صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 5538
گزارشگر: 213
۶۴۱
۰
۰
۲
رئیس سازمان غذا و دارو از مجوز واردات واکسن معتبر خبر داد

واکسن فایزر و مدرنا وارد کشور می شود

واکسن فایزر و مدرنا وارد کشور می شود
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: خرید و فروش واکسن در دنیا بین دولت‌ها صورت می‌گیرد؛ حتی فایزر اعلام کرد که ما فقط به دولت‌ها فایزر را تحویل دادیم و هیچ بخش خصوصی در خرید و فروش دخیل نیست.

به گزارش آسیانیوز، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ما مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری درباره واردات واکسن حرکت می‌کنیم، گفت: ما اجازه واردات فایزر و مدرنا را از منابع مجاز آن‌ها داده‌ایم و خواهیم داد و نام یک واکسن باعث ممنوعیت و محدودیت نمی‌شود.

اجازه واردات واکسن فایزر و مدرنا از منابع مجاز صادر شد
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ما مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری درباره واردات واکسن حرکت می‌کنیم، گفت: ما اجازه واردات فایزر و مدرنا را از منابع مجاز آن‌ها داده‌ایم و خواهیم داد و نام یک واکسن باعث ممنوعیت و محدودیت نمی‌شود.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

دستور رییسی درباره واردات واکسن شامل «فایزر» هم هست؟

--------------------------------------------
به گزارش انتخاب، محمدرضا شانه ساز در پاسخ به سؤالی درباره واردات واکسن فایزر اظهار کرد: خرید و فروش واکسن در دنیا بین دولت‌ها صورت می‌گیرد حتی فایزر اعلام کرد که ما فقط به دولت‌ها فایزر را تحویل دادیم و هیچ بخش خصوصی در خرید و فروش دخیل نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ما مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری درباره واردات واکسن حرکت می‌کنیم، گفت: نام یک واکسن باعث ممنوعیت و محدودیت نمی‌شود بلکه منبع آن باید مورد اعتماد باشد./


https://www.asianews.ir/u/3fv
اخبار مرتبط
در حالی که سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که ممانعتی برای واردات واکسن های مورد تایید سازمان غذا و دارو یا سازمان جهانی بهداشت وجود ندارد؛ رییس جمهور نیز شب گذشته دستور واردات واکسن بدون محدویت به کشور را صادر کرد.
در حالی که اثرات نهایی واکسن های تزریق شده؛ به اصطلاح چه سینوفارم چینی و چه واکسن اسپوتنیک روسی یا واکسن برکت، به جمعیت وسیعی از سالمندان و میانسالان هنوز مشخص یا اعلام نشده است، گفته می شود پر شدن تخت‌های بیمارستانی و کمبود امکانات درمانی و دارو، از جمله کمبود شدید سرم تزریقی و آب مقطر، همزمان با بروز موج پنجم شیوع کرونا موجب افزایش مرگ مبتلایان شده است و تا روزهای آینده مرگ و میرهای روزانه به بیش از ۸۰۰ نفر می رسد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید