صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
کد خبر: 5399
گزارشگر: 213
۱۸۷۶
۰
۰
۴
حمله کرونا به جزیره زیبای ایران

چرا جزیره کیش تعطیل شد؟

چرا جزیره کیش تعطیل شد؟
کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش تصویب کرد همه اداره‌ها و مشاغل این جزیره، از یک‌شنبه ۱۷ مرداد تعطیل خواهند بود و این تعطیلی می‌تواند به دوهفته افزایش پیدا کند.
کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش تصویب کرده به سبب افزایش میزان ابتلا و بستری بیماری کرونا همه اداره‌ها و مشاغل این جزیره، از یک‌شنبه ۱۷ مرداد تعطیل خواهند بود و این تعطیلی می‌تواند به دوهفته افزایش پیدا کند.

رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: پیرو افزایش شیوع و میزان بستری و مرگ ومیر ناشی از بیماری کرونا، کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش تشکیل جلسه داد و مصوباتی را قابل اجرا برای مدت یک هفته و قابل تمدید تا مدت ۲هفته مورد تایید قرار داد که از یکشنبه ۱۷ مرداد به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

دنیای اقتصاد نوشت دکتر رضانیا صبح امروز (۱۴ مردادماه) در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه پیشنهاد کاهش حداکثری تعداد پروازهای ورودی به جزیره کیش داده شده و پیگیریها در حال انجام است که به شکل حداکثری شاهد کاهش پروازها باشیم.

وی با بیان اینکه تعطیلی کلیه مشاغل گروه ۲، ۳ و۴ در جزیره کیش که لیست آنها در فضای مجازی انتشار داده خواهد شد، در دستور کار است، تصریح کرد: مقرر شد کلیه ادارات و نهادها به استثنای یگان های نظامی،انتظامی،امنیتی، بهداشت و درمان،امدادی،آب و برق،آتش نشانی و اورژانس تعطیل و فقط به صورت شیفت های ضروری فعالیت خود را ادامه دهند.

رضانیا ادامه داد: تردد کلیه شناورهای مسافربری از مبادی ورودی به جزیره کیش ممنوع شود و فقط ارزاق عمومی و مواد مورد نیاز و ضروری جزیره از طریق شناور بتواند انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها فقط به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند، اظهار کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۳ تا ساعت ۴ بامداد خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش با بیان اینکه بازگشت کسانی که در سفر به سر می برند بعد از مدت قرنطینه جزیره قطعاً مشابه سال ۹۹ خواهد بود و ورود به صورت تدریجی و طی فرایند و مکانیزمی که اعلام خواهد شد، انجام می پذیرد، اظهار کرد: توصیه می‌کنیم در این مدت ‌از سفر رفتن پرهیز کنید و قرنطینه را در منزل به صورت جدی رعایت کنید.

وی با اشاره به اینکه هرگونه عدم رعایت مصوبات فوق می‌تواند منجر به افزایش شیوع بیماری و وخامت بیماری در جزیره باشد که قطعاً از طریق کمیته انتظامی ستاد کرونا برخورد جدی صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: سرماخوردگی، آب ریزش بینی، گلو درد، سرفه، تب و بی حالی از علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا است و شخص علامت دار با مراجعه به پزشک باید نسبت به رعایت قرنطینه اقدام کند./
https://www.asianews.ir/u/3bu
اخبار مرتبط
سردار محمد حسین حمیدی از تعطیلی پمپ بنزین های محدوده اطراف مجلس شورای اسلامی در روز تحلیف ریاست جمهوری در شهر تهران خبر داد؛ همچنین همه ادارات، بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی تهران به سبب برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری فردا، پنجشنبه ۱۴ مردادماه تعطیل است.
رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: قطعا برگزاری هر گونه تجمع در روز عرفه مورد تایید نیست و برخلاف مقررات مربوط به مقابله با ویروس منحوس کرونا است. تمامی مراسم‌های آیینی در تهران تعطیل است.
ربیعی سخنگوی دولت گفت که تمامی ادارات استان های تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بندرعباس گفت: گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ با توجه به وضعیت قرمز کرونا از فردا تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.
با افزایش شتابان نرخ ارز و بی ارزش شدن پول ملی اتفاق مهمی که رخ داد فراهم شدن بستری عظیم برای فساد و سوء استفاده سودجویان و اخلالگران بازار بود؛ جذابیتی که صادرات در شرایط فعلی و کسب درآمد ارزی برای صادرکنندگان ایجاد کرد منجر به این شد که بسیاری از تولیدکنندگان تولیدات و مواد اولیه و محصولات را به داخل تزریق نکنند.
سیاست‌های اخیر ارزی کشور به گونه‌ای بوده که واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه خود با مشکل جدی مواجه شده‌اند که با ادامه این روند شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و از دست رفتن اشتغال ایجاد شده خواهیم بود.
موج پنجم کرونا، محدودیت‌های جدیدی در تهران و بسیاری از شهرها وضع شده و محدودیت‌هایی برای فعالیت مشاغل و کارمندان بوجود آمده است؛ در این حال محتمل است که با وجود خطر کرونای دلتا در کل کشور، وضعیت قرمز کرونایی پایتخت را به تعطیلی بکشاند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید