صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۵
کد خبر: 5413
گزارشگر: 213
۳۱۴۶
۰
۰
۲
جنایت اخیر طالبان در کشتار زنان و روشنفکران افغانستانی

طالبان «شاعر» را کشت و چندین زن را «تیرباران» کرد

طالبان «شاعر» را کشت و چندین زن را «تیرباران» کرد
براساس گزارش پلیس ولایت بلخ، طالبان علاوه بر شکنجه و قتل شاعر و مورخ افغانستانی در خانه اش زن جوانی را به دلیل پوشیدن لباس کوتاه و زن دیگری را به دلیل فعالیت در کمپین واکسن فلج اطفال تیرباران کردند.

به گزارش آسیانیوز، براساس تازه‌ترین خبرها درباره کشتار نظامیان توسط گروه طالبان، مقام‌های دولتی افغانستان می‌گویند نیروی طالبان، شامگاه ۱۳ مرداد، عبدالله عاطفی، شاعر و مورخ افغانستانی، را در منزلش در ولایت ارزگان، شکنجه کرده و به قتل رسانده‌اند.

دو روز پیش، پلیس ولایت بلخ در افغانستان، نیز اعلام کرد که طالبان یک زن جوان را به دلیل اینکه در طول سفر مرد همراه او نبوده و لباس کوتاه پوشیده بود، تیرباران کرده است. در ولایت بادغیس نیز طالبان یک زن جوان که سابقه شرکت در کمپین واکسن فلج اطفال داشته است را تیرباران کرده‌اند.

طالبان مورخ را کشت و چندین زن را «تیرباران» کرد/15 مرداد 1400/آسیانیوز asianews

 

نیروهای طالبان هفته گذشته نیز محمد خاشه، کمدین مشهور افغان، را در شهر قندهار از خانه‌اش ربودند و تیرباران کردند.

همچنین در گزارش ها آمده است که شهر هرات در شرق ایران «به تازگی شاهد جنگ و درگیری شدید بوده» است و نیروهای طالبان در مناطقی که تصرف کرده‌اند، «دست به کشتار غیرنظامیان و غارت و چپاول اموال مردم زده‌اند».

چنین رویدادهایی سابقه دارد است و پیش از این دولت‌های آمریکا و بریتانیا با اشاره به کشتار غیرنظامیان در شهر سپین بولدک، واقع در جنوب افغانستان، گفتند این کشتار مصداق «جنایات جنگی» است.

بر اساس این گزارش، پیکارجویان طالبان در این شهر که حدود دو هفته پیش تصرف شد، به دلیل انتقام‌جویی، تعداد زیادی از مردم را قتل‌عام کرده‌اند.

راس ویلسن، سرپرست سفارت آمریکا در کابل، در توییتی که روز جمعه، ۱۵ مرداد منتشر کرده است، گروه طالبان را متهم به «کشتارهای تهاجمی و هدفمند» کرده و گفته این گروه «تنها خشونت را می‌شناسد و از صلح ترس» دارد.

همزمان با آغاز روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان که روز ۳۱ اوت به پایان می‌رسد طالبان حملات خود را در سراسر کشور تشدید کرده و از اردیبهشت تاکنون توانسته است نیمی از وُلُسوالی‌ها (شهرستان‌ها) و چندین گذرگاه مرزی مهم در مرزهای افغانستان با پاکستان و ایران را تصرف کند. با تشدید درگیری‌های نظامی در غرب افغانستان، گروهی از مردم جنگ‌زده این کشور شبانه گریخته و به مناطق مرزی ایران پناه آورده‌اند.

وب‌سایت «اقتصاد آنلاین» که ویدئویی از ورود مردم جنگ‌زده منتشر کرده، نوشته است که در میان افرادی که وارد ایران شده‌اند «تعداد زیادی از مسئولین و نیروهای ارشد نظامی افغانستان» نیز حضور دارند./


https://www.asianews.ir/u/3c7
اخبار مرتبط
یک فرمانده افغان به خبرگزاری رویترز گفته است که نیروهای ویژه افغان در حال جنگ برای بازپس‌گیری منطقه اسپین بُدَک بودند که دانش صدیقی و یک افسر ارشد افغانستان بر اثر آتش‌باران متقابل طالبان کشته شدند.
همزمان با درخواست دولت افغانستان برای بازگرداندن سربازان پناه آورده به ایران، مشاور اشرف غنی جمهوری اسلامی ایران را به «اداره» طالبان با هدف مسلط شدن بر گمرک افغانستان متهم کرد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: توافق نانوشته‌ای بین روسیه و آمریکا درباره آینده وجود دارد و در این میان حتی اگر برخی سیاسیون و محافل اقتدارگرا، حاکمیت گروه تروریستی طالبان را با نقشه راه خود همسوتر از دولت اشرف غنی بدانند، باید توجه کنند که اولا ذات گروه طالبان با تخاصم با ایران سرشته است و قطعا اعتماد به آنها یک خوش بینی خطرناک است.
گزارش‌ها از افغانستان حاکی است انفجار مرگبار در خودروی بمب گذاری شده حداقل ۲۱ نفر کشته و بیش از ۹۰ نفر زخمی شده‌اند، رییس شورای ولایتی لوگر، گفته است که شمار تلفات این رویداد رو به افزایش است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید