صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
کد خبر: 5313
گزارشگر: 213
۶۴۰
۰
۰
۳
اظهارات علیر ضا رییسی درباره اهمیت بازگشایی مدارس بیش از دانشگاه

مدارس از اول مهر باید بازگشایی شوند

مدارس از اول مهر باید بازگشایی شوند
سخنگوی ستاد کرونا گفت: هیچ چیزی جای معلم را نمی‌گیرد ممکن است آموزش مجازی باشد؛ اما پرورش مجازی نمی‌شود و پرورش باید درون مدرسه دنبال شود ودر سطح دنیا نیز سازمان‌های بین المللی از تعطیلی مدارس ابراز نگرانی کردند.

به گزارش آسیانیوز، علیرضا رییسی توضیحاتی در خصوص واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان و پیش بینی وضعیت کرونا در مهر ۱۴۰۰ ارائه داد.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش ، توضیحاتی در خصوص واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان و پیش بینی وضعیت کرونا در مهر ۱۴۰۰ ارائه داد.

او در این برنامه گفت: تفکر اینکه با مجازی شدن مدارس، معلمان راحت شدند، اشتباه است زیرا کار معلمی در دوران کرونا بیشتر شد و همچنین تعداد معلمان آموزش دیده زیاد شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه باید از ایثارگری معلمان در کرونا تشکر کرد افزود: شبکه شاد به عنوان یک زیرساخت موثر یک اقدام افتخارآمیز آموزش و پرورش است که در این دوره ماندگار شد، شاد یک سرمایه برای آینده است.

رئیسی درباره مدرسه از دیدگاه سلامت ادامه داد: هیچ چیزی جای معلم را نمی‌گیرد ممکن است آموزش مجازی باشد اما پرورش مجازی نمی‌شود. پرورش بسیار مهم است که باید درون مدرسه دنبال شود. درسطح دنیا نیز سازمان‌های بین المللی از تعطیلی مدارس ابراز نگرانی کردند به طوری که گفتند برای بازگشایی مدارس فارغ از واکسیناسیون برنامه ریزی کنید.

 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: میزان ترک تحصیل در دنیا خصوصا در میان بیشتر شده و تعداد کودکان کار افزایش یافته است. فضای مدرسه و دسترسی به زیرساخت الکترونیک بسیار برای مناطق محروم مهم است.

او افزود: در این دوران الگوی خواب، تحرک بچه‌ها و الگوی تغذیه دچار تغییر شده است.رئیسی با تاکید براینکه بازگشایی حضوری مدارس از دانشگاه مهم تر است گفت: برای بازگشایی حضوری و ایمن مدارس باید بسته ای طراحی شود نیاز است علاوه بر واکسیناسیون، معلم، خانواده، مدرسه و خانواده ایفای نقش موثر داشته باشند.

او اضافه کرد: تهویه کلاس باید مناسب باشد، تجمع نباشد و از ترددها جلوگیری شود.سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مطالعات نشان داده که انتقال ویروس کرونا از کودکان به بزرگسالان و برعکس بیشتر از انتقال کودک به کودک است.

رییسی گفت: تنها یک درصد کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای در میان کودکان علائم دارند چراکه انباشت ویروس در اطفال پایین است و بدن آنها مرتب در حال ساخت آنتی بادی است.

او تصریح کرد: کودکان مداوم واکسن می‌زنند، بدن آنها مقاومت پیدا می‌کند، بنابراین علایم و انتقال در کودکان پایین است.

برنا نوشت سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه ایمنی دانش‌آموزان نسبت به بزرگسالان بیشتر است، عنوان کرد: معلمان در مدارس بیشتر معرض خطر هستند، ممکن است دانش‌آموزان بی علائم اما مبتلا باشند و این بیماری را منتقل کنند.

رییسی ادامه داد: برای بازگشایی مدارس موارد ایمنی تامین شود و خانواده‌ها باید با مراقبان بهداشت مدارس در ارتباط باشند که وضعیت سلامت دانش‌آموزان و خانواده بررسی شود.

او ادامه داد: معلمان برای واکسیناسیون از انواع سبد واکسیناسیون در کشور می‌توانند استفاده کنند و اجبار برای استفاده از واکسن خاصی نیست.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: تاییدیه اسامی معلمان از سوی آموزش و پرورش به وزارت بهداشت می‌رسد، همچنین رانندگان سرویس، سرایداران و سایر کادر مدرسه هم با تاییدیه وزارت بهداشت می‌توانند واکسینه شوند.

او افزود: قرار بر این است که در مراکز تجمیعی وزارت بهداشت برای حفظ جایگاه معلم و به دلیل شلوغی این مراکز، واکسیناسیون صورت نگیرد و در مراکز استان‌ها در سالن‌های بزرگ آموزش و پرورش این امر میسر شود.

رییسی تاکید کرد: دز دوم واکسیناسیون هم حدود ۴ هفته بعد تزریق می‌شود که دو هفته مانده به مهر دوز دوم تمام خواهد شد.

اودرباره وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: در این مدت وضعیت واردات واکسن خوب است و تاکنون بالای ۴۰۰ هزار در روز تزریق شده است. براساس پیش بینی‌ها تاکنون حدود ۱۵.۸ میلیون دز واکسن در سطح کشور توزیع کردیم و تا پایان مرداد ۷ میلیون دز واکسن دیگر به دستمان می‌رسد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: بیش از ۷۰ درصد از تعداد حدود ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال واکسینه شدند و من تقاضا دارم افراد بالای ۶۰ سال برای واکسن به مراکز مورد نظر مراجعه کنند./

https://www.asianews.ir/u/39l
اخبار مرتبط
وزیر بهداشت درباره تکلیف بازگشایی مدارس با توجه به خیز پنجم کرونا و سفرهای تابستانی احتمالی هموطنان، گفت: امیدواریم بتوانیم با واکسیناسیون معلمان به عنوان یک گروه آسیب پذیر و رعایت پروتکل‌ها بتوانیم مدارس را بازنگه داریم.
مسعود کبیری، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، گفت ادعای آموزش وپرورش در تمام کشورها این است که فرزندانتان را به ما بسپارید، ما فارغ از وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده به آنها آموزش می‌دهیم و خلا را جبران می‌کنیم اما هم‌اکنون در ایران وضعیت اینگونه نیست و اوضاع نشان می‌دهد سرمایه گذاری‌های خانواده‌ها در بهبود عملکرد تحصیلی فرزندانشان بسیار تأثیرگذار است و هم اکنون ۳۰ درصد دانش آموزان ایرانی به حداقل توانایی‌های سواد» نمی‌رسند.
مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای از تداوم فعالیت مدارس کل کشور تا ۲۸ اسفندماه ۹۹ خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید