صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۳
کد خبر: 5358
گزارشگر: 213
۹۲۴
۱
۰
۴
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

ضرورت حمایت از ارگانیک!

ضرورت حمایت از ارگانیک!
امروزه رویکرد جهانی به سمت مصرف محصولات ارگانیک و سلامت محور به سرعت در حال افزایش و پیشرفت است

 

ضرورت حمایت از ارگانیک/مهدی کریمی تفرشی/آسیانیوز asianews

محصوات ارگانیک به محصولاتی گفته می‌شود که در تمام مراحل کاشت، پرورش و تولید آنها از چرخه‌های سازگار با طبیعت استفاده شود. در حقیقت در تولید این نوع محصولات از هیچ نوع مواد شیمیایی استفاده نشده به علاوه تولید محصولات ارگانیک به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رساند.

در واقع می‌توان گفت سیستم کشاورزی ارگانیک از سلامت انسان، خاک و اکوسیستم حمایت می‌کند و از تجارت، نوآوری، علوم سودمند برای محیط زیست، ترویج نمایشگاه‌های مرتبط و کیفیت خوب زندگی اشخاص درگیر با آن ترکیب شده است.

امروزه رویکرد جهانی به سمت مصرف محصولات ارگانیک و سلامت محور به سرعت در حال افزایش و پیشرفت است. بویژه با افزایش و آگاهی مردم از مضرات محصولات شیمیایی و با منشاء غیرگیاهی شیوع انواع بیماریها بویژه سرطان محصولات گیاهی و ارگانیک بعنوان یک منبع تغذیه سالم در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بنابراین باید این منابع ارزشمند گیاهی و ارگانیک بدرستی شناسایی شده و مورد حمایت مسئولین امر قرار گیرد. بسیاری روستاییان و کشاورزان عزیز محصولات سالم ارگانیک و ارزشمندی تولید می کنند که باید با حمایت هر چه بیشتر وزارت کشاورزی و مسئولین محترم از عرضه سنتی به فاز صنعتی و بسته بندی با تجهیزات و ماشین الات مدرن وارد شده و با دریافت مجوزات و پروانه های بهداشتی لازم و دریافت گواهی ارگانیک به طور گسترده در فروشگاههای معتبر در دسترس مردم عزیزمان قرار گیرد.

به این ترتیب هم حجم گسترده ای از اشتغالزایی در کشور فراهم خواهد شد، هم روستائیان شریف و زحمتکش کشورمان مورد حمایت واقع می شوند و هم مردم عزیزمان بیش از پیش از مزایایی محصولات ارگانیک و سلامت محور بهره مند خواهند شد./


آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3as
اخبار مرتبط
بسیاری روستاییان و کشاورزان عزیز محصولات سالم ارگانیک و ارزشمندی تولید می کنند که باید با حمایت هر چه بیشتر وزارت کشاورزی و مسئولان از عرضه سنتی به فاز صنعتی و بسته بندی با تجهیزات و ماشین الات مدرن وارد شوند.
حمایت از تولید داخلی و توجه به صنعتگران ایرانی از مهم ترین عوامل برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش بهره وری داخلی است.
وقتی در نقطه ای از کشور مردم آب ندارند یا در بسیاری از شهرها هوای سالم ندارند؛ دیگر هموطنان از جان و مال خود برای هموطن دردکشیده دریغ نمی کنند.
ایران کشوی است با منابع طبیعی و زیست محیطی کم نظیر در جهان که گنجینه ای عظیم از آب و هوایی چهارفصل و خاکی حاصلخیز، طبیعتی اسرارآمیز و حیات وحشی کم نظیر در خود نهفته دارد و حفظ این گنجینه ارزشمند رسالتی است که بر دوش تک تک ماست.
لوازم‌التحریر یک حوزه استراتژیک و جدی است که بر زندگی و شکل گیری شخصیت کودکانمان تاثیر دارد و بدیهی است مردم زمانی به سمت مصرف کالاهای ایرانی از جمله لوازم التحریر و نوشت افزار ایرانی خواهند رفت که این کالاها تمام شاخص های قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی را داشته باشد.
دانشگاه کار آفرین یکی از مطالبات اصلی مردم و خدمات گیرندگان در جامعه است، در سال‌های اخیر دانشگاه‌های کشاورزی و فنی و حرفه‌ای تا حدودی گام‌های در این زمینه برداشته‌اند؛ اما با واقعیت‌ها و نیازمندی‌های واقعی جامعه فاصله دارند.
تشکیل بنگاه های دولتی تامین کننده و توسعه گر همانند تجربه ای که در چین عملیاتی شد می تواند بخش مهمی از دغدغه بنگاههای تولیدی در جهت تامین مواد اولیه با قیمت مناسب را برطرف و نیز فروش محصولات را تسهیل کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
سهیل نعمتی
۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
1

چرا باتوجه به اینکه استانداردوکشاورزی تولیدکننده راموظف به گرفتن گواهی مجوز استاندارد می کنند ولی هیچ گونه نظارتی بر تخلفات گسترده بازار ندارند و از ارائه اسم ارگانیک به کشاورزانی که تمام قوانین تایید شدهی این دو اداره را رعایت می‌کنند سرپیچی می کنند و بی پاسخ و بی نتیجه می گذارند با تشکر سهیل نعمتی تولید کننده محصولات ارگانیک


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید