صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۶
کد خبر: 5467
گزارشگر: 213
۱۰۱۲
۰
۰
۲
رییس جمهور فرمان تامین انواع داروهای کرونا را صادر کرد

دستور رییسی درباره واردات واکسن شامل «فایزر» هم هست؟

دستور رییسی درباره واردات واکسن شامل «فایزر» هم هست؟
تامین ارز لازم برای واردات واکسن بدون محدودیت؛ از جمله دستورات مهم و البته خوشحال کننده رئیس جمهور در جلسه فوری کرونا بود؛ حال باید دید آیا واردات واکسن ها معتبر مانند فایزر یا مدرنا هم شامل طرح ورود بدون محدویت واکسن خواهد بود؟

به گزارش آسیانیوز، ابراهیم رئیسی در جلسه فوری پس از استماع گزارش اعضای ستاد، با توجه به تشدید وضعیت بیماری کرونا در کشور و افزایش شیوع و ابتلا در روزهای گذشته، دستورات فوری برای مقابله و مهار کرونا صادر کرد.

تامین فوری اقلام درمانی بالاخص سرم و اکسیژن، بازنگری در پروتکل های بهداشتی و تعیین ضمانت اجرا برای آن، تمهید واردات واکسن به میزان مورد نیاز به منظور قطع زنجیره انتقال تا قبل از آغاز فصل سرما، تامین ارز لازم برای واردات واکسن بدون محدودیت از جمله دستورات مهم رئیس جمهور در این جلسه بود.

 سازماندهی جدید ظرفیت های مردمی و نیروهای مسلح برای ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه، بازطراحی و ارتقای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و اجرای آن، چند شیفته شدن مراکز تزریق واکسن به منظور پیشگیری از ازدحام و تسریع در انجام واکسیناسیون، اولویت در پرداخت مطالبات معوقه کادر درمان و افزایش نیروی انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشکده های پزشکی و پرستاری و نیروهای داوطلب مردمی از دیگر دستورات رئیسی جمهور در جلسه اضطراری ستاد کرونا بود.

همچنین در این جلسه مقرر شد به منظور کنترل پیک پنجم کرونا، قرارگاه مبارزه با کرونا جزییات تعطیلات هفته آتی را بررسی و جهت تصویب، پیشنهاد دهد.

به نقل از ایرنا، گفتنی است کمیته ویژه مقابله با کرونا که با دستور روز شنبه رییس جمهور تشکیل شده است، طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا شامل راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را به ستاد ملی کرونا ارائه خواهد کرد./


https://www.asianews.ir/u/3dp
اخبار مرتبط
براساس برخی گزارش های پزشکی و معیار جدید طول عمر، بیماری کرونا(کووید ۱۹) موجب کاهش ۱۰ ساله طول عمر می‌شود.
وضعیت خرید و واردات سرم و دارو همچنان مبهم است و آیا مجلس یا اهمال وزارت بهداشت و یا چه مقام سازمانی در بروز چنین اوضاعی نقش داشته اند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه شمار زیادی از مردم گیلان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند گفت: در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار اقدام عاجل پزشکی به گیلان شدم‌.
محمدرضا ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در حساب توییتری خود گفت: امروز رکورد ابتلا و مرگ کرونا شکست؛ در حالی که تعداد تست انجام شده کاهش و آمار واقعی بسیار بیشتر از موارد اعلام شده است.
معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: آبریزش بینی، سردرد و بی اشتهایی علائمی هستند که ما تا قبل از این در سویه آلفا آن‌ها را به عنوان سرما خوردگی و آنفلوانزا تلقی می‌کردیم، ولی در این شرایط خاص باید به عنوان علامت دلتا در نظر گرفته شوند.
برای سه داروی کرونا صف‌های بسیار طولانی در مقابل داروخانه‌ها تشکیل شده است؛ در حالی که برخی پزشکان از موانع توزیع دارو به رغم وجود داروها سخن گفتند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در شبانه روز گذشته ۳۷ بیمار کرونایی در استان گیلان جان باختند.
در حالی که واکسن «سینوفارم» به تعداد بسیاری از مردم در ایران، تزریق شده است، به تازگی گزارش هایی مبنی بر عدم کارایی کافی این واکسن در مقابل گونه مقاوم ویروس کرونا یا همان دلتا کرونا مطرح شده است؛ این در حالی است که کشورهایی مانند اندونزی و تایلند پس از گزارش ها مبنی بر مرگ برخی از شهروندانشان با وجود دریافت دو دوز واکسن چینی، تصمیم گرفتند به کارمندان بخش بهداشت و درمان این کشور واکسن «مدرنا» تزریق کنند.
کرونای نوع دلتا بر خلاف سویه‌های قبلی در فضای باز نیز قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید