صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۸
کد خبر: 5522
گزارشگر: 213
۱۰۶۱
۰
۱
۴
نتیجه نگران کننده یک نظرسنجی درباره ایران

ناامیدی بیش از ۵۰ درصد ایرانی ها به آینده کشور

ناامیدی بیش از ۵۰ درصد ایرانی ها به آینده کشور
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۵۹ درصد شهروندان ایرانی امیدی به بهتر شدن وضعیت کشور در سال آینده ندارند.

به گزارش آسیانیوز، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده که نشان می‌دهد حدود ۵۹ درصد شهروندان امیدی به بهتر شدن وضعیت کشور در سال آینده ندارند.

بر اساس این گزارش، حدود ۳۰ درصد مردم نیز بر این باورند که وضعیت کشور در سال آینده نسبت به الان بدتر می‌شود.

این نظرسنجی در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مرداد و با در نظر گرفتن جمعیت ۱۸ سال به بالای کل ایران (شامل مناطق شهری و روستایی) با تعداد نمونه ۱۵۷۰ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی انجام شده است.

نارضایتی عمومی در حوزه‌های گوناگون موضوعی است که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر همواره در سراسر کشور با آن روبه‌رو بوده است.

در بیش از یک سال اخیر، به‌ویژه کم‌کاری و سوءمدیریت دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین ایران، در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا در ایران و مخالفت نظام‌مند و جلوگیری عامدانه از ورود واکسن کرونا از سوی مقامات رده‌بالای کشور به تشدید بحران‌های جاری در کشور دامن زده است./

https://www.asianews.ir/u/3fb
اخبار مرتبط
مرکز آمار ایران، نرخ تورم کالاهای وارداتی در فصل پاییز سال‌جاری نسبت به فصل پاییز سال گذشته را بیش از ۵۸۸ درصد و نرخ تورم سالانه این کالاها را بیش از ۴۱۲ درصد اعلام کرد؛ این در حالی است که قیمت کالاهای وارداتی تحت تاثیر دو عامل نرخ ارز و نرخ تورم جهانی است.
به گفته بسیاری از کارشناسان، تیم اقتصادی دولت سیزدهم حتی با ادامه مذاکرات برجام، نمی‌تواند بر قیمت دلار کنترلی داشته باشد و قیمت پول آمریکایی به زودی در ایران به بیش از ۳۰ هزار تومان خواهد رسید.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز گفت: هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم که این روزها گرانی ها به سیمان و میلگرد و حتی میوه رسیده که مردم نمی توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند.
مرکز آمار ایران اعلام کرد که نرخ تورم سالانه در تیرماه به ۴۴/۲ درصد رسیده که نسبت به ماه گذشته ۱/۲ درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که قیمت خوراکی‌ها در تیرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه ۵۹.۶ درصد گران تر شده است.
گسترش اشتغال و کاهش معضل بیکاری با توسعه تولید و چرخاندن پر قدرت چرخ های صنعت تحقق خواهد یافت؛ اما در این میان دغدغه اصلی کارآفرینان، صنعتگران و تولیدکنندگان وجود موانع، چالش ها و مشکلاتی است که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد.
اگر دولت و مجریان امر نخواهند تسلیم کاهش سرمایه‌گذاری در ازای رشد مصرف شوند، آن وقت ناگزیر خواهند بود که به کسری بودجه و تامین مالی تورمی آن تن دهند که اقتصاد را به شدت بی ثبات خواهد کرد.
نمایندگان مجلس طی دو روز گذشته کلیات طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» را تصویب کردند که از این پس طبق مدت تملک، اگر فردی طلا، ارز، مسکن و خودرو خریداری و سپس اقدام به فروش آن کند، باید از محل سود این معامله، بخشی را به عنوان مالیات پرداخت کند؛ در حالی وقتی اقتصادی به نرخ تورم نزدیک ٥٠ درصد رسیده، کاملا مشخص است که سود واقعی سرمایه گذار در بازارهای گفته شده حتی در برخی از موارد منفی است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید