صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۷ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
کد خبر: 5321
گزارشگر: 213
۸۹۸
۰
۰
۲
عجایب و حاشیه های پنجمین روز از بازی های کاروان ایران در المپیک

«رقابت مرگ» در قایقرانی المپیک ایران

«رقابت مرگ» در قایقرانی المپیک ایران
نازنین ملایی، ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: رقابت امروز به معنای واقعی رقابت مرگ بود، نفراتی در گروهم قرار داشتند که فردا باید در فینال A رقابت کنند و به طور حتم مدال طلا و نقره را کسب خواهند کرد؛ این در حالی است که در پنجمین روز از بازی های المپیک 2020 توکیو کاروان ایران فقط در تیراندازی نماینده دارد.

به گزارش آسیانیوز، در پنجمین روز از بازی های المپیک 2020 توکیو کاروان ایران فقط در تیراندازی نماینده دارد که چهار ملی پوش در دو ماده به مصاف رقبا رفتند.

در هفتمین روز از مسابقات المپیک توکیو و در رشته قایقرانی نازنین ملایی بانوی ملی پوش کشورمان در مرحله نیمه نهایی مسابقات رویینگ صبح امروز به مصاف حریفانی از کشور‌های آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و اتریش رفت و با قرار گرفتن در رده ششم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.

ملایی در مسابقه امروز با ثبت زمان ۷:۴۵.۵۲ در رده ششم قرار گرفت. قایقران تیم ملی نیوزیلند با ثبت زمان ۷:۲۰:۷۰ اول شد و قایقرانان کشور‌های انگلیس و اتریش به ترتیب با ثبت زمان ۷:۵۲:۱۲ و ۷:۲۵:۵۹ در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بدین ترتیب کشور‌های نیوزیلند، انگلیس و اتریش به فینال A مسابقات رویینگ المپیک توکیو صعود کردند.

نازنین ملایی بانوی ملی پوش قایقرانی کشورمان بعد از قرار گرفتن در رده ششم به فینال B المپیک راه یافت و در آنجا باید برای کسب رتبه‌های ششم تا دوازدهم تلاش کند.

البته قایقران کشورمان در مراحل قبلی نتایج بسیار قابل قبولی گرفته بود و موفق شده بود از مراحل مقدماتی و یک چهارم نهایی صعود کند و تاریخ ساز شود.
 
حضور رئیس کمیته ملی المپیک و سفیر ایران در محل مسابقات قایقرانی
صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در محل مسابقات قایقرانی حاضر شد و رقابت نماینده کشورمان را در مرحله نیمه نهایی روئینگ یک نفره از نزدیک تماشا کرد.

به همین منظور دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک همراه مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن، فرید فتاحیان مسئول امور بین الملل کمیته ملی المپیک، علی رغبتی عضو کادر سرپرستی و امین عارف نیا رییس ستاد فرهنگی در محل مسابقات حاضر شدند تا رقابت ملایی را از نزدیک‌ تماشا کردند.

حریفان حدادی و فصیحی در پرتاب دیسک و دوی ۱۰۰ متر مشخص شدند
هشتمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو در حالی فردا (جمعه) پیگیری خواهد شد که دو ملی‌پوش دوومیدانی ایران باید تلاش خود برای حضور در فینال را آغاز کنند.

در ماده پرتاب دیسک مردان، احسان حدادی کار خود را از ساعت 5:15 به وقت تهران و در گروه A آغاز خواهد کرد. دانیل استال از سوئد نفر اول رنکینگ جهانی، آندریوس گادزیدیس نفر 4 رنکینگ دنیا از لیتوانی، پیوتر مالاچوفسکی از لهستان، لوکاس ویسهادینگر از اتریش از جمله مهمترین رقبای حدادی در این گروه هستند.

رقابت‌های پرتاب دیسک در 2 گروه 16 نفری انجام می‌شود و 12 نفر از کسانی که بالاتر از 66 متر پرتاب کنند و یا بهترین رکورد را داشته باشند( در مجموع هر دو گروه)، گام به مرحه فینال می‌گذارند. ضمن اینکه رقابت گروه B ساعت 6:50 روز پنج‌شنبه و فینال نیز ساعت 15:45 روز جمعه به انجام خواهد رسید.

فردا (پنج‌شنبه) همچنین رقابت دوی 100 متر بانوان نیز برگزار می‌شود؛ جایی که فرزانه فصیحی از کشورمان حضور دارد. فصیحی رقابت خود را در مرحله مقدماتی و از ساعت 4:37 به وقت تهران آغاز می‌کند و باید در گروه 2 با حریفانی از عربستان، نپال، کویت، گوام، چین تایپه، موناکو، مالزی و لائوس مسابقه بدهد. نفرات اول تا سوم هر گروه (3 گروه در مرحله مقدماتی) به همراه سریع‌ترین دونده در مجموع رکورد همه گروه‌ها راهی دور اول خواهند شد. فصیحی در صورت صعود به دور اول، از ساعت 7:45 رقابتش را انجام خواهد داد و تلاش می‌کند تا راهی نیمه نهایی شود.
 
رستمیان در ماده دقت تپانچه دوازدهم شد و امیدوار ماند
هانیه رستمیان در رقابت های تپانچه ۲۵ متر تیراندازی در ماده دقت در هفتمین روز بازی های المپیک آغاز شد با میانگین ٩.٦٣٣ در جایگاه دوازدهم ایستاد و فردا در ماده سرعت مسابقه می دهد که پس از آن با جمع امتیازات تکلیف وی برای صعود مشخص می شود.

«رقابت مرگ» در قایقرانی المپیک ایران/المپیک 2020 توکیو/ آسیانیوز

رقابت های تیراندازی تپانچه ۲۵ متر ماده دقت از امروز از ساعت ۹:۰۰ به وقت محلی و ۴:۳۰ صبح تهران در سالن آساکای توکیو آغاز شد و رستمیان در راند سوم ساعت ۱۱ به وقت محلی و ۶:۳۰ به وقت تهران تیر خود را شلیک کرد. وی در نهایت با جایگاه دوازدهمی قرار گرفت.

همچنین رقابت های تپانچه ۲۵ متر هانیه رستمیان فردا جمعه در بخش سرعت برگزار می شود و کار تپانچه در توکیو پایان می یابد.

 هانیه رستمیان بعد از دوازدهمی در قسمت دقت، می داند باید برای صعود به فینال فردا رکورد بهتری ثبت کند. وی در این زمینه گفت: می توانستم بهتر باشم. من به خاطر اینکه عصبی شدم، شروع بدی داشتم، اما کم کم بهتر شدم. البته معمولا تیراندازان در مرحله سرعت رکوردهای بالاتری می زنند، چرا که تعیین کننده است. من هم سعی می کنم، بهتر کار کنم.

رستمیان تاکید کرد: اگر من رکورد تمریناتم را تکرار می کردم، شرایطم بهتر بود. حالا هم صعود به فینال به رکورد قسمت سرعت در مسابقه فردا دارد.

تیرانداز تپانچه درباره رقبایش اظهار داشت: همه بهترینها و با تجربه هستند. حتی خیلی از تیراندازان تجربه حضور در ۹ دوره المپیک را دارند، چرا که رقابت در تپانچه سن ندارد.

ملایی: فهمیدم رقیبانم خیلی قوی تر از من هستند
نازنین ملایی، ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: رقابت امروز به معنای واقعی رقابت مرگ بود، نفراتی در گروهم قرار داشتند که فردا باید در فینال A رقابت کنند و به طور حتم مدال طلا و نقره را کسب خواهند کرد.

وی ادامه داد: در جریان مسابقه کاملا می توانستم حس کنم که رقبای من در چه مرحله ای هستند. بعد از اینکه ٦٠٠ -٥٠٠ متر را پارو زدم متوجه شدم که رقیبانم خیلی قوی تر از من هستند چون اصلا این رشته متعلق به آنها و کشورشان است که وارد کشور ما هم شده است.

افتخاری بزرگ برای تنیس روی میز ایران در المپیک
سیمین رضایی که به عنوان تنها بانوی داور کاروان المپیکی ایران در توکیو حضور دارد بعد از قضاوت های خوبی که در مراحل مقدماتی و یک چهارم نهایی مسابقات میکس دوبل انجام داد این بار، مسابقه نیمه نهایی و حساس بانوان ، بین چن منگ از چین و یو منگیو از سنگاپور را داوری کرد.

«رقابت مرگ» در قایقرانی المپیک ایران/المپیک 2020 توکیو/ آسیانیوز

این بازی در نهایت با نتیجه ۴ بر صفر به سود چن منگ از کشور چین خاتمه یافت و نماینده چین اولین فینالیست بانوان المپیک لقب گرفت.

رضایی در این مسابقه قضاوت خوب و عادلانه ای داشت و می توان به حضور داور بلوبج کشورمان در فینال تنیس روی میز المپیک بیش از پیش امیدوار بود.

نماینده ی شایسته داوری کشورمان با قضاوت در نیمه نهایی المپیک، افتخاری بزرگ برای داوری ورزش ایران و تنیس روی میز رقم زده است که تاکنون این افتخار نصیب تنیس روی میز کشورمان نشده بود.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و تیم ملی وزنه برداری با حضور علی داوودی، علی هاشمی، محمد حسین برخواه و محسن بیرانوند برای شرکت در بازیهای المپیک توکیو امشب از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)عازم دوحه و سپس راهی توکیو خواهند شد.

تیم ملی کشتی فرنگی که در حال حاضر در توکیو حضور دارد از روز یکشنبه 10 مرداد و تیم ملی وزنه برداری هم از روز سه شنبه 12 مرداد رقابتهایش آغاز خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد نیز فردا شب عازم توکیو می شود.

ساعت مسابقه نازنین ملایی در فینال B قایقرانی المپیک توکیو مشخص شد

نازنین ملایی بانوی ملی پوش قایقرانی کشورمان صبح امروز در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های روئینگ المپیک توکیو شرکت کرد و در پایان ششم شد و نتوانست به فینال A صعود کند. حال او برای کسب رتبه‌های هفتم تا دوازدهم فردا باید با رقبای خود دست و پنجه نرم کند.

ملایی ملی پوش قایقرانی روئینگ کشورمان، فردا از ساعت ۴:۳۵ صبح باید برای رقابت در فینال B حاضر شود.

باید منتظر ماند و دید در نهایت ملایی چه رتبه‌ای را می‌تواند در مسابقات المپیک توکیو به دست بیاورد.

استقبال از کاروان تیم ملی تکواندو نمایشی و تنها شناگر ایران

«رقابت مرگ» در قایقرانی المپیک ایران/المپیک 2020 توکیو/ آسیانیوز

در ادامه بازگشت تیم ‌های ملی اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو و استقبال کمیته ملی المپیک از آنها، ظهر امروز تیم ملی تیمی تکواندو که در مسابقات نمایشی این بازی‌ها حضور داشت و متین بالسینی تنها شناگر کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو در میان استقبال عبدی افتخاری عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو و مسئولین فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره )شدند./

https://www.asianews.ir/u/39s
اخبار مرتبط
سعید مولایی، جودوکار ایرانی که پناهنده کشور مغولستان است در اقدامی مدال نقره المپیک توکیو خود را به مردم اسراییل تقدیم کرد.
ناهید کیانی، تکواندوکار و نماینده ایران در المپیک توکیو بعد از شکست مقابل کیمیا علیزاده، تکواندور کار و قهرمان المپیک ایرانی که با پرچم پناهندگان در المپیک توکیو شرکت کرد، درباره رقابتش در اینستاگرام متنی نوشت.
ثریا آقایی، بدمینتون باز عضو تیم زنان ایران، در اولین بازی مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف فاطیما عبدالرزاق از مالدیو رفت و توانست در دو ست پیاپی با نتیجه ۲ بر صفر مسابقه را به سود خود به پایان رساند.
گزارشگری تلویزیون برای رقابت کیانی و علیزاده برای زیرسؤال‌بردن کیمیا علیزاده تهیه و طراحی شده بود و تلاش کارشناسان بر این قرار گرفت تا چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده، دختری که تنها مدال تاریخ المپیک را برای ایران گرفته، به تصویر بکشد.
همراه با از دست رفتن مدال برای کیمیا علیزاده و شکست ناهید کیانی، مربی تیم ملی تکواندوی زنان ایران درباره رویارویی ها در المپیک توکیو اظهار نظرهایی متفاوت داشت و گفت: نمی توانم به طور صد در صد بگویم اما فکر می‌کنم کمیته بین المللی المپیک می خواست که حتما این دیدار برگزار شود.
کیمیا علیزاده، تکواندوکار ایرانی که با پرچم تیم پناهجویان در رقابت‌های المپیک توکیو شرکت کرد با پیروزی مقابل ناهید کیانی، تکواندوکار ایرانی و جید جونز، تکواندوکار بریتانیایی، به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم صعود کرد.
جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدال طلا رسید و نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازیهای المپیک به نام او ثبت شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید