صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
کد خبر: 5310
گزارشگر: 306
۷۵۶
۰
۰
۰
کارگردان فیلم سینمایی کتاب سرخ

وظیفه سینما پند دادن نیست بلکه آدرس دهی برای شهود است

وظیفه سینما پند دادن نیست بلکه آدرس دهی برای شهود است
یزد ، «امین زندگانی» در نشست خبری عوامل تولید فیلم سینمایی «کتاب سرخ» که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در هتل داد برگزار شد، با اشاره به ​نوع پند این فیلم سینمایی به نسل جوان در مورد واقعه عاشورا، اظهار کرد: اصولاً وظیفه سینما و فیلم سینمایی پند دادن نیست بلکه آدرس دهی برای شهود است

 

به گزارش آسیا نیوز، «امین زندگانی» در نشست خبری عوامل تولید فیلم سینمایی «کتاب سرخ» که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در هتل داد برگزار شد، با اشاره به  نوع پند این فیلم سینمایی به نسل جوان در مورد واقعه عاشورا، اظهار کرد: اصولاً وظیفه سینما و فیلم سینمایی پند دادن نیست بلکه آدرس دهی برای شهود است.

وی که اولین تجربه کارگردانی‌اش در سینماست، گفت: این فیلم سینمایی که اکنون مراحل فیلمبرداری خود را در نخلستانهای شهرستان بافق دنبال می‌کند، در مورد سندیت واقعه عاشورا بنا بر یک روایت تاریخی است که به تهیه کنندگی «محمد مصری‌پور» و «زهرا اسحاقیان» با نقش آفرینی بازیگرانی مانند «الیکا عبدالرزاقی»، «فریبا متخصص»، «بهار قاسمیان» و «امیرارسلان رزمی» و دیگر عوامل در حال تولید است.

وی افزود: به نظر مان عاشورا همیشه و در هر زمان و برای هر کسی پیش می‌آید لذا هر کسی که در مسیر جوانمردی و بیان حقیقت قدم برمی‌دارد، در واقع عاشورای خودش را سپری می‌کند و مشخصاً این فیلم بیان می‌کند که «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید».

زندگانی در مورد این که با وجود تولید آثار فاخر گذشته در باب واقعه عاشورا، پیش‌بینی‌اش از بازخورد این فیلم در جامعه چگونه است؟ گفت: انرژی‌های مثبتی برای تولید این اثر گردهم آمده است اما ارائه و نحوه‌ی ارائه آن دغدغه‌ای خارج از اختیارات ماست ولی امیدواریم با توجه به مسیر سهل شده در مراحل تولید به برکت معجزه سیدالشهداء(ع)، در مرحله نمایش آن نیز مسیر همواری را شاهد باشیم و با توجه به ضرب المثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» به بازخوردهای مثبت این اثر امیدواریم.

این بازیگر پرسابقه کشورمان در آثار تاریخی در مورد بودجه اندک این فیلم سینمایی در مقایسه با دیگر آثار مشابه نیز گفت: بسیاری از عوامل تولید این فیلم به جای عدد چک قراردادشان عنوان «هدیه» را مرقوم کرده‌اند ولی به نحوی در این اثر ایفای نقش کرده‌اند که هزینه ساخت این فیلم میلیاردی متصور خواهد شد.

وی با اشاره به شکل گیری تولید این اثر سینمایی از ویژه برنامه‌ای در شبکه سحر، گفت: پس از بازنویسی ۱۶ باره‌ی فیلم نامه، فیلمبرداری این اثر با تصویربرداری «مهراب افراسیابی» دراردیبهشت ۱۳۹۹ در لوکیشن جاده کرج به مدت ۹ روز آغاز شد ولی در ادامه به مدت یک ماه کار تولید فیلم متوقف شد و اواخر ماه خرداد در شهرک سینمایی نورتابان مجدداً دنبال شد و اکنون نیز بخشهایی از فیلم در حال فیلمبرداری در نخلستانهای بافق استان یزد است و تمام تلاش خود را داریم تا «کتاب سرخ» به جشنواره فجر امسال برسد.

زندگانی  به آشناییش با سریالهای یزد و لهجه شیرین یزدیها و معماری کهن این دیار از بچگی و در ادامه آداب و فرهنگ غنی مردمان دارالعباده اشاره و از این که اولین تجربه کارگردانیش را در یزد کلید می‌زند، ابزار خرسندی کرد و گفت: امیدوارم روزی در شهر یزد، خدمت‌گذار اثری با مشارکت و نقش آفرینی عوامل بومی یزد باشد.

«جمال الدین عزیزی» شهردار یزد نیز در این نشست ضمن خیرمقدم به عوامل تولید فیلم سینمایی «کتاب سرخ»  با بیان این‌که توجه به مباحث هنری در کنار آموزش شهروندی از جمله رسالت‌های مدیریت شهری است، اظهار کرد: هر اتفاقی که بتواند یزد را بیشتر و بهتر به مردم ایران و جهان معرفی کند از آن حمایت می‌کنیم.

وی ساخت کتاب سرخ در استان یزد را رویدادی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: معرفی ارزش‌های عاشورایی و فرهنگی دارالعباده عامل توسعه فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش این دیار است 

شهردار یزد در این نشست که با حضور « عباس ملازینلی» معاون شهردار ورئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بعنوان میزبان و «سید محمد رستگاری» فرماندار یزد برگزار شد،  این شهر میراث جهانی را حسینیه ایران معرفی کرد و گفت: کتاب سرخ فرصت مناسبی برای تبلیغ فرهنگ مردم حسینیه ایران است.

«محمد مصری پور» از تهیه کنندگان این اثر سینمایی ضمن تشکر و قدردانی  از همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و تمام حامیان این فیلم سینمایی در یزد به ویژه «حمید احرامیان» و همچنان تمام عوامل تولید این اثر سینمایی گفت: خوشبختانه در این اثر که با موضوع سیدالشهدا(ع) در حال تولید است تاکنون با هیچ مانعی مواجه نشده‌ایم.

وی گفت: تولید این اثر را با بودجه‌ای بسیار کم و با همت و توان بالای عوامل تولید به ویژه «امین زندگانی» به عنوان کارگردان این اثر پیش می‌بریم.

وی با اشاره به شکل گیری تولید این اثر سینمایی از ویژه برنامه‌ای در شبکه سحر، گفت: پس از بازنویسی ۱۶ باره‌ی فیلم نامه، فیلمبرداری این اثر با تصویربرداری «مهراب افراسیابی» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در لوکیشن جاده کرج به مدت ۹ روز آغاز شد ولی در ادامه به مدت یک ماه کار تولید فیلم متوقف شد و اواخر ماه خرداد در شهرک سینمایی نورتابان مجدداً دنبال شد و اکنون نیز بخشهایی از فیلم در حال فیلمبرداری در نخلستانهای بافق استان یزد است و تمام تلاش خود را داریم تا «کتاب سرخ» به جشنواره فجر امسال برسد.

«بهار قاسمیان» از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هم در این نشست گفت: در این داستان زنانی را می‌بینیم که ظلم را نمی‌پذیرند و در برابر آن تا پای جان مقابل جور و ستم مبارزه می‌کنند و می‌ایستند.

سید محمد جواد عرفانفر

وظیفه سینما پند دادن نیست بلکه آدرس دهی برای شهود است ، امین زندگانی کارگردان فیلم سینمایی کتاب سرخ ، جمال الدین عزیزی» شهردار یزد، عباس ملازینلی معاون شهردار ورئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ،  سید محمد رستگاری فرمانداریزد ، محمد مصری پور، بهار قاسمیان ،زهرا اسحاقیان،الیکا عبدالرزاقی ،فریبا متخصص ،امیرارسلان رزمی ، حمید احرامیان، سید محمد جواد عرفانفر 

https://www.asianews.ir/u/39i
اخبار مرتبط
برنامه تلویزیونی خش خورانه از تولیدات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد موفق شد جواز حضور در مرحله پایانی جشنواره تولیدات تلویزیونی اتحادیه آسیا و اقیانوسیه را به دست آورد.
یزد ، آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» امام جمعه یزد در مراسم رونمایی از طرح استانی «طراوت» ویژه کانون های مساجد استان یزد که در محل دفتر امام جمعه یزد برگزار شد بیان داشت : سردار سلیمانی برنامه صلح جهانی داشت و برای رشد اسلام برای ظهور امام زمان (عج) تلاش کرد
فکر همه چیز را می کردیم‌؛ الا اینکه روزی محتاج کشوری در همسایگی‌مان بشویم که وسعتش به اندازه یکی از استان های ما هم نیست!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید