صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۹
کد خبر: 5395
گزارشگر: 213
۱۱۴۶
۰
۰
۵
میزان مقاومت واکسن ها در برابر دلتا کم است

چه واکسنی بر کرونای دلتا سازگار است؟

چه واکسنی بر کرونای دلتا سازگار است؟
تحقیقات و یافته های مشاهده ای نشان می دهد که اثر محافظتی واکسن های کووید 19 در برابر نوع دلتا کاهش می یابد.
به گزارش آسیانیوز، به نقل اسپوتنیک، اثر محافظتی واکسن های کووید 19 در برابر نوع دلتا کاهش می یابد. اما واکسن های موجود هنوز خواص محافظتی خوبی در برابر نوع دلتا را دارند.

جماران نوشت « فنگ زیجیان» محقق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین و شاو ییمینگ، کارشناس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین، اثربخشی واکسن ها را در برابر نوع "دلتا" ویروس کرونا ارزیابی کردند.

به نقل از اسپوتنیک، تحقیقات و یافته های مشاهده ای نشان می دهد که اثر محافظتی واکسن های کووید 19 در برابر نوع دلتا کاهش می یابد. وی افزود: "اما واکسن های موجود هنوز خواص پیشگیرانه و محافظتی خوبی در برابر نوع دلتا را دارند."

در عین حال شاو ییمینگ تأکید کرد که هیچ واکسنی نمی تواند 100 درصد از بیماری کرونا جلوگیری کند. با وجود این، کارشناسان توافق دارند که گونه های موجود هنوز در محدوده کنترل شده داروهای موجود هستند. وی یادآور شد که اقدامات پیشگیرانه و کنترلی که از سال گذشته در چین انجام شده است نیز کارآیی خود را نشان داده است./
https://www.asianews.ir/u/3br
اخبار مرتبط
مقام فدرال آمریکا گقت: دلتا یک تهدید بسیار جدی است که هم‌اکنون نیاز به اقدام فوری دارد؛ در حالی که افراد واکسینه شده با عفونت‌های به‌اصطلاح پیش رونده نوع دلتا به اندازه افراد واکسینه نشده مبتلا می شوند و ویروس را در بینی و حلق خود حمل می‌کنند.
در ایام تزریق واکسن کرونا باید از مصرف غذاهای سنگین و چرب، فرآوری شده و تنقلات شور خودداری و رژیم غذائی حاوی میوه های خاص و پتاسیم گنجانده شود.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در کلاب هاوس اعلام کرد تا چند هفته دیگر و تا دوم مرداد حدود سه میلیون آسترازنکا و یک و نیم میلیون سینوفارم به دستمان می رسد و در مجموع ۸.۵ میلیون نفر واکسینه می‌شود.
طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در استان البرز از صبح امروز آغاز شده است.
مصرف مایعات مناسب و از جمله آبمیوه ها به میران کافی؛ نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.
ژاپن قصد دارد در ماه جاری میلادی تعداد ۱۱ میلیون دوز از واکسن ضدکرونای آسترازنکا را در قالب برنامه کواکس به کشورهای ایران، بنگلادش، لائوس، نپال، سری‌لانکا و همچنین چند کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام اهدا کند.
براساس یک نظرسنجی مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند؛ ولی بر این اساس از چند ماه گذشته تا کنون علاقه و اعتماد در میان اقشار گوناگون نسبت به واکسن ایرانی کمتشر شده است.
سایت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای افراد متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن (افراد ۶۵ سال به بالا) باز شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید