صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۴
کد خبر: 5316
گزارشگر: 213
۱۴۴۱
۰
۰
۴
تجمع مردم معترض در بهارستان اصفهان و ایوان غرب

ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف ایران

ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف ایران
براساس گزارش ها، تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از تجمع شهروندان معترض و ایجاد راه‌بندان در شهر ایوان غرب، استان ایلام و اصفهان در شامگاه سه‌شنبه شب پنجم مرداد ماه، در اعتراض به قطع مکرر برق منتشر شده است.

به گزارش آسیانیوز، تصاویر ویدئویی معتددی نشان می‌دهند که معترضان در بهارستان تجمع کرده و شعارهایی سر دادند.

در همین حال، تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از تجمع شهروندان معترض و ایجاد راه‌بندان در شهر ایوان غرب، در استان ایلام، در شامگاه سه‌شنبه شب پنجم مرداد ماه، در اعتراض به قطع مکرر برق منتشر شده است.

دور تازه اعتراضات در ایران از حدود ۱۳ روز قبل در شهرهای مختلف استان خوزستان در واکنش به تشدید بحران آب و ناکارآمدی دولت در مهار بحران‌ها آغاز شده است.

اعتراضات از خوزستان به سرعت به استان‌های مختلف ایران از شمال غرب تا شمال شرق و مرکز کشور سرایت کرده است. روز گذشته در مرکز شهر تهران و همچنین کرج تظاهرات اعتراضی برگزار شد.

تبریز نیز بعدازظهر شنبه صحنه اعتراضات بود، بجنورد در خراسان شمالی، سقز در کردستان، و همچنین اصفهان نیز از جمله دیگر مناطقی هستند که در روزهای اخیر ناآرامی‌ها و اعتراضاتی را شاهد بودند.

به گزارش برخی رسانه‌ها در دورتازه اعتراضات در کشور تاکنون دست‌کم پنج نفر از جمله یک مامور نیروی انتظامی کشته شده‌اند. اما عفو بین الملل در گزارشی شمار کشته‌شدگان را هشت نفر اعلام کرده است.

قطع مکرر برق، سقوط پول ملی و تورم شدیدباعث افزایش و گسترش نارضایتی‌ها در ایران شده است./

https://www.asianews.ir/u/39n
اخبار مرتبط
ویدیوهای متعددی از تجمعات اعتراضی در فردیس کرج منتشر شده است که در آن معترضان شعارهایی سرمی‌دهند و دیگر ویدئوها حاکی از تجمع شمار زیادی از معترضان در اطراف یکی از پل‌های بزرگ در کرج است.
علی لاریجانی گفت: من ادعا نمی‌کنم نظراتم دقیق است، اما جمهوری اسلامی نشان داده که ما در برخی زمینه‌ها مانند تئوری‌پردازی، توسعه و اولویت‌بندی‌ها اشکالات داریم و افرادی که خود را از وضع موجود مبرا می دانند، بگویند از کجا آمده اند.
احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان گفت: استفاده از اینترنت را در ایران برای جامعه هدف محدود کنید؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند.
بیش از ۹۰ کارتونیست در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراضات مردم خوزستان نوشتند: ما زبانمان تصویر است؛ آن را با طنز می‌آمیزیم و حرفمان را می‌زنیم. اما کدام طنز؟ چطور می‌توان این شرایط را دید و سراغ طنز رفت؟ چطور می‌توان خندید و چطور می‌توان خنداند؟»
پس از ۲۰ روز از تنش آبی، با رهاسازی آب از سد کرخه آب به رفیع، بستان، سوسنگرد، هورالعظیم و روستاهای حاشیه رودخانه کرخه رسید.
بیانیه ۸۰۰ شخصیت سینمایی در واکنش به اعتراضات خوزستان با انتقاد به تیراندازی به معترضان و بی آبی و نبود امکانات در این استان منتشر شد.
مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن پیشین فوتبال ایران با انتشار یک استوری در پیج اینستاگرامش از اعتراضات خوزستان حمایت و به نکاتی اشاره و تاکید کرد مردم خوزستان تانکر و آب معدنی نمی خواهند.
رهبر انقلاب امروز یکم مرداد در سخنانی درباره مشکلات استان خوزستان سخن گفتند و برضرورت رسیدگی فوری به آن تاکید کردند.
درباره نشر یک کلیپ تقطیع شده از صحبت‌های سردار سعید محمد در خصوص انتقال آب بهشت آباد بیانیه‌ای از سوی دفتر وی صادر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید