صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۲
کد خبر: 5453
گزارشگر: 213
۱۱۲۱
۰
۰
۳
واقعیت هولناک جان باختگان کرونا از قول سازمان نظام پزشکی

افشاگری پزشکان درباره «بروز فاجعه» در آمار واقعی مرگ و میر کرونا

افشاگری پزشکان درباره «بروز فاجعه» در آمار واقعی مرگ و میر کرونا
محمدرضا ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در حساب توییتری خود گفت: امروز رکورد ابتلا و مرگ کرونا شکست؛ در حالی که تعداد تست انجام شده کاهش و آمار واقعی بسیار بیشتر از موارد اعلام شده است.

به گزارش آسیانیوز، از ابتدای موج جدید کرونا تا 15 مرداد می توان گفت تعداد تست های تشخیص کرونا نصف شده است. با توجه به کاهش قابل توجه تعداد تست ها این سوال مطرح می شود که آمار مبتلایان بیشتر از میزان اعلامی بوده است؟

محمدرضا ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در حساب توییتری خود گفت: امروز رکورد ابتلا و مرگ کرونا شکست. در حالی که تعداد تست انجام شده کاهش و آمار واقعی بسیار بیشتر از موارد اعلام شده است.

اشاره رییس سازمان نظام پزشکی کشور به کاهش تست های کرونا و از سوی دیگر افزایش آمار مبتلایان نکته ای است که نگرانی ها درباره شیوه این ویروس را بیشتر کرده است.
ظفرقندی در ادامه توییت خود گفته است: مورتالیتی(مرگ و میر) در کشورهایی که بدون محدودیت و مرزبندی، ملت را واکسینه کردند بسیار کاهش یافته. چه کسی پاسخگوست؟
سخن اخیر رییس سازمان نظام پزشکی توسط خبرنگارما از ابتدای شیوع موج جدید کرونا در کشور تا تاریخ 17 مرداد مورد بررسی قرار گرفت.

باتوجه به نبود آمار دقیق روزانه تست های گرفته شده از شهروندان، آمار تجمیعی هرروز که توسط مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منتشر شده نسبت به روز قبل خود مورد بررسی و میزان تغییر آمار در هرروز در جدول و نمودار زیر درج شده است.

افشاگری پزشکان درباره «بروز فاجعه» در آمار واقعی مرگ و میر کرونا/آسیانیوز asianews

با توجه به این نمودار، از ابتدای موج جدید کرونا تا 15 مرداد می توان گفت تعداد تست های تشخیص کرونا نصف شده است. اگرچه در سه روز گذشته آمار این تست ها به حدود 90 هزار در روز رسیده است اما همچنان با آمار 125 هزار تست در روز که در ابتدای تیرماه صورت گرفته فاصله قابل توجهی دارد.

با توجه به کاهش قابل توجه تعداد تست ها این سوال مطرح می شود که آمار مبتلایان بیشتر از میزان اعلامی بوده است؟/

https://www.asianews.ir/u/3db
اخبار مرتبط
مقام فدرال آمریکا گقت: دلتا یک تهدید بسیار جدی است که هم‌اکنون نیاز به اقدام فوری دارد؛ در حالی که افراد واکسینه شده با عفونت‌های به‌اصطلاح پیش رونده نوع دلتا به اندازه افراد واکسینه نشده مبتلا می شوند و ویروس را در بینی و حلق خود حمل می‌کنند.
در ایام تزریق واکسن کرونا باید از مصرف غذاهای سنگین و چرب، فرآوری شده و تنقلات شور خودداری و رژیم غذائی حاوی میوه های خاص و پتاسیم گنجانده شود.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در کلاب هاوس اعلام کرد تا چند هفته دیگر و تا دوم مرداد حدود سه میلیون آسترازنکا و یک و نیم میلیون سینوفارم به دستمان می رسد و در مجموع ۸.۵ میلیون نفر واکسینه می‌شود.
طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در استان البرز از صبح امروز آغاز شده است.
مصرف مایعات مناسب و از جمله آبمیوه ها به میران کافی؛ نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.
فکر همه چیز را می کردیم‌؛ الا اینکه روزی محتاج کشوری در همسایگی‌مان بشویم که وسعتش به اندازه یکی از استان های ما هم نیست!
براساس یک نظرسنجی مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند؛ ولی بر این اساس از چند ماه گذشته تا کنون علاقه و اعتماد در میان اقشار گوناگون نسبت به واکسن ایرانی کمتشر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید