صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۸
کد خبر: 5615
گزارشگر: 213
۶۹۴
۱
۰
۳
گرانی بی رویه خودرو در ایران

قیمت خودروی داخلی «سر به فلک» شد!

قیمت خودروی داخلی «سر به فلک» شد!
امروز پنج شنبه چهارم شهریور خودروهای داخلی در ادامه روند صعودی روز‌های پیشین، در بازار گران تر شدند.

به گزارش آسیانیوز، انتخاب نوشت قیمت خودرو همچنان روی دور گرانی است. امروز پنجشنبه چهارم شهریور پراید هاچ‌بک ۱۵۵ میلیون تومان شد و پژو ۲۰۶ تیپ دو ۲۴۰ میلیون تومان قیمت خورد.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

چالش «رفتار عاقلانه» در نظریه‌های اقتصادی؛ چرا خودروهای بی کیفیت داخلی تقاضا دارند؟!

---------------------------------------------------------

افزایش قیمت خودروهای داخلی
خودرو امروز پنجشنبه چهارم شهریور در ادامه روند صعودی روز‌های گذشته، در بازار گران شد. پراید هاچ‌بک حالا ۱۵۵ میلیون تومان فروخته می‌شود و در مقایسه با روز قبل دو میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

قیمت خودروی داخلی سر به فلک شد/ 4 شهریور ۱۴۰۰

پژو ۴۰۵ با رشد چهار میلیون تومانی، ۳۳۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و بیشترین رشد قیمت را در بین محصولات ایران‌خودرو به‌ثبت رساند. پژو ۲۰۶ تیپ دو هم سه میلیون تومان گران شد و ۲۴۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. در بین محصولات مونتاژی نیز هایما S۷ با رشد ۲۰ میلیون تومانی ۷۸۰ میلیون تومان در بازار ارزش دارد. قیمت روز دیگر خودرو‌های سایپا و ایران‌خودرو را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.


پژو ۲۰۰۸ امروز ۹۸۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده و نسبت به روز چهارشنبه ۱۰ میلیون تومان گران شده است. رشد قیمتی که در هایما S۵ هم به چشم می‌آید. در بین محصولات پرطرفدار داخلی ایران‌خودرو، دنا تیپ یک، دو میلیون تومان و پژو پارس LX و سمند LX هر کدام یک میلیون تومان از روز قبل قیمت بیشتری دارند.

پراید ۱۳۱ در کنار افزایش قیمت پراید هاچ‌بک، امروز ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و یک میلیون تومان گران شده است. همین اتفاق برای تیبا صندوقدار، ساینا دنده‌ای و کوئیک دنده‌ای رخ داده است. سیتروئن و کیا سراتو نیز هر کدام پنج میلیون تومان افزایش قیمت دارند و به ترتیب ۹۰۰ میلیون تومان و ۹۲۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/3ht
اخبار مرتبط
به گزارش آسیانیوز، خودروسازی در آلمان از حدود 131 سال پیش با قدم گذاشتن کارل بنز برای تولید خودرو در آلمان برداشته شد که از نظر قدمتی، می تواند به بلند بودن قدمت این صنعت در آلمان اشاره کند.
شب گذشته دهانه تونل دوم هراز ریزش کرد که نیروهای راهداری خود را رساندند.
قیمت خودروهای ساخت داخل در یکی دو سال گذشته دو برابر شده است؛ واردات خودرو خارجی به ایران ممنوع است و دو خودروساز ایران، از دولت یارانه می‌گیرند و اگر میزان زیان خودروسازان را به کل جمعیت ایران تقسیم کنیم، سهم هر نفر یک میلیون تومان می‌شود.
با وجود زیان ۸۵ هزار میلیارد تومانی می‌توان گفت خودروسازان بزرگ کشور در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.
چالش عقلانیت در نظریه‌های اقتصادی بیانگر آن است که رفتار عقلانی یک فرد، خانوار، جامعه می‌تواند کلید موفقیت یا عدم‌توفیق یک نظریه اقتصادی قرار گیرد؛ مثلا گفته می‌شود هر چه قیمت کالایی بالاتر رود تقاضا برای آن کم می‌شود، اما چرا همچنان برای خودروهای با کیفیت پایین داخلی، در حالی که قیمت آن بیش از 2 برابر شده، چنان تقاضایی وجود دارد که برای خرید آن‌ها قرعه‌کشی می‌شود.
آسیانیوز/ امیرحسین علیزاده: با توجه به اینکه قیمت خودرو غیر از مسایل گمرکی و دپو افزایش نهاده های تولیدی شامل فولاد .پلیمر و سایر نهاده ها قطعا در قیمت تمام شده محصول بی تاثیر نخواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حاج مهتی
۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
1

الان کسی اعتراض کنه آیا اقدام علیه امنیت ملی کرده و ضد رژیم بحساب میره؟ خودتون روتون میشه دم از عدالت و اسلام و این چیزها بزنید؟ دستکم یه نفر رو علاقمند به خودتون نگه داشتید!؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید