صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۰
کد خبر: 5542
گزارشگر: 306
۵۷۴
۰
۰
۰
امام جمعه بخش مرکزی یزد

فلسفه تشکیل نیروی انتظامی، جدا کردن خبیث از طیب است

فلسفه تشکیل نیروی انتظامی، جدا کردن خبیث از طیب است
یزد - فلسفه مهم تشکیل نیروی انتظامی جدا کردن خبیث از طیب و طیب از خبیث است تا بتواند امنیت را در جامعه ایجاد کند .
 
.
آسیا نیوز ، یزد -  حجت الاسلام والمسلمین سید "محمد کاظم مدرسی" در مراسم عزاداری روز هفتم محرم که در ستاد انتظامی استان برگزار شد  در خصوص روایاتی که در فضیلت و اهمیت خواندن زیارت عاشورا وارد شده مطالبی را بیان کرد و افزود: تنها زیارتی که از زبان حق و از طرف جبرئیل برای ما باقی مانده است هیمن زیارت عاشورا است.
 وی در ادامه ویژگی های سیدالشهدا و اصحاب وی را برشمرد و افزود: کار امام حسین(ع) برجسته کردن نیکان و خوبان بود مانند کاری که نظام اسلامی در جهان انجام می دهد و آن جداکردن حق از باطل است.
مدرسی ادامه داد: امام حسین (ع) طیب را از خبیث جدا می کند؛ مانند نیروی انتظامی که در ماموریت های خودش این مهم را انجام می دهد؛ فلسفه مهم تشکیل نیروی انتظامی نیز جدا کردن خبیث از طیب و طیب از خبیث است تا بتواند امنیت را در جامعه ایجاد کند.
 امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه به دلایل وفاداری اصحاب امام حسین(ع) پرداخت و افزود: یکی از دلایل وفاداری اصحاب ایشان این بود که عاشورا اوج خباثت دشمنان دین بود و کسی که بتواند استوار، راه را انتخاب کند خیلی مهم است.
سیدمحمد کاظم مدرسی درادامه درباره یکی دیگراز دلایل وفاداری اصحاب امام حسین (ع) گفت: تبلیغات گسترده ای در جریان کربلا وجود داشت و کسی جرات نمی کرد در رکاب آن حضرت حضور یابد؛ در آن زمان، جنگ، جنگ عقیدتی بود و تبلیغات سوء، کاری کرده بود که امام حسین(ع) را خارج از اسلام معرفی کرده بود؛ وجه تمایز یاران امام حسین(ع) با این همه تبلیغات سوء این بود که آنها ثابت قدم بودند.
 وی در ادامه افزود: اصحاب سیدالشهدا از دو سوآزاد بودند؛ هم دشمن امان داده بود و هم سیدالشهدا در شب عاشورا دست بیعت از آنها برداشته بود؛ ولی با وجود اینکه می دانستند امام راضی است از صحنه خارج شوند تکلیف ظاهری را کنار گذاشتند و به تکلیف واقعی که دفاع از امام حسین(ع) بود عمل کردند.
 امام جمعه بخش مرکزی یزد در پایان با بیان اینکه اصحاب سیدالشهدا به دنبال کسب رضایت خداوند بودند و این موضع به یاران امام قیمت داده بود افزود: در پرتو اطاعت و مسیر انجام فرمان، باید کسب رضایت الهی را مدنظر داشت و این مهم در فرهنگ اسلامی ارزش دارد و به انسان ها بها می دهد.

سید محمد جواد عرفانفر

فلسفه تشکیل نیروی انتظامی، جدا کردن خبیث از طیب است , سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3fy
اخبار مرتبط
یزد - با جدی گرفتن توصیه‌های پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت منزل، هم از یک بحران روحی شدید در خانواده‌‌‌ خود جلوگیری کرده و هم نقش غیر قابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا کنید
یزد - اراذل و اوباشی که با سلاح سرد و تخریب شیشه یک خودرو اقدام به ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان کرده بودند دستگیر و روانه زندان شدند /​ دستگیری اراذل و اوباشی که یک خانواده را تهدید کرده بود
یزد ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: قربانیان جرم در فضای مجازی به خاطر ندانستن و ناآگاهی دچار آسیب شده اند.
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه یکی از سازمان‌های خدماتی که منجر به خدشه دار شدن عملکرد آن سازمان در افکار عمومی شده بود، خبر داد.
مراکز مشاوره کلانتری ها نقش مهم و اثرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند و باید از این ظرفیت استفاده حداکثری شود.
فرمانده انتظامی استان در دیدار با مسئول ستاد نظارت بر انتخابات استان یزد از همراهی این سازمان با پلیس قدردانی کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید