صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۶
کد خبر: 5513
گزارشگر: 213
۸۶۳
۰
۰
۲
افشای آمار مرگ و میر کرونایی از زبان فعال سیاسی

ثبت احوال فوتی‌های کرونا را حدود ۲۰۰ هزار نفر نشان می دهد

ثبت احوال فوتی‌های کرونا را حدود ۲۰۰ هزار نفر نشان می دهد
عباس عبدی نوشت با انتشار داده‌های رسمی سازمان ثبت احوال کشور و میزان زاد و ولد تا نیمه مرداد ماه در اختیار عموم قرار گرفت و از طریق این آمار می‌توان به میزان دقیق مرگ و میر ناشی از کرونا پی برد و تاکنون در ایران ۱۹۴ هزار نفر در ایران در اثر کرونا جان باخته اند.

به گزارش آسیانیوز، عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: بالاخره پس از یک تاخیر حدودا ۹ ماهه، داده‌های رسمی سازمان ثبت احوال کشور نیز منتشر شد و میزان زاد و ولد تا نیمه مرداد ماه در اختیار عموم قرار گرفت. از طریق این آمار می‌توان به میزان دقیق مرگ و میر ناشی از کرونا پی برد.

 

 

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

مردم ایران از تزریق واکسن فایزر و مدرنا محروم می مانند؟!/نامه نظام پزشکی ایران به سازمان بهداشت جهانی برای تهیه واکسن کرونا

------------------------------------------------

آمار اعلامی ستاد کرونا به علت تعریفی که از فوت شده کرونایی می‌کند، نارساست. باید به این آمار فوتی‌های مشکوک به کرونا را هم اضافه کنند. از این‌رو برای اطلاع از تعداد مرگ و میر واقعی باید به آمار ثبت احوال مراجعه شود. محاسبات این یادداشت با حداکثر دو و سه هزار بالا و پایین معتبر است.

------------------------------------

بیشتر بخوانید:

چرا واکسیناسیون در ایران تنها یک درصد است؟/اغلب کشورها چندین برابر جمعیت واکسن خریداری کردند

واردات «خصوصی» واکسن کرونا و «ظهور رانت و فساد»؟!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------


براساس آمار اعلام شده، تعداد فوت برحسب هر فصل و سال طی سال‌های گذشته به شرح زیر بوده است.

مشاهده می‌شود که در سال ۱۳۹۸ که اواخر آن کرونا وارد کشور شد نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۱۸ هزار نفر مرگ و میر افزایش یافت که حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر آنان ناشی از کروناست. اگر با همین منطق فوتی‌های سال ۱۳۹۹ را نیز در نظر بگیریم، حدود ۱۲۶ هزار نفر بیش از رقمی است که در فقدان کرونا شاهد مرگ و میر می‌بودیم. در مجموع تا پایان سال ۱۳۹۹، حدود ۱۴۰ هزار نفر فوت ناشی از کرونا داشته‌ایم....

چون هیچ عامل دیگری وجود ندارد تا این افزایش فوت را به آن ربط دهیم. به علاوه در سال ۱۳۹۹، حدود ۱۵۰۰ مرگ و میر ناشی از تصادفات کم شده که به علت کاهش تردد بود و این رقم را هم باید در محاسبات فوت کرونایی‌ها منظور داشت. افزایش فوتی‌ها در ۵/۴ ماه اول امسال نیز چشمگیر است.

اگر کرونا نبود در این فاصله باید حداکثر ۱۴۶ هزار نفر فوتی می‌داشتیم که در عمل ۲۰۰ هزار نفر است، یعنی ۵۴ هزار نفر افزایش‌یافته است که با مجموع فوتی‌های سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ ناشی از کرونا حدود ۱۹۴ هزار فوتی کرونا تا نیمه مرداد سال جاری داشته‌ایم، در حالی که آمار رسمی حکایت از مرگ و میر حدود ۹۳ هزار نفر تا این تاریخ است. یعنی آمار رسمی ۱۰۱ هزار نفر کمتر از رقم واقعی است.

این در حالی است که مدیر بخش مراقبت‌های ویژه کرونای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد روز گذشته گفت: اوضاع اصلا خوب نیست و خوب هم پیش نمی‌رود. در یک موقعیت کاملا وحشتناک قرار گرفته‌ایم و کرونا می‌تازاند.بیماران کرونایی زمانی که بدحال می‌شوند به بیمارستان مراجعه می‌کنن این مساله سبب شده تا ۴۰ درصد بیماران بیمارستان‌های قائم و امام رضا در ۲۴ تا ۳۶ ساعت ابتدایی فوت شوند.به گزارش آسیانیوز، تنها آمار فوتی‌های بهشت رضا(ع) بین ۲۰۰ الی ۲۱۰ نفر است. این‌ها واقعیت‌هایی‌ست که همه ما مطلع ایم.

مدیر بخش مراقبت‌های ویژه کرونای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: بیماران کرونایی زمانی که بدحال می‌شوند به بیمارستان مراجعه می‌کنند و این امر سبب شده تا ۴۰ درصد بیماران بیمارستان‌های قائم و امام رضا در ۲۴ تا ۳۶ ساعت ابتدایی فوت شوند.

دکتر علیرضا صداقت در برنامه «بایدها و نبایدهای درمان کرونا» که در کلاب‌هاوس برگزار شد، اظهارکرد: اوضاع اصلا خوب نیست و خوب هم پیش نمی‌رود. در یک موقعیت کاملا وحشتناک قرار گرفته‌ایم، اما آیا در این وضعیت بحرانی باید منتظر مقصر جلوه دادن یکدیگر باشیم یا دست به اقدامات مفید و سریع بزنیم. بیمارستان‌ها پر و تخت‌ها اشغال است، تیم درمانگر هم خسته شده‌اند و کرونا می‌تازاند.

وی با اشاره به شرایط بیمارستان‌ها، افزود: جوان، پیر، دختر و پسر می‌میرند و این‌ها را براساس اعداد و ارقام می‌گوییم. اگر در اخبار رسمی می‌گویند فوتی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثلا ۸۰ مورد است، باز براساس همان صحبت‌های رسمی این عدد فوتی‌ها را باید ضربدر سه تا سه‌ونیم هم بکنیم. تنها آمار فوتی‌های بهشت رضا(ع) بین ۲۰۰ الی ۲۱۰ نفر است. این‌ها واقعیت‌هایی‌ست که همه ما مطلع ایم. یک روز فوتی‌ها را بالا و یک روز پایین عنوان می‌کنند و نوعی بازی با اعداد شده است ولی باید به این بیاندیشیم که این‌ها ۷۰ خانواده هستند که سرپرست خانوار یا عزیزی را از دست می‌دهند و زمانی که ۷۰ نفر می‌میرند، ۵۰۰ فرد نزدیک آن‌ها هم مبتلا هستند./


https://www.asianews.ir/u/3f4
اخبار مرتبط
یکی از دغدغه های مردم درباره واکسن کرونا این است که آیا تزریق واکسن با داروهای دیگر تداخل و ایجاد مشکل خواهد کرد یا خیر؟
رئیس اتاق تهران گفت: طرح اتاق تهران و بخش‌خصوصی که با هدف تسریع در واکسیناسیون و قطع اپیدمی کرونا در کشور تهیه شده بود، با کارشکنی از سوی وزارت بهداشت مواجه شد.
براساس برخی گزارش های پزشکی و معیار جدید طول عمر، بیماری کرونا(کووید ۱۹) موجب کاهش ۱۰ ساله طول عمر می‌شود.
وضعیت خرید و واردات سرم و دارو همچنان مبهم است و آیا مجلس یا اهمال وزارت بهداشت و یا چه مقام سازمانی در بروز چنین اوضاعی نقش داشته اند.
مقام فدرال آمریکا گقت: دلتا یک تهدید بسیار جدی است که هم‌اکنون نیاز به اقدام فوری دارد؛ در حالی که افراد واکسینه شده با عفونت‌های به‌اصطلاح پیش رونده نوع دلتا به اندازه افراد واکسینه نشده مبتلا می شوند و ویروس را در بینی و حلق خود حمل می‌کنند.
در ایام تزریق واکسن کرونا باید از مصرف غذاهای سنگین و چرب، فرآوری شده و تنقلات شور خودداری و رژیم غذائی حاوی میوه های خاص و پتاسیم گنجانده شود.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در کلاب هاوس اعلام کرد تا چند هفته دیگر و تا دوم مرداد حدود سه میلیون آسترازنکا و یک و نیم میلیون سینوفارم به دستمان می رسد و در مجموع ۸.۵ میلیون نفر واکسینه می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید