صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۳
کد خبر: 5531
گزارشگر: 213
۵۷۰۷
۰
۰
۵
وعده رییسی درباره تناسب نرخ تورم با دستمزد

«متناسب‌سازی حقوق» برای همه اقشار/تکلیف همسان سازی مستمری بازنشستگان چه شد؟!

«متناسب‌سازی حقوق» برای همه اقشار/تکلیف همسان سازی مستمری بازنشستگان چه شد؟!
رئیس‌جمهور گفت: اختلاف در نرخ تورم، تضییع حق‌الناس است و نباید به سهولت از کنار آن گذشت؛ این در حالی است که وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان که از دولت قبل به دوفوریتی مجلس رفت، همچنان تصمیمی برای تصویب آن اعلام نشده است.

به گزارش آسیانیوز، رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: سازمان برنامه و بودجه با کمک سایر دستگاه‌ها، «گزارش شناخت» از آخرین وضعیت اقتصادی کشور تهیه کند. وجود اختلاف در نرخ تورم، تضییع حق‌الناس است و نباید به سهولت از کنار آن گذشت.

وی افزود: متناسب‌سازی حقوق با تورم ضروری است و صرفا به یک قشر تعلق ندارد.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

«متناسب سازی» قطعی حقوق بازنشستگان در «اردیبهشت« از زبان نماینده مجلس

تشریح آخرین وضعیت «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان»

بازنشستگان گفتند:«حق ما رو پس بدین!»

--------------------------------------------------------------------------------------

اظهارات رییس جمهور جدید ایرات در حالی است که بازنشستگان و مستمری‌بگیران با تشکیل کارزار اتحادی سراسری با اشاره به تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی در تاریخ ۹ تیرماه ۱۴۰۰، تاخیر و تعلل مجلس را یادآور شدند و از رییس مجلس خواستند که این لایحه را به سرعت تصویب کند.

به گزارش آسیانیوز، بازنشستگان و مستمری‌بگیران سه صندوق کشوری، لشکری و تامین اجتماعی، در یک درخواست مشترک و سراسری پیگیری اجرای تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را خواستار شدند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سه صندوق کشوری، لشکری و تامین اجتماعی، با توجه به مخالفت‌ها و موانعی که در راه تصویب لایحه سراسری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های کشوری، لشکری و تامین اجتماعی به وجود آمده، در یک درخواست مشترک که در قالب یک «کارزار» تهیه شده، از رئیس مجلس خواستند که موانع پیش روی تصویب این لایحه را بردارد.

این بازنشستگان و مستمری‌بگیران با اشاره به تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی در تاریخ ۹ تیرماه ۱۴۰۰، تاخیر و تعلل مجلس را یادآور شدند و از «محمدباقر قالیباف» خواستند که تسریع در تصویب این لایحه را در مجلس جا بی‌‌اندازد.

ایلنا نوشت اعلام وصول و تصویب لایحه دوفوریتی دائمی کردن همسان‌سازی در مجلس شورای اسلامی از چندی پیش به خواست مشترک بازنشستگان تبدیل شده است اما به تازگی گروهی از نمایندگان مجلس برای از دور خارج کردن بررسی این لایحه اقدام کرده‌‌اند.

نمایندگان مخالف استدلال می‌کنند که بار مالی این طرح بدون پیش‌بینی منابع کافی به دولت سیزدهم تحمیل می‌شود؛ در حالی که دولت دوازدهم نباید برای تصویب آن دست دست می‌کرد و کار را به روزهای آخر می‌کشید.

همچنین پیش از این، مهدی عیسی زاده از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده میاندواب، اعلام کرده بود که بار مالی تصویب این لایحه پیش‌بینی شده است و مجلس همچنان پیگیر تصویب آن است.

این در حالی است که چندی پیش رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به مخالفت برخی اصولگرایان با لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، گفت: به نظر می‌رسد که خیلی هوشمندانه و در زمانی که لایحه برای تصویب نیاز به اجماع دارد، چنین خطی را به رسانه‌ها کشیده‌اند.

از روزهای آغازین ماه جاری که خبر ارسال لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از دولت به مجلس اعلام شد، «الیاس نادران» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در تلویزیون حاضر شد و به نقد افزایش تعهدات دولت به صندوق‌های بازنشستگی پرداخت و تاکید کرد که افزایش بار تعهدات دولت در این حوزه تورم‌زاست. در همین حال روزنامه «کیهان» با انتشار یادداشتی به افزایش این تعهدات اشاره کرد و به نقد این لایحه تهیه شده توسط دولت پرداخت.
.
وی گفت: بحث‌های پیرامون تورم‌زایی منابع اجرای همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای فرار به جلوست؛ منتها در این مقطع که دولت در آستانه‌ی انتقال است، چنین بحثی مطرح می‌شود؛ البته این بحث هیچ ارتباطی با «منافع ملی» ندارد و منافع جناحی اصولگرایان در آن بسیار پررنگ است. روزنامه کیهان در بعد رسانه‌ای بر تنور تورم‌زا بودن رسیدگی دولت به صندوق‌های بازنشستگی مانور می‌دهد. چند روز پیش از این آقای «الیاس نادران» از نمایندگانِ طیف راست سنتی، در صداوسیما مشابه همین ادبیات را به کار می‌گیرد.

حسن صادقی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که خیلی هوشمندانه و در زمانی که لایحه دائمی شدن همسان‌سازی برای تصویب نیاز به اجماع دارد، چنین خطی را به رسانه‌ها کشیده‌اند؛ در نتیجه دلایل این مخالفت در این مقطع جناحی است. چون بار مالی اجرای همسان‌سازی را دیدند، رنگ عوض کردند. از این منظر، اینکه تازه یادشان افتاده که بودجه بار تورمی دارد، چندان عجیب نیست؛ آقای نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ به خوبی در جریان تغییرات بودجه بود و امروز نمی‌تواند ایجاد بار مالی برای اجرای همسان‌سازی را بر روی دوش دولت روحانی بی‌اندازد. کیهان هم نمی‌تواند به گونه‌ای وانمود که تازه از بار مالی اجرای همسان‌سازی خبردار شده است. همین‌ها، دولت مستقر را به گرسنه نگه داشتن بازنشستگان و نادیده گرفتن حقوق آن‌ها متهم می‌کردند./

https://www.asianews.ir/u/3fk
اخبار مرتبط
ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران امروز، پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی کشور سوگند یاد کرد؛ این در حالی است که آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی لاریجانی رییس سابق مجلس در این مراسم حضور نداشتند.
برخی مقام‌های کشورهای مختلف روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران، وارد تهران شده‌اند.
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز، سه‌شنبه، ۱۲ مرداد، با حضور رهبر انقلاب برگزار شد.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود که شامگاه دوشنبه ۱۱ مرداد پخش شد، با انتقاد دوباره از مصوبه هسته‌ای مجلس گفت به این زودی‌ها توافقی صورت نمی‌گیرد.
خداداد عزیزی گفت: در ورزشی که سالیانه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول در آن هزینه و جابه‌جا می‌شود قطعاً فساد بالایی هم در آن وجود دارد که متاسفانه درصد بالایی از آن، توسط همین اهالی فوتبال انجام می‌شود؛ در حالی که گروهی رانت می‌گیرند و عده‌ای رانت می‌دهند و عده‌ای برای رسیدن به مقاصد شان زیرمیزی می‌دهند.
رئیس جمهور جدید ایران در نخستین نشست خبری اش در پاسخ به پرسش مربوط به نقش او در پرونده های سال ۶۷ گفت : اگر یک دادستان از حقوق مردم و امنیت جامعه دفاع می‌کند، او باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرد. افتخارم این است که در کسوت دادستان هرجا که بودم دفاع از امنیت و آسایش کرده‌ام.
ما آدم‌های ترسناکی نیستیم، چرا شرایطی را به وجود آوریم که ما را ترسناک جلوه دهند؛ پس عادی زندگی کنیم و اجازه دهیم مردم هم عادی زندگی کنند و تجارت عادی با همسایگان یا دورتر با چین و اروپا به یک جریان عادی تبدیل شود. بیایید عادی شویم.
طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تسهیلات ودیعه مسکن امسال همانند سال گذشته بوده و هیچ تغییری نکرده است و نرخ سود این وام ۱۳ درصد و مدت بازپرداخت آن برای تهرانی‌ها ۵ ساله و برای سایر شهر‌ها ۳ ساله است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید