صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
کد خبر: 5436
گزارشگر: 213
۶۴۷
۰
۰
۷
پایان حرف و حدیث ها درباره انتخاب شهردار پایتخت

علیرضا زاکانی بالاخره شهردار تهران شد

علیرضا زاکانی بالاخره شهردار تهران شد
پس از چند روز حواشی مربوط به انتخاب شهردار تهران، شورای شهر تهران امروز یک‌شنبه، ۱۷ مرداد اعلام کرد که علیرضا زاکانی با ۱۸ رای به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شده است.

به گزارش آسیانیوز، پس از چند روز حواشی مربوط به انتخاب شهردار تهران، شورای شهر تهران روز یک‌شنبه، ۱۷ مرداد اعلام کرد که علیرضا زاکانی با ۱۸ رای به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شده است.

همچنین برخی خبرگزاری‌ها ، شامگاه چهارشنبه، ۱۳ مرداد اعلام کرده بودند که پس از رأی‌گیری برای انتخاب شهردار تهران بین دو گزینه علیرضا زاکانی و مازیار حسینی، آقای زاکانی با کسب ۱۲ رای به ریاست شهرداری تهران رسیده است.

این در حالی است که مهدی چمران، رئیس شورای شهر ششم، روز پنج‌شنبه، ۱۴ مرداد ضمن رد این خبر به خبرگزاری ایسنا گفته بود که روز یک‌شنبه هفته آینده (۱۷ مرداد) شهردار تهران مشخص خواهد شد.

علیرضا زاکانی که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام نامزدی کرده بود، از معدود کاندیداهایی بود که به تایید شورای نگهبان رسید. او دو روز مانده به برگزاری انتخابات به نفع ابراهیم رئیسی انصراف داد.

این در حالی است که  مهدی چمران که روز پنجشنبه به عنوان رییس ششمین شورای شهر تهران انتخاب شد، بدون اطلاع از پخش زنده جلسه، در گفت‌وگو با نرجس سلیمانی که کنار او نشسته بود به فشارها و تهدیدها برای تعیین علیرضا زاکانی به عنوان شهردار پایتخت اشاره کرد.

اوگفت: «دیشب تا صبح نخوابیدم و یکی از بدترین‌شب‌ها بود. حتی از زمان جنگ هم بدتر بود. رای مخفی است. اما یک عده‌ای را می‌ترسانند و تهدیدشان می‌کنند.»

یک روز پیشتر، چهارشنبه، اعلام شد که اعضای شورای شهر جدید، در جلسه‌ای غیررسمی، علیرضا زاکانی را با ۱۲ رای به عنوان شهردار تهران انتخاب کرده است.

به نوشته برخی منابع، از جمله پایگاه خبری انصاف نیوز، مهدی چمران و نرجس سلیمانی دختر قاسم سلیمانی و همچنین هفت عضو دیگر شورا در آن جلسه به مازیار حسینی، رقیب زاکانی و نامزد نزدیک به محمدباقر قالیباف، رای دادند.

چمران روز پنجشنبه گفت که انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تا پیش از تصویب در صحن شورای شهر رسمی نیست. او با اینکه خبرهای منتشرشده را مربوط به «رای‌گیری استمزاجی» دانست، در عین حال گفت فکر نمی‌کند نتیجه نهایی جز این باشد./

https://www.asianews.ir/u/3cs
اخبار مرتبط
همراه با برخی حاشیه‌های مربوط به انتخاب شهردار تهران، رییس شورای شهر از تهدید اعضای شورای شهر خبر داد.
گزارش‌هایی حاکی است که شورای شهر تهران با ۱۲ رأی علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کرده است اما مهدی چمران می‌گوید شهردار یکشنبه آینده انتخاب می‌شود.
یزد ، سخنگوی موقت شورای اسلامی شهر با بیان این‌که ارائه برنامه نامزدهای شهرداری یزد در جمع اعضای شورای اسلامی ششم آغاز شده است، گفت: اگر شخص ارجح از نامزدهای فعلی معرفی شود که شرایط بهتر یا مشابهی داشته باشد نیز برای ارائه برنامه دعوت خواهد شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید