صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۷
کد خبر: 5601
گزارشگر: 213
۸۸۷
۰
۰
۳
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

ضرورت تعامل دولت با بخش خصوصی

ضرورت تعامل دولت با بخش خصوصی
عملکرد بخش خصوصی می تواند جایگاه ویژه ای در رونق اقتصاد، تجارت داخلی و خارجی و گسترش صادرات و روابط بین الملل داشته باشد.

کریمی تفرشی: ضرورت تعامل دولت با بخش خصوصی/asianews

بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان مهم در چرخه صنعت و اقتصاد کشور همواره نقش اصلی و اساسی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا می کند.

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

دولت صنابع کوچک ایران را «ورشکسته» کرد!

-----------------------------------------------

با نگاهی عمیق تر به عملکرد این بخش می توان به جایگاه ویژه بخش خصوصی در رونق اقتصاد، تجارت داخلی و خارجی و گسترش صادرات و روابط بین الملل کاملا اذعان داشت.

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

«تغذیه صحیح» عصر امروز چیست؟

-----------------------------------------------------------------

تمامی نهادها و سازمان های ذیربط باید به نوعی در ایجاد انگیزش و کاهش موانع و ایجاد زیرساخت های مناسب برای حضور موفق بخش خصوصی در بازارهای داخلی و خارجی تلاش کنند و بویژه ضروری است در مبحث توسعه صادرات غیرنفتی با کمک این بخش سیاست گذاری و برنامه ریزی مدون و کارشناسی شده ای صورت گیرد.

 

ضمن اینکه حضور با انگیزه بخش خصوصی در رشد و رونق صنعت و اقتصاد کشور بی تردید حمایت همه جانبه دولت محترم، مسئولین، دستگاههای دولتی و بانک ها را می طلبد و نباید فراموش کرد که هرگونه حمایت از این بخش و تقویت آن به عنوان موتور محرکه حمایت از تولید ملی و افرایش تولید داخلی، خودکفایی و بالطبع ایجاد امنیت و رفاه بیشتر اقتصادی عمل خواهد کرد.

مشارکت صنعتگران، تولید کنندگان و کارآفرینان بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و تدوین سیاست های کلان اقتصادی، برگزاری جلسات هم اندیشی بین مسئولین دولت و صاحبان صنایع ، بیان دغدغه ها، ارزیابی مشکلات و ارائه راهکارها می تواند به حل بهتر معضلات و بهبود شرایط اقتصادی جامعه با کمک خود بخش خصوصی به عنوان بازوی توامند دولت کمک شایان توجهی کند و آثار مثبت این هم افزایی قطعا به نفع مصرف کننده و طبقات مختلف جامعه خواهد بود./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3hh
اخبار مرتبط
در کشور ما صنایع کوچک و متوسط برخلاف سایر کشورهای پیشرفته از حمایت کمتری برخوردارند؛ این درحالی است که کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا برخلاف رویه موجود در کشور ما عمل می‌کنند و بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌های حمایتی دولت متوجه صنایع کوچک است.
سینمای مستند پتانسیل بالایی دارد که مسئله کمبود بودجه می‌تواند به آن ضربه جدی وارد کند و سینمای مستند در ایران از عدم تخصیص بودجه کافی و آموزش اصولی رنج می برد.
تغذیه ای که بر اساس اصول علمی و با در نظر گرفتن کلیه نیازهای بدن تنظیم شده باشد، موجب تامین سلامت انسان می شود و در صورتی که به غیر از این عمل شود موجب اختلال در عملکرد کل سیستمهای بدن شده و باعث از دست رفتن قوای جسمی و روانی در انسان خواهد ش
یکی از مزیت های کشور ما نسبت به ترکیه این است که صادرات از ترکیه به قطر فقط از طریق هوایی امکان پذیر است در حالی که صادرات ما به قطر از طریق بنادر هم انجام می گیرد.
نشان تجاری مزیت رقابت در بازار را افزایش می دهد؛ برندسازی ملی حاصل هم افزایی بین تجارت و صنعت می باشد و می تواند زمینه ساز توسعه تولید داخلی و رونق ملی شود.
در حال حاضر ایران بزرگترین تولیدکننده محصولاتی نظیر زعفران، پسته و عسل در دنیا است، ولی به سبب ضعف برندسازی در کشور، تبلیغات و همچنین بسته بندی این محصولات، برندهای غیر ایرانی گوی سبقت را از ما ربوده اند.
جایزه های گوناگونی که سینمای ایران در سطح جهان به دست آورد، سینمای ما را مورد توجه پخش کنندگان جهان قرار داد، ولی مدتی است که پخش کنندگان اروپایی، آمریکایی و آسیایی رغبت بسیار کمتری برای خرید فیلمهای ایرانی از خود نشان می دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید