صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۱
کد خبر: 5634
گزارشگر: 213
۱۰۴۱
۰
۰
۲
روح‌الله رستمی به طلا رسید

کسب نخستین طلای پارالمپیک ایران

کسب نخستین طلای پارالمپیک ایران
روح‌الله رستمی اولین مدال طلای ایران را در رقابت‌های پارالمپیک توکیو کسب کرد.

به گزارش آسیانیوز، روح‌الله رستمی، ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ایران، در دسته ۸۰ کیلوگرم، موفق به کسب مدال طلا در رقابت‌های پارالمپیک توکیو شد.

رستمی پیش از این رکورد جهانی دسته منهای ۸۰ کیلوگرم وزنه‌برداری معلولان جهان را در مسابقات بین‌المللی تایلند ۲۰۲۱ به نام خود ثبت کرده بود.

پیش از این امیر جعفری موفق شده بود که مدال نقره دسته ۶۵ کیلوگرم وزنه‌برداری این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کند. بهترین نتیجه وزنه‌برداری در ادوار بازی‌های پارالمپیک مربوط به بازی‌های ۲۰۱۲ لندن است که ایران با هشت ورزشکار در آن حضور یافت و موفق به کسب چهار مدال طلا و یک نقره شد.

آقای رستمی مدال نقره آن دور از رقابت‌ها را در دسته ۶۷ کیلوگرم کسب کرده بود./


https://www.asianews.ir/u/3ic
اخبار مرتبط
سجاد گنج زاده نماینده کاراته ایران در دیدار فینال این رشته در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک برابر حریف عربستانی برنده شد و به قهرمانی و مدال طلا رسید.
حسن یزدانی پس از دریافت مدال نقره المپیک توکیو 2020 و به دلیل عدم کسب مدال طلا و پیروز نشدن در فینال با نوشتن پستی در اینستاگرام از مردم عذرخواهی کرد؛ ورزشکاری که با تمام توان تلاش کرد و قدرت و توانایی او، حریف آمریکایی اش را به تعجب واداشت.
حسن یزدانی، در فینال بازی‌های المپیک توکیو به مصاف «دیوید تیلور» کشتی‌گیر تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه سه بر چهار مغلوب شد و به مدال نقره المپیک توکیو رسید؛ در حالی که حریف او گفت با مردی قوی جنگیدم و شانسم را در مقابل او امتحان کردم!
محمدرضا گرایی مدال طلای دسته 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو را مال خود کرد.
رقابت‌های کشتی فرنگی دیروز در اوزان 67، 77 و 97 کیلوگرم برای ایرانی‌ها پیگیری شد و شاگردان محمد بنا توانستند در دو وزن سربلند بیرون بیایند و حالا به امید طلا برای خوشحالی مردم ایران هستند.
در یازدهمین روز بازهای المپیک توکیو، محمد هادی ساروی، فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.
گزارشگری تلویزیون برای رقابت کیانی و علیزاده برای زیرسؤال‌بردن کیمیا علیزاده تهیه و طراحی شده بود و تلاش کارشناسان بر این قرار گرفت تا چهره‌ای زشت از کیمیا علیزاده، دختری که تنها مدال تاریخ المپیک را برای ایران گرفته، به تصویر بکشد.
همراه با از دست رفتن مدال برای کیمیا علیزاده و شکست ناهید کیانی، مربی تیم ملی تکواندوی زنان ایران درباره رویارویی ها در المپیک توکیو اظهار نظرهایی متفاوت داشت و گفت: نمی توانم به طور صد در صد بگویم اما فکر می‌کنم کمیته بین المللی المپیک می خواست که حتما این دیدار برگزار شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید