صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۲
کد خبر: 5534
گزارشگر: 213
۸۲۴
۰
۰
۳
اشرف غنی چگونه با خانه و شهرش وداع کرد

مانع از «کشتار انسان ها» و سیلاب خون شدم!

مانع از «کشتار انسان ها» و سیلاب خون شدم!
اشرف غنی شامگاه یکشنبه با انتشار یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که اگر در کابل مانده بود، شهروندان بسیاری کشته می‌شدند و پایتخت ویران می‌شد.

به گزارش آسیانیوز ، اشرف غنی می‌گوید که برای «جلوگیری از سیلاب خون» تصمیم به ترک افغانستان گرفته است.

غنی شامگاه یکشنبه با انتشار یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که اگر در کابل مانده بود، شهروندان بسیاری کشته می‌شدند و پایتخت ویران می‌شد.
او بدون اشاره به محلی که به آن‌جا گریخته است افزود، طالبان برنده قضاوت شمشیر و تفنگ شدند و حالا مسئول حفظ ناموس، جان و مال مردم‌اند.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

«سقوط هرات» و پرش دلار از سکوی ۳۰ هزار تومانی!
-----------------------------------------------------------------------------

به گزارش شبکه خبری طلوع‌نیوز، وابسته به دولت افغانستان، آقای غنی به تاجیکستان رفته است. اشرف غنی در بخش دیگری از یادداشت خود پس از خروج از کابل نوشت: «حالا آن‌ها (طالبان) با یک امتحان تاریخی مواجه‌اند؛ یا از نام و عزت افغانستان حفاظت می‌کنند و یا برای جاهای‌ دیگر و شبکه‌های دیگر اولویت قائل می‌شوند.»

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، پیشتر اشرف غنی را «به ترک مردم در این شرایط» متهم کرد.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

«جنایت هولناکی» که به نام «جو بایدن» تمام می شود

 ----------------------------------------------------------------------
گزارش‌ها حاکی است که شبه نظامیان طالبان هم‌اکنون وارد کابل شده‌اند. سه مقام ارشد طالبان به خبرگزاری فرانسه گفتند که شورشیان کنترل ارگ ریاست جمهوری را به دست گرفته‌اند و در حال برگزاری جلسه‌ای در مورد شرایط امنیتی در کابل هستند./

 


https://www.asianews.ir/u/3fn
اخبار مرتبط
با عقب‌نشینی نیروهای دولتی افغانستان، هرات به تصرف طالبان درآمد و همراه با تعطیلی بازار ارز این شهر، عملا یکی از مهم‌ترین کانال‌های سیگنال دهی به بازار تهران نیز موقتا خاموش شد.
مایکل مک‌کال، عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دولت جو بایدن تمام امید خود را به «مذاکرات صلح» با طالبان بست؛ او شرکای افغان ما و زنان افغانستان را رها کرد تا قتل عام بشوند و این تصاویر هولناکی است که به نام او تمام می‌شود.
کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای در حمایت از مردم افغانستان از طالبان به عنوان «گروه تبهکار، انسان‌ستیز، واپس‌گرا و آزادی‌ستیز» نام برد و هشدار داد که به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان به ویرانی «سرمایه‌های تاریخی و فرهنگی» و نسل‌کشی منجر خواهد شد.
هرات سومین شهر بزرگ افغانستان و یازدهمین مرکز ولایتی از یک هفته گذشته به تصرف شبه نظامیان طالبان درآمده است و مقام‌ها و نیروهای دولتی به پادگانی نظامی در خارج از هرات عقب‌نشینی کرده‌اند.
براساس گزارش پلیس ولایت بلخ، طالبان علاوه بر شکنجه و قتل شاعر و مورخ افغانستانی در خانه اش زن جوانی را به دلیل پوشیدن لباس کوتاه و زن دیگری را به دلیل فعالیت در کمپین واکسن فلج اطفال تیرباران کردند.
یک فرمانده افغان به خبرگزاری رویترز گفته است که نیروهای ویژه افغان در حال جنگ برای بازپس‌گیری منطقه اسپین بُدَک بودند که دانش صدیقی و یک افسر ارشد افغانستان بر اثر آتش‌باران متقابل طالبان کشته شدند.
همزمان با درخواست دولت افغانستان برای بازگرداندن سربازان پناه آورده به ایران، مشاور اشرف غنی جمهوری اسلامی ایران را به «اداره» طالبان با هدف مسلط شدن بر گمرک افغانستان متهم کرد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: توافق نانوشته‌ای بین روسیه و آمریکا درباره آینده وجود دارد و در این میان حتی اگر برخی سیاسیون و محافل اقتدارگرا، حاکمیت گروه تروریستی طالبان را با نقشه راه خود همسوتر از دولت اشرف غنی بدانند، باید توجه کنند که اولا ذات گروه طالبان با تخاصم با ایران سرشته است و قطعا اعتماد به آنها یک خوش بینی خطرناک است.
گزارش‌ها از افغانستان حاکی است انفجار مرگبار در خودروی بمب گذاری شده حداقل ۲۱ نفر کشته و بیش از ۹۰ نفر زخمی شده‌اند، رییس شورای ولایتی لوگر، گفته است که شمار تلفات این رویداد رو به افزایش است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید