صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۹ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۱
کد خبر: 5343
گزارشگر: 213
۸۵۷
۰
۰
۲
تازه ترین اظهارات درباره کشتار ویروس جهش یافته

دانشمندان گفتند کرونای جهش یافته یک سوم مبتلایان را می کشد!

دانشمندان گفتند کرونای جهش یافته یک سوم مبتلایان را می کشد!
گروه مشاوره علمی برای موارد اضطراری (SAGE) انگلیس، هشدار دادند گونه جهش یافته کووید در آینده می‌تواند مانند بیماری مرس (MERS) کشنده باشد.

به گزارش آسیانیوز،گروه مشاوره علمی برای موارد اضطراری انگلیس، هشدار دادند گونه جهش یافته کووید در آینده می‌تواند از هر ۳ نفر جان یک نفر را بگیرد. گروه مشاوره علمی برای موارد اضطراری (SAGE) انگلیس، هشدار دادند گونه جهش یافته کووید در آینده می‌تواند مانند بیماری مرس (MERS کشنده باشد.

نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس (MERS) یک بیماری ویروسی است که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۲ در عربستان سعودی گزارش شد؛ این بیماری در اثر ویروسی از خانواده کروناویروس به اسم MERS-CoV ایجاد می‌شود و حدود یک سوم از مبتلایان به MERS جان می‌بازند. اغلب افرادی که با این ویروس آلوده شده‌اند دچار یک بیماری شدید حاد تنفسی می‌شوند. علائم آن عبارت است از: تب، سرفه و تنگی نفس.

این گروه همچنین هشدار می‌دهد که گونه‌ها می‌توانند در برابر واکسن‌ها و ضد ویروس‌ها مقاوم‌تر شوند؛ به گفته دانشمندان ارشد دولت، یک نوع جدید کووید که می‌تواند از هر سه نفر یک نفر را بکشد «یک احتمال واقعی» است.

اسناد منتشر شده توسط گروه مشاوره علمی برای موارد اضطراری حاکی است، احتمال جهش ویروس در زمان شیوع بیشتر است./


https://www.asianews.ir/u/3aa
اخبار مرتبط
در ایام تزریق واکسن کرونا باید از مصرف غذاهای سنگین و چرب، فرآوری شده و تنقلات شور خودداری و رژیم غذائی حاوی میوه های خاص و پتاسیم گنجانده شود.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در کلاب هاوس اعلام کرد تا چند هفته دیگر و تا دوم مرداد حدود سه میلیون آسترازنکا و یک و نیم میلیون سینوفارم به دستمان می رسد و در مجموع ۸.۵ میلیون نفر واکسینه می‌شود.
طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در استان البرز از صبح امروز آغاز شده است.
مصرف مایعات مناسب و از جمله آبمیوه ها به میران کافی؛ نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.
فکر همه چیز را می کردیم‌؛ الا اینکه روزی محتاج کشوری در همسایگی‌مان بشویم که وسعتش به اندازه یکی از استان های ما هم نیست!
براساس یک نظرسنجی مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند؛ ولی بر این اساس از چند ماه گذشته تا کنون علاقه و اعتماد در میان اقشار گوناگون نسبت به واکسن ایرانی کمتشر شده است.
تزریق سومین دوز واکسن، گامی کمکی برای تقویت ضریب ایمنی تلقی می‌شود و ادارات درمانی و دارویی آمریکا آن را ضروری نمی‌دانند و این دوز برای اغلب گروه‌ها مفید خواهد بود.
یک ویروس شناس گفت: بهبودیافتگان کرونا نیز به دلیل وجود آنتی بادی در بدن چهار ماه پس از بهبود می‌توانند تزریق واکسن کووید۱۹ را به تعویق اندازند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید