صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۴
کد خبر: 5416
گزارشگر: 213
۸۰۷
۰
۰
۲
آخرین وضعیت سرایت کرونای دلتا و تاثیر واکسن ها

دلتا کرونا قطعا در فضای باز وجود دارد

دلتا کرونا قطعا در فضای باز وجود دارد
کرونای نوع دلتا بر خلاف سویه‌های قبلی در فضای باز نیز قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد.

به گزارش آسیانیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت:کرونای نوع دلتا بر خلاف سویه‌های قبلی در فضای باز نیز قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کرونای نوع دلتا بر خلاف سویه‌های قبلی در فضای باز نیز قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد، گفت: همچنین کسانی که در برابر ویروس کرونا نیز واکسینه شده‌اند نیز امکان ابتلا به کرونای دلتا را دارند.

شیرانی در گفت و گو با افکار نیوز توضیح داد: در حال حاضر وضعیت چهارمحال و بختیاری از نظر شیوع ویروس کرونا بسیار بحرانی و نگران‌کننده است، هر لحظه امکان دارد با افزایش تعداد بیماران شاهد سرریز شدن سد سیستم بهداشت و درمان در استان باشیم، سویه دلتا با قدرت سرایت‌پذیری بیش از ۶۰ برابری نسبت به ویروس نوع ووهان این نگرانی را تشدید می‌کند.

او عنوان کرد:کسانی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند نیز امکان ابتلا به کرونای دلتا را دارند، اما قطعا شدت بیماری‌زایی و مرگ و میر در افراد واکسینه شده بسیار کمتر است./


https://www.asianews.ir/u/3ca
اخبار مرتبط
مقام فدرال آمریکا گقت: دلتا یک تهدید بسیار جدی است که هم‌اکنون نیاز به اقدام فوری دارد؛ در حالی که افراد واکسینه شده با عفونت‌های به‌اصطلاح پیش رونده نوع دلتا به اندازه افراد واکسینه نشده مبتلا می شوند و ویروس را در بینی و حلق خود حمل می‌کنند.
در ایام تزریق واکسن کرونا باید از مصرف غذاهای سنگین و چرب، فرآوری شده و تنقلات شور خودداری و رژیم غذائی حاوی میوه های خاص و پتاسیم گنجانده شود.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در کلاب هاوس اعلام کرد تا چند هفته دیگر و تا دوم مرداد حدود سه میلیون آسترازنکا و یک و نیم میلیون سینوفارم به دستمان می رسد و در مجموع ۸.۵ میلیون نفر واکسینه می‌شود.
طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در استان البرز از صبح امروز آغاز شده است.
مصرف مایعات مناسب و از جمله آبمیوه ها به میران کافی؛ نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.
براساس یک نظرسنجی مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند؛ ولی بر این اساس از چند ماه گذشته تا کنون علاقه و اعتماد در میان اقشار گوناگون نسبت به واکسن ایرانی کمتشر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید