌های مالی» است. در آگهی این شرکت فناوری چندملیتی آمده است که داوطلبان باید در «فناوری زنجیره بلوکی، دفترکل توزیعی و رمزارز و ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی» تخصص داشته باشند و بتوانند «نگرش کلی و راهبرد تولید» این شرکت را پیش ببرند و «خرید و سرمایه‌گذاری قابلیت‌های نو را هدایت کنند».

بنا بر این آگهی استخدام، رئیس محصولات رمزارزی عضو گروه پذیرش و کارکرد پرداخت‌های این شرکت خواهد بود و با بخش خدمات وب آمازون (ای.‌دبلیو.اس) برای تدوین راهبرد رمزارزی و گنجاندن آن در تعامل با مشتریان هم همکاری خواهد کرد.

 بنیان‌گذار اپل: بیت‌کوین «معجزه ریاضی» و بهتر از طلا است
روزنامه سیتی ای.ام به نقل از یک منبع آگاه ناشناس گزارش داد که این غول تجارت الکترونیکی همچنین در نظر دارد تا سال ۲۰۲۲ رمزارز اختصاصی خود را تولید کند و تا پایان امسال پرداخت‌های بیت‌کوینی را هم اجرایی کند.

ویجی آیار، رئیس بخش آسیا-اقیانوسیه صرافی رمزارزی لونو در سنگاپور، در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ گفت که شایعات ورود آمازون به حوزه رمزارز می‌تواند در افزایش بهای روز یکشنبه بیت‌کوین نقش داشته باشد.

آمازون در مورد هیچ کدام از طرح‌های رمزارزی احتمالی خود رسما اظهارنظر نکرده اما به گفته سخنگوی آمازون، نوآوری‌های محیط رمزارز این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است و در حال بررسی امکانات است.

در چند گزارش خبری به نقل از این سخنگو آمده است: «به باور ما اساس آینده را فناوری‌های جدیدی می‌سازند که پرداخت‌های نوین، سریع و ارزان را میسر می‌کنند و امیدواریم مشتریان آمازون نیز هر چه زودتر از چنین آینده‌ای بهره‌مند شوند.»

بهای بیت‌کوین بعد از جهش به بیش از ۳۹ هزار و ۴۰۰ دلار در روز یکشنبه سوم مرداد، در همان روز به ۳۳ هزار و ۸۸۱ دلار و ۳۰ سنت کاهش یافت اما دوباره در روز دوشنبه ۴ مرداد، به حدود ۳۸ هزار و ۳۰۰ دلار رسید.

بهای سایر رمزارزها از جمله اتر و دوج‌کوین نیز در پی انتشار گزارش‌ها مبنی بر علاقه آمازون به نوآوری‌ در حوزه پرداخت دیجیتالی افزایش یافته است.

روند مثبت این ارزهای مجازی همچنین در پی حمایت اخیر ایلان ماسک و جک دورسی، میلیادرهای حوزه فناوری و کتی وود، موسس و رئیس شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری آرک اینوست از بیت‌کوین رخ داده است.

همچنین ایلان ماسک در جلسه ای از سیاست اپل برای کنترل بیش از حد بر نرم افزارش و همچنین استفاده از کبالت در باتری دستگاه هایش انتقاد کرد.

به نقل از دیلی میل، ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا طی جلسه با سهامداران این شرکت به اپل حمله کرد و از به کار بردن کبالت در باتری و تمرکز شرکت برای کنترل نرم افزار به کاررفته در دستگاه‌های تولیدکننده آیفون انتقاد کرد.

هنگامی که از ماسک درباره مواد خام به کار رفته در باتری خودروهای تسلا سوالی پرسیده شد، او گفت: این شرکت در مقایسه با اپل از میزان کبالت بسیار کمتری استفاده می‌کند. او در ادامه افزود: باور اشتباهی وجود داشت که تسلا از میزان زیادی کبالت استفاده می‌کند، اما در واقع ما از مقدار اندکی از این ماده استفاده می‌کنیم. تصور می‌کنم اپل حدود ۱۰۰ درصد کبالت در باتری موبایل‌ها و لپ تاپ‌هایش استفاده می‌کند. اما تسلا از هیچ کبالتی در پک های فسفات آهن استفاده نمی‌کند و تقریباً هیچ ماده شیمیایی مبتنی بر نیکل به کار نمی بریم.

بنیانگذار تسلا در ادامه گفت: در مقایسه با ۱۰۰ درصد استفاده از کبالت در محصولات اپل، ما فقط حدود ۲ درصد از این ماده را به کار می بریم.

به نقل از مهر، این نخستین باری نیست که ماسک از اپل انتقال می‌کند. البته او در ۲۰۲۰ فاش کرد با تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل درباره یک عملیات خرید تماس گرفته اما کوک تماس او را پاسخ نداده است.

ماسک در ۲۰۱۸ طی اظهار نظری گفت اپل به اندازه قبل نوآور نیست و آنجا را قبرستان تسلا نامید زیرا برخی از کارمندان سابق تسلا در اپل مشغول به کار بودند.

این دو شرکت به طور مستقیم با یکدیگر رقابت نمی‌کنند اما طبق گزارشی اپل مشغول طراحی یک خودروی برقی است./

https://www.asianews.ir/u/39j
اخبار مرتبط
ظهور اینترنت به ایجاد پدیده جدیدی به نام پول دیجیتالی انجامید. دارایی‌هایی که مفاهیم رایج مربوط به پول را تغییر دادند، اما پول از چه زمانی به دنیای انسان‌ها وارد شد؟
بیت‌کوین نقطه استقامت ۳۰ هزار دلاری را از دست داد و این فروپاشی بها همچنین در پی اظهارات برخی سرمایه‌گذاران رخ داد که هشدار داده بودند قیمت بیت کوین ممکن است در سطح وسیع‌تر در حال ورود به دوره‌ای مشهور به «زمستان رمزارزی» باشد.
قیمت هر بیت‌کوین طی هفته گذشته ۴.۶۳ درصد کاهش یافته و به ۳۳ هزار و ۷۷۰ دلار رسیده که در مقایسه با اوج ۶۳ هزار و ۲۳۷ دلاری آن در نیمه آوریل گذشته ۴۶.۶ درصد افت کرده است؛ آیا روزهای پررونق بازار رمز ارزها به پایان رسیده است؟
اصطلاح بد یمن «صلیب مرگ»، به شرایطی گفته می‌شود که میانگین تغییرات ۵۰ روزه قیمت بیت کوین از میانگین ۲۰۰ روزه‌اش بیشتر شود و برخی تحلیل‌گران این شاخص را نشانه‌ای از بر هم خوردن ثبات بازار پس از مدت‌ها می‌گیرند؛ از جمله نمونه‌های مهم رویداد صلیب مرگ در بازارهای دیگر سرمایه افت وال استریت در سال ۱۹۲۹ و بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ است.
قرار است شبکه اتریوم کلاسیک الگوریتم خود را برای حفظ امنیت تغییر دهد و این شبکه در سال گذشته در برابر ۵۱ درصد حملات آسیب‌پذیر بود و برای همین می‌خواهد امنیت خود را بالا ببرد. این عمل می‌تواند اعتماد بیشتری به سرمایه‌گذاران اتریوم کلاسیک تزریق کند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز بیت‌کوین را کلاهبرداری خواند و تاکید کرد که همچنان بر مواضع قبلی خود نسبت به بیت‌کوین استوار است و هوادار این رمزارز پرطرفدار نیست.
شرکت خدمات ضد ویروس نورتون اکنون این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا رایانه‌های‌شان را به استخراج‌کننده رمزارز تبدیل کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید