صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
کد خبر: 5437
گزارشگر: 213
۲۰۸۳
۰
۰
۴
حاشیه های نبود داروهای ضروری کرونا

سه داروی کرونا کمیاب شد/علت توزیع نشدن داروها چیست؟!

سه داروی کرونا کمیاب شد/علت توزیع نشدن داروها چیست؟!
برای سه داروی کرونا صف‌های بسیار طولانی در مقابل داروخانه‌ها تشکیل شده است؛ در حالی که برخی پزشکان از موانع توزیع دارو به رغم وجود داروها سخن گفتند.
به گزارش آسیانیوز، برای سه داروی کرونا صف‌های بسیار طولانی در مقابل داروخانه‌ها تشکیل شده است

روزنامه همشهری خبر داد که برای سه داروی رمدسیویر، اکتمرا و تمزیوا، سه دارویی که برای مقابله با کرونا در ایران تجویز می‌شود، صف‌های بسیار طولانی مقابل داروخانه‌های تهران تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، دلالان نیز داروی ۸۰۰ هزار تومانی را بالای ۱۵ میلیون تومان ‌می‌فروشند.

این روزنامه در گزارش خود نوشت که افرادی نیز از شهرهای دیگر برای تهیه این دارو به تهران آمده‌اند. همچنین دو داروی خارجی اکتمرا و ایرانی تمزیوا نسبت به داروی رمدسیویر، برای درمان کرونا بیشتر تجویز می شوند.

براساس این گزارش، داوود پیام‌طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت که داروی تمزیوا در روزهای گذشته «در سطح گسترده بین داروخانه‌ها توزیع شده» اما « توزیع آن مشکل دارد.»/

https://www.asianews.ir/u/3ct
اخبار مرتبط
در حالی که واکسن «سینوفارم» به تعداد بسیاری از مردم در ایران، تزریق شده است، به تازگی گزارش هایی مبنی بر عدم کارایی کافی این واکسن در مقابل گونه مقاوم ویروس کرونا یا همان دلتا کرونا مطرح شده است؛ این در حالی است که کشورهایی مانند اندونزی و تایلند پس از گزارش ها مبنی بر مرگ برخی از شهروندانشان با وجود دریافت دو دوز واکسن چینی، تصمیم گرفتند به کارمندان بخش بهداشت و درمان این کشور واکسن «مدرنا» تزریق کنند.
کرونای نوع دلتا بر خلاف سویه‌های قبلی در فضای باز نیز قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد.
کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش تصویب کرد همه اداره‌ها و مشاغل این جزیره، از یک‌شنبه ۱۷ مرداد تعطیل خواهند بود و این تعطیلی می‌تواند به دوهفته افزایش پیدا کند.
تحقیقات و یافته های مشاهده ای نشان می دهد که اثر محافظتی واکسن های کووید 19 در برابر نوع دلتا کاهش می یابد.
یک پزشک متخصص گفت: هنوز به اوج و قله پیک پنجم نرسیده‌ایم و جهش‌های جدیدی مانند لامبدا هم می‌تواند وارد کشور شوند.
در حالی که اثرات نهایی واکسن های تزریق شده؛ به اصطلاح چه سینوفارم چینی و چه واکسن اسپوتنیک روسی یا واکسن برکت، به جمعیت وسیعی از سالمندان و میانسالان هنوز مشخص یا اعلام نشده است، گفته می شود پر شدن تخت‌های بیمارستانی و کمبود امکانات درمانی و دارو، از جمله کمبود شدید سرم تزریقی و آب مقطر، همزمان با بروز موج پنجم شیوع کرونا موجب افزایش مرگ مبتلایان شده است و تا روزهای آینده مرگ و میرهای روزانه به بیش از ۸۰۰ نفر می رسد.
مقام فدرال آمریکا گقت: دلتا یک تهدید بسیار جدی است که هم‌اکنون نیاز به اقدام فوری دارد؛ در حالی که افراد واکسینه شده با عفونت‌های به‌اصطلاح پیش رونده نوع دلتا به اندازه افراد واکسینه نشده مبتلا می شوند و ویروس را در بینی و حلق خود حمل می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید