صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۱
کد خبر: 5604
گزارشگر: 213
۲۵۳۰
۰
۰
۴
افکار عمومی بدانند در زندان‌ها چه می‌گذرد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت «دلیل» این همه خشونت در زندان چیست؟!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت «دلیل» این همه خشونت در زندان چیست؟!
روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به تصاویر منتشر شده از اوین نوشت: باید افکار عمومی بداند در زندان‌ها چه می‌گذرد و این همه خشونت برای چیست؟ و در اسرع وقت مسئولان اوین و زندانبان‌های خاطی مورد پیگرد قرار گیرند.

به گزارش آسیانیوز، روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به تصاویر منتشر شده از اوین نوشت: باید افکار عمومی بداند در زندان‌ها چه می‌گذرد و این همه خشونت برای چیست؟ و در اسرع وقت مسئولان اوین و زندانبان‌های خاطی مورد پیگرد قرار گیرند تا نظام بیشتر از این در تیررس اهداف مخالفان قرار نگیرد.

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

مردم خواستار بررسی فوری مسایل «زندان اوین» هستند
-----------------------------------------------------------------------------------

 چند روزی است در فضای مجازی ویدئوهایی منتشر می‌شوند که ظاهراً حاصل هک دوربین‌های مداربسته زندان اوین توسط گروهی ناشناس با عنوان "عدالت علی" هستند. این فیلم‌ها که در واقعی بودن آن‌ها شکی نیست حاوی صحنه‌هایی دلخراش از آزار و ضرب و شتم بی‌رحمانه یک زندانی توسط مأمورین انتظامی و حتی اقدام به خودکشی فرد دیگری است.

شبکه‌های تلویزیونی بیگانه بارها اقدام به پخش ویدئوهای فوق و تحلیل‌های مفصل پیرامون آن کرده‌اند ولی متأسفانه از ناحیه مسئولین مربوطه کشور توضیح و پاسخی داده نشده و فقط رئیس سازمان زندان‌ها در یک توییت کوتاه عذرخواهی کرده و قول پیگیری داده است. البته این حرف به معنای تأیید محتویات فیلم و وضع نابسامان زندان اوین می‌باشد در حالی که ضرورت داشت بلافاصله سخنگوی قوه قضائیه در مورد این رویداد اسف‌انگیز مصاحبه می‌کرد و اتلاف وقت نمی‌شد.

در اولین واکنش رسمی به ین افشاگری‌ها، محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌های ایران در توییتی که روز سه‌شنبه صبح، دوم شهریور، منتشر شد می‌گوید مسئولیت «این رفتارهای غیر قابل قبول» را می‌پذیرد.

او در ادامه این توییت از «خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف» عذرخواهی کرده است. در پیام او نشانی از عذرخواهی از خود زندانیان نیست.

حاج‌محمدی همچنین وعده داده است که با «عوامل خاطی... برخورد جدی» شود.

کاربران توییتر در واکنش به این پیام مقام زندان‌ها این عذرخواهی را کافی ندانسته و برخی از آنها خواستار تشکیل هیئت مستقل برای بررسی زندان اوین و برخی دیگر خواستار استعفای او شده‌اند.

ویدئوی دیگری گروه هکری موسوم به عدالت_علی از حمله سایبری به دوربین‌های زندان اوین به دست آورده است. در این ویدئو نیروهای گارد ویژه در حال آماده شدن و اعزام به بند دیده می‌شوند. «عدالت علی» مدعی است در این عملیات پرونده‌های زندانیان سیاسی و برخی مدارک محرمانه را نیز به دست آورده است.


در یک ویدئوی دیگر از هک دوربین‌های زندان اوین از سوی گروه هکری عدالت علی دو مامور با یکدیگر درگیر می‌شوند. یکی از این افراد لباس ماموران حراست را بر تن دارد و دیگری از ماموران نیروی انتظامی است. گروه هکری عدالت علی این تصاویر را از حمله سایبری اخیر بیان کرده است.

زندان اوین معروف‌ترین زندان ایران است که در بندهای مختلف آن زندانیان سیاسی نگه داشته می‌شوند. برخی از بندهای آن نیز تحت نظر نهادهای امنیتی نظیر اطلاعات سپاه پاسداران است.

اتحادیه اروپا فروردین ماه امسال زندان اوین را به همراه زندان مرکزی تهران بزرگ (زندان فشافویه) و زندان رجایی شهر به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد./

https://www.asianews.ir/u/3hk
اخبار مرتبط
پس از عذرخواهی رئیس سازمان زندان‌ها بابت «رفتارهای غیر قابل قبول» در زندان اوین، کاربران توییتر در واکنش به این پیام مقام زندان‌ها این عذرخواهی را کافی ندانسته و برخی از آنها خواستار تشکیل هیئت مستقل برای بررسی زندان اوین و برخی دیگر خواستار استعفای او شده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید