صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
کد خبر: 5456
گزارشگر: 213
۱۱۸۵
۰
۰
۵
ادعای ایالات متحده به تهدیدشدن جان شهروندان در ورود به ایران

آمریکا به شهروندانش گفت سفر به ایران «خطرناک» است/اگر قصد رفتن دارید «وصیت نامه» بنویسید!

آمریکا به شهروندانش گفت سفر به ایران «خطرناک» است/اگر قصد رفتن دارید «وصیت نامه» بنویسید!
وزارت خارجه آمریکا ضمن هشدار درباره خودداری از سفر شهروندانش به ایران، مدعی شد آن دسته از شهروندان این کشور که نیاز به سفر ضروری به ایران دارند، پیش از سفر «وصیت‌نامه» خود را تنظیم کرده و درباره سرپرستی احتمالی از فرزندان و حیوانات خانگی و نیز دارایی‌های خود به اشخاص مقتضی وکالت دهند.
به گزارش آسیانیوز، در حالی که رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی از ایرانیان خارج از کشور خواسته است برای رسیدگی به پرونده‌شان به ایران بازگردند، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به شهروندان این کشور هشدار داد به دلیل خطر آدم ربایی، دستگیری‌های خودسرانه، بازداشت شهروندان دو تابعیتی و شدت بالای شیوع کرونا همچنان به ایران سفر نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای مدعی شد: «شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده‌اند مورد آدم‌ربایی، دستگیری قرار گرفته و به مواردی جدی متهم شده‌اند. مقام‌های ایرانی همچنان به زندانی کردن غیرمنصفانه شهروندان آمریکای، به ویژه شهروندان دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی ، از جمله دانشجویان، روزنامه‌نگاران، تاجران و دانشگاهیان، به اتهاماتی همچون جاسوسی و تهدید امنیت ملی ادامه می‌دهند.»

این اطلاعیه افزود که مقام‌های ایرانی به طور مداوم دسترسی شهروندان آمریکایی زندانی به وکیل را به تاخیر می‌اندازند.

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه ایالات متحده هیچ‌گونه روابط دیپلماتیک یا کنسولی با ایران ندارد، هشدار داد که در صورت بروز مشکلات احتمالی، دولت این کشور قادر به ارائه خدمات فوری به شهروندان خود در ایران نیست.

وزارت خارجه آمریکا به آن دسته از شهروندان این کشور که نیاز به سفر ضروری به ایران دارد توصیه کرد پیش از سفر «وصیت‌نامه» خود را تنظیم کرده و درباره سرپرستی احتمالی از فرزندان و حیوانات خانگی و نیز دارایی‌های خود به اشخاص مقتضی وکالت دهند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای،‌ رییس قوه قضاییه، روز دوشنبه در نشست شورای عالی قوه قضاییه گفت ایرانیان خارج از کشور که «مسائل» یا «پرونده‌ای» در ایران برای رسیدگی دارند، «به نفعشان است» که به کشور بازگردند.

محسنی اژه‌ای روز دوشنبه گفت: «افرادی هستند که به دلیل آنکه ممنوع‌الخروج بوده‌اند نگرانی دارند به محض ورود به مرز دستگیر شده و راهی زندان شوند که این افراد می‌توانند با هماهنگی با سیستم قضایی و بدون آنکه بازداشت شوند، به کشور بازگردند.»

او تاکید کرد: کسی «صرفا به خاطر ممنوع‌الخروج بودن در بدو ورود به کشور دستگیر» نمی‌شود.

به گفته رییس قوه قضاییه، «در حال حاضر افرادی در خارج از کشور هستند که اموال و امکانات آن‌ها در داخل سرپرست ندارد و برخی افراد ذی‌نفع، آنها را برای بازگشت به کشور می‌ترسانند. اما اگر این افراد برگردند، مسائل مالی آن‌ها در یک تحقیق و بررسی ساده و دقیق روشن می‌شود.»/
https://www.asianews.ir/u/3de
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید