صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۴
کد خبر: 5627
گزارشگر: 213
۶۹۵
۰
۰
۴
افشاگری علی لاریجانی درباره شکست مدیریت واکسیناسیون کرونا

واکسن آماده بود؛ ولی وزارت بهداشت تعلل کرد!

واکسن آماده بود؛ ولی وزارت بهداشت تعلل کرد!
علی لاریجانی نوشته است: با وجود موافقت چین برای ارسال «۱۸ میلیون واکسن با قیمت ارزان»، به دلیل «تعلل مسئولان وزارت بهداشت» این کار انجام نشده است.
به گزارش آسیانیوز، کانال تلگرامی برنا از قول علی لاریجانی نوشت که تعلل وزارت بهداشت در تابستان سال گذشته، مانع از ورود ۱۸ میلیون دُز واکسن از چین شده است.

این کانال تلگرامی در پستی با عنوان «صحبت‌های شنیده‌نشده‌ لاریجانی در ایام انتخابات ریاست‌ جمهوری» از قول او نوشت: «حدود مردادماه سال گذشته (۱۳۹۹) بود که دیدم وضعیت کرونا خراب است و با این که مسئولیتی نداشتم با طرف چینی مذاکره کردم که واکسن بفرستند.»

علی لاریجانی که نماینده رهبر جمهوری اسلامی در مذاکرات برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین است در ادامه گفته است که با وجود موافقت چین برای ارسال «۱۸ میلیون واکسن با قیمت ارزان»، به دلیل «تعلل مسئولان وزارت بهداشت» این کار انجام نشده است.

با وجود افزایش نسبی سرعت واکسیناسیون کرونا در ایران در هفته‌های گذشته، ولی ناکامی تولیدکنندگان داخلی در تولید واکسن انتقادات گسترده‌ای را علیه نظام بهداشت و درمان ایران داشت.

در همین حال برخی رسانه‌ها طوری تفسیر می کنند که رهبری فقط با واردات واکسن از آمریکا و بریتانیا مخالف بوده است، نه با واکسن‌های تولیدی آن‌ها.

در پی این تلاش‌ها از روزهای پایانی دولت حسن روحانی برخی مسئولان از جمله رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس اتاق بازرگانی تهران و علیرضا مرندی، رئیس تیم پزشکی رهبری نیز در اظهارات جداگانه‌ای، دولت روحانی و مهم‌تر از همه وزارت بهداشت را به عنوان مسبب عدم واردات به‌موقع واکسن کرونا متهم کرده‌اند./
https://www.asianews.ir/u/3i5
اخبار مرتبط
علی لاریجانی در کانال تلگرامی اش خطاب به شورای نگهبان صراحتا نوشت: مرحمت فرمایید مهر محرمانه نامه را حذف نمایید تا بتوانم نامه‌ی شورا را برای اطلاع عموم علنی نمایم.
سخنگوی شورای نگهبان امضا نشدن اعتبارنامه رئیسی توسط صادق لاریجانی را تایید کرد.
علی لاریجانی گفت: من ادعا نمی‌کنم نظراتم دقیق است، اما جمهوری اسلامی نشان داده که ما در برخی زمینه‌ها مانند تئوری‌پردازی، توسعه و اولویت‌بندی‌ها اشکالات داریم و افرادی که خود را از وضع موجود مبرا می دانند، بگویند از کجا آمده اند.
علی لاریجانی مشاور رهبر انقلاب که در ساعات ابتدایی امروز صبح رأی خود را به صندوق انداخت.
هم‌زمان با اصرار علی لاریجانی به شورای نگهبان برای اعلام دلایل رد صلاحیتش، واکنش‌ها به سخنان حیدر مصلحی درباره ایفای نقش در رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۱۳۹۲ همچنان ادامه دارد.
ساعتی پس از آنکه علی لاریجانی از شورای نگهبان خواست دلایل رد صلاحیت او «بدون هرگونه پرده‌پوشی» اعلام شود، سخنگوی این شورا گفت چنین چیزی در قانون پیش‌بینی نشده است.
علی لاریجانی از داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای را درباره عدم احراز صلاحیتش خطاب به شورای نگهبان منتشر کرده است.
انتشار سه کلیپ متفاوت انتخاباتی و رکوردشکنی مخاطب در کلاب‌هاوس با نزدیک به ۲۴ هزار شنونده در یک اتاق اصلی و چند اتاق فرعی، تا اینجای کار کمپین تبلیغاتی علی لاریجانی را به مرکز توجه انتخابات ۱۴۰۰ بدل کرده و این یعنی علی لاریجانی از ماه‌ها قبل در تدارک حضور در انتخابات بوده، تصمیمش را هم به‌طور قطعی گرفته بوده و از مشاوره یک تیم رسانه‌ای تخصصی بهره می‌برد.
ظاهرا این روزها کلاب هاوس ایرانی به عرصه ای برای داغ شدن تنور انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی تبدیل شده است ؛ علی لاریجانی نیز شب گذشته در این محیط گفت: با ورودم به عرصه انتخابات گویا مرتکب گناه کبیره شده ام؛ لازم است که بگویم فضای اقتصاد جای پادگان و حوزه قضایی نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید