صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۱
کد خبر: 5506
گزارشگر: 213
۹۴۴
۰
۰
۳
اعلام خطر سینمایی ها به فاجعه کرونایی و تاکید بر واکسن جمعی

سینماگران مستند: سیاه ترین روزها در تاریخ ایران را مدیران بی کفایت رقم زدند!

سینماگران مستند: سیاه ترین روزها در تاریخ ایران را مدیران بی کفایت رقم زدند!
انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند با صدور بیانیه‌ای به «بی‌تدبیری مسئولان ارشد» و «دروغگویی وزارت بهداشت» در مواجهه به شیوع کرونا و کشته شدن مردم اعتراض کرده است.

به گزارش آسیانیوز، شماری از انجمن‌های سینمایی کشور با انتشار بیانیه‌هایی به شدت از عملکرد دولت در مواجهه با شیوع کرونا و کمبود واکسن انتقاد کردند.

انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند یکی از این نهادهاست که با صدور بیانیه‌ای به «بی‌تدبیری مسئولان ارشد» و «دروغگویی وزارت بهداشت» در مواجهه به شیوع کرونا و کشته شدن مردم اعتراض کرده است.

این بیانیه‌ که روز جمعه ۲۲ مرداد در سایت انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند منتشر شده است، به اسامی تعدادی از مستندسازان ایرانی اشاره می‌کند که قربانی ویروس کرونا شده‌اند، از جمله منوچهر طیاب، کیومرث درم‌بخش، خسرو سینایی، اکبر عالمی، هوشنگ میرزائی و محمد معتمدکیان.

انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در بیانیه خود افزود: «بسیاری از ما تا لب مرگ رفتیم و برگشتیم. این روزگار سیاه و اتفاقات ناگوار به یقین نتیجه بی‌تدبیری مدیران ارشد کشور و وعده‌های دروغین وزارت بهداشت بوده است. درحالی که با دل‌سوزی و مدیریت هوشمندانه و درست، همچون بسیاری از کشورهای دیگر جهان، می‌شد به‌راحتی از این فجایع تلخ که هر روز شاهدش هستیم، پیشگیری کرد.»

این انجمن به دیدار بی‌نتیجه خود با معاونین وزارت بهداشت و نامه‌های متعدد و مصاحبه‌های مطبوعاتی متعدد جهت سهمیه‌ واکسن برای مستندسازان اشاره کرده و گفته است نگران جان مردم ایران هستیم و در کنار ملت ایستاده‌ایم.

کانون‌ کارگردانان سینمای ایران نیز همزمان با انتشار بیانیه‌ای گفته است وزیر بهداشت کشور در این یکسال و نیم دشوار و طاقت فرسا برای مردم بی‌دفاع ایران، مدام ناکارآمدی خود و برخی مدیرانش را پشت «گزافه‌گویی‌های بی‌پایه و اساس و وعده تولید و توزیع سریع چندین واکسن داخلی و ادعای مدیریت جهانی کرونا» پنهان کرد.

در این میان انجمن بازیگران سینمای ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار واکسیناسیون گسترده مردم کشور شد و گفت، جامعه هنری کشور در کنار همه مردم ایران این روزهای پر درد و رنج را فراموش نخواهند کرد؛ روزهایی که بیماری مرگبار کرونا با همراهی مدیران «بی کفایت و بی‌لیاقت» جان هزاران تن از مردم بی‌پناه کشورمان را گرفته و «سیاه‌ترین» روزها را در تاریخ این سرزمین رقم زده است./


https://www.asianews.ir/u/3ew
اخبار مرتبط
علی کریمی با توجه به آمار بالای مرگ و میر کرونایی در کشور سکوت خود را در این باره شکست و خطاب به مسوولان با تندی انتقاد کرد.
یکی از دغدغه های مردم درباره واکسن کرونا این است که آیا تزریق واکسن با داروهای دیگر تداخل و ایجاد مشکل خواهد کرد یا خیر؟
رئیس اتاق تهران گفت: طرح اتاق تهران و بخش‌خصوصی که با هدف تسریع در واکسیناسیون و قطع اپیدمی کرونا در کشور تهیه شده بود، با کارشکنی از سوی وزارت بهداشت مواجه شد.
علی سلیمانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، بامداد امروز پنج شنبه ۲۱ مرداد ماه درگذشت.
شهره لرستانی، بازیگر سینما که ابتلایش به کرونای دلتا را تایید کرد گفت که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.
ویروس شناس استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فرد آلوده اگر چند دقیقه ماسک خود را بردارد، شرایط برای انتقال بیماری به دیگران فراهم می شود؛ این در حالی است که ویروس دلتا در کمین واکسینه شده ها هم نشسته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید