صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
کد خبر: 5564
گزارشگر: 306
۴۶۸
۰
۰
۰
​معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد

مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد برای شورافزایی عزاداری سرور و سالار شهیدان

مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد برای شورافزایی عزاداری سرور و سالار شهیدان
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، واحدهای پنجگانه سازمان برای تهیه و تولید برنامه های متناسب با حال و هوای محرم و با تاکید بر تولید محتوا بصورت مجازی در شور افزایی محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تهیه بهداشتی مشارکت کردند.
 
آسیا نیوز ، یزد - به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، «عباس ملازینلی»  با اشاره به اقدامات هر ساله سازمان به منظور گرامیداشت ایام محرم گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته در برگزاری همایش ها، مسابقات، تهیه و تولید مستند و فضا سازی شهری متناسب با این ایام اهتمام داشته و تلاش شده باتوجه به شرایط کرونایی برنامه های محرم و عزای حسینی در قالب مجازی برگزار شود.
 
وی با تاکید بر برگزاری برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت مجازی، گفت: همچنین اقدامات لازم برای برگزاری مجالس عزاداری با همکاری بیش از ۲۰ هیئت مذهبی محلات در قالب دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد کرونا انجام خواهد شد.
 
ملازینلی در ادامه با اشاره به ساخت ۳ کلیپ نذر فرهنگی با محتوای محرم افزود: به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد کلیپ مستند ۱۰ قسمتی با عنوان «پناهِ عالم» که به معرفی سبک های عزاداری اصیل یزدی می پردازد تولید شده و در بستر فضای مجازی پخش می شود. مستند انسانیت و تعزیه در استان یزد به زبان انگلیسی هم یکی دیگر از تولیدات سازمان است که به همین مناسبت  با هدف شناساندن محرم به جهانیان تولید شده و در بستر فضای مجازی پخش می شود.
 
وی در ادامه افزود: از جمله دیگر برنامه ها می توان به برگزاری ۸ دوره همایش دوچرخه سواری با عنوان «قدم قدم، تا حسینیه ایران» با مشارکت سازمان، هیئت ورزش همگانی و هیئت های مذهبی محلات  به همراه تجلیل از خانواده های شهدای محله در طول ماه محرم اشاره کرد.
 رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به پخش واقعه عصر عاشورا با استفاده از تکنولوژی عینک فضای مجازی تصریح کرد: این تکنولوژی واقعه عاشورا را بصورت ملموس و طبیعی جلوه می دهد و تلاش شده  این واقعه تا حدی بازسازی شود.
 
این مسئول در خصوص فضاسازی شهر با موضوع محرم، گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی، نصب المان‌های موضوعی، نصب بیش از ۵۰ استند شهری، بیلبورد و بنر از اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در پاسداشت و بزرگداشت شهادت سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) در فضاسازی شهری است.
 
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری دو مسابقه عکاسی با محوریت محرم خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره عکاسی محرم به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ابعاد قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ایجاد بستری برای ظهور و بروز خلاقیت های هنری در انتقال پیام عاشورا،  برگزار و تا اربعین ادامه خواهد داشت. همچنین مسابقه عکاسی با موضوع محرم در سطح محله پردیسان نیز برگزار می شود.
 
ملازینلی اظهار کرد: در این ایام بسته های فرهنگی با محتوایی ویژه شامل مدادرنگی، سربند، دفترچه، برچسب با مضمون ماه محرم  برای کودکان ۴ تا ۱۰ سال تهیه شده و به آن ها اهدا می شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد برای شورافزایی عزاداری سرور و سالار شهیدان , عباس ملا زینلی  معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد, سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3gk
اخبار مرتبط
یزد ، «امین زندگانی» در نشست خبری عوامل تولید فیلم سینمایی «کتاب سرخ» که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در هتل داد برگزار شد، با اشاره به ​نوع پند این فیلم سینمایی به نسل جوان در مورد واقعه عاشورا، اظهار کرد: اصولاً وظیفه سینما و فیلم سینمایی پند دادن نیست بلکه آدرس دهی برای شهود است
برنامه تلویزیونی خش خورانه از تولیدات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد موفق شد جواز حضور در مرحله پایانی جشنواره تولیدات تلویزیونی اتحادیه آسیا و اقیانوسیه را به دست آورد.
یزد ، آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» امام جمعه یزد در مراسم رونمایی از طرح استانی «طراوت» ویژه کانون های مساجد استان یزد که در محل دفتر امام جمعه یزد برگزار شد بیان داشت : سردار سلیمانی برنامه صلح جهانی داشت و برای رشد اسلام برای ظهور امام زمان (عج) تلاش کرد
یزد، « مجید جوادیان زاده » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی گفت: این جشنواره به مناسبت ثبت جهانی یزد برگزار می شود.
امساال ۶۱ عنوان برنامه براساس شرایط کرونا و مطابق با پروتکلهای بهداشتی جهت برگزاری در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله که از اعیاد مهم شیعیان قبل از ایام عزاداری ماه محرم است، تعریف شده که عمدتاًنیز در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید