صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۰ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
کد خبر: 5473
گزارشگر: 213
۷۵۶
۰
۰
۳
وضعیت سیاه در مشهد و نبود امکانات حمل اجساد

«تاکسی ها» به جابجایی اموات فراخوانده شدند

«تاکسی ها» به جابجایی اموات فراخوانده شدند
رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: بنا به درخواست سازمان فردوس‌ها، فراخوانی به رانندگان تاکسی‌های وَن برای کمک به بهشت رضا(ع) و بهشت رضوان برای جابجایی اموات ارسال شده است.
به گزارش آسیانیوز، به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها سازمان فردوس‌ها دچار کمبود آمبولانس شده است، بر همین اساس برای سرویس‌دهی و جابه‌جایی اجساد در داخل بهشت رضا (ع) یا رضوان اعلام نیاز کرده است.

درخواست آرامستان مشهد از تاکسیرانی برای کمک به جابجایی فوت‌شدگان
ایسنا نوشت رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: بنا به درخواست سازمان فردوس‌ها، فراخوانی به رانندگان تاکسی‌های وَن برای کمک به بهشت رضا(ع) و بهشت رضوان ارسال شده است و افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند درخواست‌شان را ارائه کنند.

احمد محبی درباره پیامک ذیل مبنی بر؛ «با عنایت به شروع موج پنجم کرونا و کاهش تقاضای سفر و نظر به اعلام سازمان فردوس‌ها در خصوص کمبود آمبولانس جهت جابه‌جایی فوتی‌های کرونا از بهشت رضوان به محل‌های دفن، تاکسیرانان محترمی که تمایل به همکاری با سازمان فردوس‌ها در جابجایی اموات (پس از فرآیند تغسیل و سم زدایی کامل با رعایت تمامی استانداردهای بهداشتی که هیچ گونه خطری متوجه شخص تاکسیرانان نخواهد بود) را دارند ظرف مدت ۲۴ ساعت با ارسال کد ملی خود به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۳۰۵ اعلام آمادگی نمایند. بدیهی است حق الزحمه پرداختی متعاقباً اعلام خواهد شد» که به رانندگان ون ارسال شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها سازمان فردوس‌ها دچار کمبود آمبولانس شده است، بر همین اساس برای سرویس‌دهی و جابه‌جایی اجساد در داخل بهشت رضا (ع) یا رضوان اعلام نیاز کرده و این پیامک را ارسال نمود. نمونه این کار سال گذشته برای اداره پست هم انجام شد و در آن زمان باتوجه به درخواست اداره پست، حدود ۷۰ خودرو به این اداره کمک کردند. اکنون با توجه به کاهش زائر وضعیت خودروهای ون مقداری کساد است و می‌توانند با توافقی که با سازمان فردوس‌ها می‌کنند، چند روز در آنجا فعالیت داشته باشند.

وی اظهار کرد: ممکن است بعضی خانواده‌ها بخواهند متوفی را در جای دیگری دفن کنند، بنابراین خودروی آرامستان تا برود و برگردد زمان‌بر است، برای این کار خودروهای ون می‌توانند کمک کنند و برای ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ متر جابجایی، افراد به‌جای این که جسد را روی دستشان ببرند، تا محل بلوک و دفن، با خودرو حمل کنند.

پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این خودروها بین نقاط شهری مانند بهشت رضا و رضوان که فاصله زیادی از هم دارند استفاده خواهد شد یا خیر،گفت: این خودروها بیشتر برای داخل خود آرامستان‌ها استفاده خواهد شد و البته این موضوعی‌ست که پس از اعلام همکاری رانندگان، بین سازمان‌ها فردوس‌ها و رانندگان مورد توافق قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد عنوان کرد: رانندگان متقاضی می‌توانند تا فردا درخواستشان را ارائه کنند، ما این افراد را به سازمان فردوس‌ها معرفی می‌کنیم و درباره دستمزد با آن سازمان صحبت خواهند کرد. سازمان هم ممکن است از ون‌ها برای حمل بازماندگان متوفی یا با برداشتن صندلی‌های داخل خودرو، برای حمل اجساد استفاده کند. در هر صورت تمام تلاش ما این است که به همکاران سازمان فردوس‌ها در این وضعیت بحرانی با کارهای جهادی کمک شود.

محبی افزود: همچنین با توجه به اینکه رانندگان در بخش خصوصی هستند و اختیار خودرو با خودشان است و با تاکسیرانی نیست، ما فقط می‌توانیم اطلاع رسانی کنیم؛ شاید کسی بخواهد کمک کند چرا که افراد جهادی و انقلابی زیادی در بین تاکسیرانان داریم. مانند شب‌های قدر که اطلاع رسانی می‌کنیم و اگر کسی تمایل داشت به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که این فراخوان فقط به تاکسی‌های ون مشهد ارسال شده و نه تمام تاکسی‌ها و اینکه ون‌های خطوط ویژه مانند راه‌آهن و فرودگاه هم به هیچ عنوان نمی‌توانند محل خود را ترک کنند. این فراخوان برای ون‌های غیر از خطوط ویژه است. ون‌های خطوط ویژه مثل راه‌آهن باید خدمات خود را ارائه کنند و در شأن شهر نیست که خدمات‌مان در چنین مکان‌هایی کم شود./
https://www.asianews.ir/u/3du
اخبار مرتبط
ویروس شناس استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فرد آلوده اگر چند دقیقه ماسک خود را بردارد، شرایط برای انتقال بیماری به دیگران فراهم می شود؛ این در حالی است که ویروس دلتا در کمین واکسینه شده ها هم نشسته است.
تامین ارز لازم برای واردات واکسن بدون محدودیت؛ از جمله دستورات مهم و البته خوشحال کننده رئیس جمهور در جلسه فوری کرونا بود؛ حال باید دید آیا واردات واکسن ها معتبر مانند فایزر یا مدرنا هم شامل طرح ورود بدون محدویت واکسن خواهد بود؟
براساس برخی گزارش های پزشکی و معیار جدید طول عمر، بیماری کرونا(کووید ۱۹) موجب کاهش ۱۰ ساله طول عمر می‌شود.
وضعیت خرید و واردات سرم و دارو همچنان مبهم است و آیا مجلس یا اهمال وزارت بهداشت و یا چه مقام سازمانی در بروز چنین اوضاعی نقش داشته اند.
محمدرضا ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در حساب توییتری خود گفت: امروز رکورد ابتلا و مرگ کرونا شکست؛ در حالی که تعداد تست انجام شده کاهش و آمار واقعی بسیار بیشتر از موارد اعلام شده است.
معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: آبریزش بینی، سردرد و بی اشتهایی علائمی هستند که ما تا قبل از این در سویه آلفا آن‌ها را به عنوان سرما خوردگی و آنفلوانزا تلقی می‌کردیم، ولی در این شرایط خاص باید به عنوان علامت دلتا در نظر گرفته شوند.
برای سه داروی کرونا صف‌های بسیار طولانی در مقابل داروخانه‌ها تشکیل شده است؛ در حالی که برخی پزشکان از موانع توزیع دارو به رغم وجود داروها سخن گفتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید