صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۱
کد خبر: 5645
گزارشگر: 213
۳۵۲۳
۰
۰
۲
ارسال سوخت به لبنان و ونزوئلا و اقدامات مرتبط با قطع یارانه ها

چرا ممکن است یارانه معیشتی بنزین حذف شود؟

چرا ممکن است یارانه معیشتی بنزین حذف شود؟
وزارت کار مشغول است تا شرایط معیشتی خانوارها شناسایی کند که یارانه چه کسانی قطع شود؛ این در حالی است که عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ارسال سوخت و فرآورده‌های نفتی ایران به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفت: «ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است، دچار آسیب نشوند.»

به گزارش آسیانیوز، در روزهای پایانی این هفته باید یارانه معیشتی بنزین به حساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز شود. مبلغ این یارانه با توجه به تعداد اعضای خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

وضعیت «جاماندگان یارانه» و نخستین واریز در دولت رئیسی
-------------------------------------------------------------------------------

یارانه معیشتی بنزین باید در ساعت ۲۴ روز چهاشنبه ۱۰ شهریور واریز شود، ۱۰ روز بعد از انجام این واریزی دولت باید یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی را واریز کند که مشمولان این یارانه ۷۸ میلیون نفر برآورد می‌شود.

به نقل از تجارت نیوز، اما در کنار واریز یارانه امکان قطع یارانه برخی از یارانه‌بگیران نیز وجود دارد. یارانه چه کسانی قطع می‌شود؟

یارانه معیشتی بنزین
برای پرداخت یارانه معیشتی در پاییز سال ۹۸، وزارت کار شرایطی را اعلام کرد که خانوارها در صورت دارا بودن این شرایط مشمول دریافت یارانه می‌شدند. به نظر می‌رسد این شرایط همچنان پابرجاست.

الف) خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی.

ب) خانوارهای دارای املاک و مستغلات با ارزش ۱٫۲ میلیارد تومان در تهران وکلان‌شهرها و ۹۰۰ میلیون تومان در سایر شهرستان‌ها.

پ) خانوارهای دارای خودروهای سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروهای عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان

ت) کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز.

ث) خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند.

ج) گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به‌مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند.

طبق اظهارات مدیران دولت دوازدهم، لیست کسانی که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند به‌روزرسانی می‌شود. در این به‌روزرسانی‌ها ممکن است فردی به علت شرایط بد معیشتی به لیست اضافه شود یا برعکس یارانه کسانی قطع شود.

یارانه نقدی
برای قطع یارانه افراد در تبصره ۱۴ قانون بودجه توضیحاتی آمده، براساس این تبصره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است سه دهک از یارانه‌بگیران را برای حذف از لیست یارانه نقدی شناسایی کند. این سه دهک به گفته مدیران سازمان برنامه و بودجه حدود ۲۰ میلیون نفر برآورد می‌شوند.

در واقع وزارت کار باید براساس شرایط معیشتی و مالی خانوارها شناسایی کند که یارانه چه کسانی قطع شود؟ معمولا برای قطع یارانه معیارهایی از قبیل خودرو، حقوق اعضای خانوار، مسکن، نوع شغل و … در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین امکان حذف ۲۰ میلیون نفر از کسانی که یارانه نقدی می‌گیرند و یارانه بگیران معیشتی وجود دارد.

این در حالی است که هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ارسال سوخت و فرآورده‌های نفتی ایران به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفت: «ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است، دچار آسیب نشوند.»

بیگی‌نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایلنا اضافه کرد: «کشورهایی مثل لبنان، سوریه و ونزوئلا برای ایران بسیار اهمیت دارند چراکه در زمان سختی همواره کنار ما بوده‌اند بنابراین ما نیز باید تا حد امکان نسبت به حل مشکلات این کشورها اقدام کنیم.»

در حالی که بر اساس گزارش‌ها دو نفتکش‌ حامل سوخت ایران در مسیر رسیدن به لبنان هستند، این نماینده مجلس گفت برای این کشتی‌ها «مشکلی بوجود نیامده» و «تامین امنیت محموله‌ها به عهده تجار لبنانی است.»

به تازگی حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت با ایران برای بارگیری سومین کشتی حامل سوخت توافق کرده است.

قبل از آن، روزنامه تهران‌تایمز،‌ متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی،‌ نوشته ایران برای ارسال محموله‌های بیشتر سوخت به لبنان اعلام آمادگی کرده است.

گفته می‌شود که سومین کشتی حامل سوخت ایران به مقصد لبنان حدود نیمه شهریور به راه خواهد افتاد.

ارسال سوخت ایران به لبنان با واکنش منفی بسیاری از سیاستمداران لبنانی از جمله سعد حریری مواجه شده و آنان نسبت به خطر افزایش تحریم‌های بیشتر علیه لبنان هشدار داده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/3in
اخبار مرتبط
ششمین یارانه معیشتی سال ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز می ‌شود.
براساس نگاه برخی کارشناسان پرداخت یارانه‌های نقدی در دولت گذشته نه تنها براساس قانون پیش نرفت، بلکه یارانه جدیدی تحت عنوان یارانه معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین نیز به آن اضافه شد.
براساس اعلام بانک مرکزی همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.
یکی از وعده‌های معیشتی ابراهیم رییسی اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار است که در این طرح پنج دهک اول جامعه به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول شامل سه دهک اول جامعه هستند که به صورت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان و گروه دوم دهک‌های چهار و پنج هستند که ماهانه ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر دریافت می‌کنند.
بیش از 10سال است که یارانه نقدی به صورت مداوم هر ماهه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛در حال حاضر شرایط جدیدی برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی و معیشتی فراهم شده که اطلاع‌رسانی خواهد شد.
یارانه معیشتی بنزین امشب ۱۰ خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید