صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۸ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
کد خبر: 5329
گزارشگر: 213
۷۲۰۵
۱
۲
۸
واکنش مردم در شبکه‌های اجتماعی درباره سانسور بدن دونده ایرانی

چرا رقابت فرزانه فصیحی در المپیک از تلویزیون پخش نشد؟

چرا رقابت فرزانه فصیحی در المپیک از تلویزیون پخش نشد؟
عدم پخش رقابت فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران، در المپیک توکیو از سوی رسانه ملی منجر به انتقادات فراوان در شبکه‌های اجتماعی شده است.

به گزارش آسیانیوز، عدم پخش مسابقات فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران، در المپیک توکیو از سوی رسانه ملی به واکنش فراوان در شبکه‌های اجتماعی دامن زده است.

هیوا یوسفی، روزنامه‌نگار، در توییتر خود نوشت: «فرزانه فصیحی، غیر از صعود به جدول اصلی ۱۰۰ متر المپیک، یه رکورد دست‌نیافتنی دیگه هم داره، تنها ورزشکاری است که مسابقه‌اش از تلویزیون کشورش پخش نشد.»

چرا رقابت فرزانه فصیحی در المپیک از تلویزیون پخش نشد؟آسیانیوز asianews

فرزانه فصیحی، غیر از صعود به جدول اصلی ۱۰۰ متر المپیک، یه رکورد دست‌نیافتنی دیگه هم داره: تتها ورزشکاریه که مسابقه‌اش از تلویزیون کشورش پخش نشد! فرزانه فصیحی اولین دونده زن ایرانی است که پس از ۵۷ سال به المپیک رسیده است. او پس از شروعی خوب در دو ۱۰۰ متر زنان، از المپیک توکیو حذف شد.

 فصیحی در دور مقدماتی در گروه خود اول شده و به دور اول رسیده بود، اما در دور اول هشتم شد و از راهیابی به نیمه‌نهایی این مسابقات بازماند.

از سوی دیگر صداوسیما تنها کادری بسته از چهره فرزانه فصیحی را هنگام عبور از خط پایان نشان داد.

فردی با اسم کاربری رُز در توییتر نوشت: «توی این مملکت زن باشی، برای رسیدن به هدفت سخت تلاش کنی، توی گرما مجبور باشی با لباس بدوی، توی آسیا قهرمان باشی و به آرزوت یعنی المپیک برسی، ولی تهش حتی مسابقه ‌دادنت رو هم تلویزیون پخش نکنه. چون تو یک زنی.»

عبدالله عبدی هم در توییتر خود نوشته است: «به آرایش دستان و دستبند فرزانه فصیحی ورزشکار کشورمان دقت کنید پر از نام و نشان ایران است اما او از صدا و سیمای کشورش سانسور شد. آری منطق حذفی زن‌ستیزان اینگونه است.»

فرزانه فصیحی در مورد اثر لباسی که ورزشکاران زن ایرانی مجبور به پوشیدنش هستند به خبرگزاری ایسنا گفته است که «نمی‌توانم بگویم که تاثیر ندارد.»

همچنین علی عالی، روزنامه‌نگار حوزه ورزش، در اینستاگرام خود به نقل از فرزانه فصیحی نوشت: «ما دونده سرعت هستیم و سرعت هم جنگ با صدم‌های ثانیه است. شاید پوشش ما هم روی کارمان تاثیر داشته باشد. فکر می‌کنم سنگینی لباس روی دویدن ما هم تاثیر می‌گذارد، اما همین که ما اجازه داریم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم و می‌توانیم خیلی مواقع بدرخشیم، اتفاق فوق‌العاده‌ای است. با حجاب»

پیش از خانم فصیحی، سیمین صفامهر در المپیک ۱۹۶۴ در رشته دو ۱۰۰ متر دویده بود. فرزانه فصیحی در حال حاضر عضو تیم پارتیزان بلگراد در کشور صربستان است.

این دونده پیش از رفتن از ایران، در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های ایران در تیم «سپاهان» حضور داشت و به عنوان یکی از پرامتیازترین ورزشکاران مسابقات داخلی انتخاب شد./


https://www.asianews.ir/u/39y
اخبار مرتبط
نازنین ملایی درباره دیداری که با توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک داشت، گفت: پس از پایان مسابقه آقای باخ ایشان ابراز خوشحالی کردند از اینکه برای اولین‌ بار قایقرانی غیر از کشور چین در آسیا به فینال می‌رسد.
نازنین ملایی، ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: رقابت امروز به معنای واقعی رقابت مرگ بود، نفراتی در گروهم قرار داشتند که فردا باید در فینال A رقابت کنند و به طور حتم مدال طلا و نقره را کسب خواهند کرد؛ این در حالی است که در پنجمین روز از بازی های المپیک 2020 توکیو کاروان ایران فقط در تیراندازی نماینده دارد.
سعید مولایی، جودوکار ایرانی که پناهنده کشور مغولستان است در اقدامی مدال نقره المپیک توکیو خود را به مردم اسراییل تقدیم کرد.
ناهید کیانی، تکواندوکار و نماینده ایران در المپیک توکیو بعد از شکست مقابل کیمیا علیزاده، تکواندور کار و قهرمان المپیک ایرانی که با پرچم پناهندگان در المپیک توکیو شرکت کرد، درباره رقابتش در اینستاگرام متنی نوشت.
ثریا آقایی، بدمینتون باز عضو تیم زنان ایران، در اولین بازی مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف فاطیما عبدالرزاق از مالدیو رفت و توانست در دو ست پیاپی با نتیجه ۲ بر صفر مسابقه را به سود خود به پایان رساند.
گزارشگری تلویزیون برای رقابت کیانی و علیزاده برای زیرسؤال‌بردن کیمیا علیزاده تهیه و طراحی شده بود و تلاش کارشناسان بر این قرار گرفت تا چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده، دختری که تنها مدال تاریخ المپیک را برای ایران گرفته، به تصویر بکشد.
همراه با از دست رفتن مدال برای کیمیا علیزاده و شکست ناهید کیانی، مربی تیم ملی تکواندوی زنان ایران درباره رویارویی ها در المپیک توکیو اظهار نظرهایی متفاوت داشت و گفت: نمی توانم به طور صد در صد بگویم اما فکر می‌کنم کمیته بین المللی المپیک می خواست که حتما این دیدار برگزار شود.
کیمیا علیزاده پس از سه پیروزی پیاپی، در برابر حریف روسی متوقف شد و از راه‌یابی به مرحله نهایی بازماند، ولی برای به دست آوردن مدال برنز به میدان خواهد رفت.
کیمیا علیزاده، تکواندوکار ایرانی که با پرچم تیم پناهجویان در رقابت‌های المپیک توکیو شرکت کرد با پیروزی مقابل ناهید کیانی، تکواندوکار ایرانی و جید جونز، تکواندوکار بریتانیایی، به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم صعود کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
رضا
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
0
0
0

سلام اصلا اینطور که شما نوشتید نیست اتفاقا نمایش زنان با بدن نیمه برهنه زن ستیزی و هرزگی است، افتضاح و رسوایی مربیان مختلف تیم های ژیمناستیک زنان خود گواه همین مساله هست.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید