صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۷
کد خبر: 5458
گزارشگر: 306
۳۶۱
۰
۰
۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد

توجه خاص مردم دارالعباده یزد جهت ایجاد موقوفات برای سیدالشهداء (ع)

توجه خاص مردم دارالعباده یزد جهت ایجاد موقوفات برای سیدالشهداء (ع)
یزد ، کلمه مقدس وقف در استان یزد بسیار مورد توجه قرار گرفته و این استان ، در رده پنج استان اول کشور از لحاظ تعداد موقوفات در کشور قرار دارد.

 

به گزارش آسیا نیوز ،  حجت الاسلام « حسین زارع زاده » ، بابیان اینکه  کلمه مقدس وقف در استان یزد بسیار مورد توجه قرار گرفته و این استان ، در رده پنج استان اول کشور از لحاظ تعداد موقوفات در کشور  قرار دارد گفت : جهاد در دو بخش جانی و مالی ذکر شده است و یزد جزو شهرهای مذهبی ایران است که دین داری و تدین مردم مدیون مداخله‌های مالی متمولین و ثروتمندان متدین است که بخشی از اموال خود را تقدیم سیدالشهداء کرده اند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان یزد ، وقف را یک حرکت عظیم فرهنگی برشمرد و بیان کرد: در استان دار العباده یزد، بیش از 3700  موقوفه با نیت عزاداری حسینی، تعزیه خوانی سید الشهداء و طبخ آش و اطعام وجود دارد که در حقیقت پشتوانه اقتصادی برگزاری جلسات عزاداری سید الشهدا (ع) میباشد.

زارع زاده اظهار داشت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون طرح‌های مختلف فرهنگی مذهبی ، با ایجاد مراکز افق ( اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ) ، بخشی از درآمدهای موقوفات سیدالشهداء که قید مکان نداشت در امامزادگان و بقاع متبرکه با برپایی مراسم های مختلف عزاداری و روضه خوانی با همت هیات مذهبی شاخص استان هزینه شد.

وی با اشاره به وجود خانه‌های وقف شده برای عزاداری حضرت سید الشهدا (ع)  در محلات قدیمی یزد ادامه داد: خانه وقفی اصفهانیان، منزل وقفی ابراهیم نورالله، منزل موقوفه تاجر تهرانی، خانه هرندی‌ها، خانه کاجی، منزل موقوفه روان و خانه‌های موقوفه دیگری که در کوچه و محلات شهر یزد وجود دارند، برای روضه خوانی خامس آل عبا از سوی واقفین خیراندیش وقف شده که معروف‌ترین آنها، خانه وقفی امام حسینی در محله بازار نو است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: خانه‌های غیر وقفی بسیاری نیز در یزد وجود دارد که روضه‌خوانی برای اباعبدالله الحسین(ع) در آنها برقرار بوده که با همکاری ادارات اوقاف قسمتی از هزینه های روضه خوانی در قالب روضه های خانگی با اعزام مبلغین و روحانیون مستقر از محل نیات عزاداری پرداخت میگردد.

وی در پایان نیز به  پرپایی نمایشگاه شمیم حسینی جهت حمایت از هیات مذهبی اشاره کرد و گفت : هیات مذهبی که دارای مجوز از اداره کل تبلغیات اسلامی استان باشند از محل اجرای نیات موقوفات سیدالشهداء در قالب حواله های صادر شده از سوی ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانها ، می توانند از نمایشگاه های شمیم حسینی مستقر در امامزادگان منتخب خرید نمایند.

سید محمد جواد عرفانفر

توجه خاص مردم دارالعباده یزد جهت ایجاد موقوفات برای سیدالشهداء (ع)  , حجت الاسلام  حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد, سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3dg
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید