صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۳
کد خبر: 5407
گزارشگر: 213
۹۸۲
۰
۰
۳
حاشیه های مراسم تحلیف ابراهیم رییسی

هشتمین رئیس جمهور ایران سوگند یاد کرد/عدم حضور برادران لاریجانی در مراسم

هشتمین رئیس جمهور ایران سوگند یاد کرد/عدم حضور برادران لاریجانی در مراسم
ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران امروز، پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی کشور سوگند یاد کرد؛ این در حالی است که آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی لاریجانی رییس سابق مجلس در این مراسم حضور نداشتند.

به گزارش آسیانیوز، ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی کشور سوگند یاد کرد.

این در حالی است که صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی لاریجانی رییس سابق مجلس در مراسم تحلیف هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران حضور ندارند.

این مراسم با سخنرانی روسای قوای مققنه و قضاییه  و در حضور مقامات برخی کشورهای خارجی آغاز شد و در ادامه، آقای رئیسی متن سوگند قانون اساسی را به عنوان رئیس جمهور جدید ایران قرائت کرد.

براساس گزارش ها، روسای جمهوری افغانستان و عراق و نخست‌وزیر الجزایر و ارمنستان بلندپایه‌ترین مقام‌هایی هستند که در این مراسم شرکت می‌کنند. همچنین رئیس پارلمان روسیه همراه وزیران خارجه کشورهایی چون عمان، قطر، بوسنی و هرزگوین، بولیوی و نیکاراگوئه هم در مراسم حضور دارند و اشاره‌ای به سفر مقام‌هایی از چین و عربستان سعودی به ایران برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی نشده است.

در همین حال انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای شرکت در این مراسم به تهران سفر کرده و روز چهارشنبه با مقام‌های وزارت خارجه ایران دیدار کرده است. سفر او با انتقاد فعالان سیاسی و مدنی در داخل و خارج از ایران روبه‌رو شده است./

https://www.asianews.ir/u/3c1
اخبار مرتبط
برخی مقام‌های کشورهای مختلف روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران، وارد تهران شده‌اند.
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز، سه‌شنبه، ۱۲ مرداد، با حضور رهبر انقلاب برگزار شد.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود که شامگاه دوشنبه ۱۱ مرداد پخش شد، با انتقاد دوباره از مصوبه هسته‌ای مجلس گفت به این زودی‌ها توافقی صورت نمی‌گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید