صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۱
کد خبر: 5646
گزارشگر: 213
۵۹۲
۰
۰
۳
جلوگیری از عملیات تروریستی داعش خراسان به کابل

تازه ترین حمله راکتی به فرودگاه کابل خنثی شد

تازه ترین حمله راکتی به فرودگاه کابل خنثی شد
براساس خبرها سامانه دفاع موشکی آمریکا پنج راکت را که در نخستین ساعات صبح امروز به سمت فرودگاه بین‌المللی کابل شلیک شد منهدم کرده است.

به گزارش آسیانیوز، در حالی که آمریکا در تلاش است عملیات خروج از افغانستان را تا سه‌شنبه به پایان برساند، یک مقام آمریکایی خبر داد سامانه دفاع موشکی آمریکا پنج راکت را که در نخستین ساعات صبح دوشنبه به سمت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل شلیک شد رهگیری و منهدم کرده است.

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

وقوع «چند انفجار دیگر» در کابل/افزایش تعداد جان باختگان/کشته شدن «نظامیان آمریکایی» در حملات انتحاری

--------------------------------------------------

 

این مقام آمریکایی، که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که در این حمله راکتی، نیروهای آمریکایی هیچ تلفاتی نداشته‌اند، اما این اطلاعات ممکن است تغییر کند.

 

----------------------------

بیشتر بخوانید:

اطلاعاتی را به طالبان ارائه کرده‌ایم
-------------------------------------------------------------

 


به گزارش رسانه‌های افغان، این راکت‌ها از پشت خودرو شلیک شده‌اند و خبرگزاری پژواک از اصابت چند راکت به بخش‌هایی از کابل خبر داد.

 

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

«سقوط هرات» و پرش دلار از سکوی ۳۰ هزار تومانی!


بنا بر اعلام کاخ سفید، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و ران کلین، رییس کارکنان کاخ سفید، رییس‌جمهوری آمریکا، را در جریان جزئیات حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل قرار داده‌اند.

 

 ------------------------------

بیشتر بخوانید:

«جنایت هولناکی» که به نام «جو بایدن» تمام می شود

----------------------------------------------------------------------

 


آمریکا و متحدانش از ۱۵ اوت تاکنون حدود ۱۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر را از افغانستان خارج کرده‌اند و این عملیات ۳۱ اوت به پایان می‌رسد.

 

این در حالی است که  درخواست‌ جمهوری خواهان برای کناره گیری و استعفای جو بایدن و کامالا هریس، معاون او، قوت گرفته است که امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری پیشین افغانستان و از اعضای دره پنجشیر و مقاومت علیه طالبان گفته است همه شواهدی که در دست داریم نشان می‌دهد ریشه‌های گروه «داعش خراسان» در طالبان و شبکه حقانی است.

به گزارش آسیانیوز، بایدن گفت که آمریکا انتظار این حمله تروریستی را داشت و مسئولیت آنچه اتفاق افتاده را برعهده می‌گیرد

درپی حمله‌های انتحاری مرگبار روز پنج‌شنبه گذشته در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل که به کشته و زخمی‌شدن شماری از نظامیان ایالات متحده منجر شد، فهرست بلندبالایی از سیاستمداران جمهوری‌خواه آمریکایی خواستار استعفا یا استیضاح جو بایدن، رئیس جمهوری آن کشور شدند.

 

سناتور راجر مارشال نیز در بیانیه‌ای خواستار «استعفای فوری» بایدن درپی «قتل عام» روز پنجشنبه شده است.

همچنین نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، نیز در توییتی خواستار استعفا یا برکناری بایدن شد. او در حساب توییتر خود نوشت: «آیا بایدن باید به‌دلیل عملکردش در رابطه با افغانستان کنار برود یا برکنار شود؟ بله. اما در آن صورت باید با کامالا هریس سر کنیم که ده‌برابر بدتر خواهد بود. خدا کمکمان کند.»

همچنین سناتور جمهوری‌خواه، لیندزی گراهام نیز حتی پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل و در روز سه‌شنبه خواهان استیضاح جو بایدن به‌دلیل بحران افغانستان شده بود.

علاوه‌بر این دست‌کم ۲۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواستار استعفا یا استیضاح جو بایدن شده‌اند. از میان آن‌ها می‌توان به تام رایس، الیزی استفنیک، کلودیا تنی، مارجوری تیلور گرین اشاره کرد.

امرالله صالح: داعش در طالبان و شبکه حقانی ریشه دارد

درخواست‌ها برای کناره‌گیری جو بایدن از ریاست جمهوری درحالی است که پس از حمله انتحاری روز پنجشنبه داعش (داعش خراسان)، بعضی تحلیلگران و کارشناسان از اشراف اطلاعاتی طالبان درمورد آن حمله و به‌طور کلی ارتباط و نزدیکی نیروهای طالبان با داعش خبر می‌دهند. موضوعی که در صورت وجود شواهد قطعی بر آن، حکایت از چشم‌ فروبستن دولت بایدن بر رابطه گروه طالبان با گروه تروریستی داعش دارد.

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان در دولت پیشین که اکنون از اعضای مقاومت در برابر طالبان در دره پنجشیر است، در حساب توییتر خود نوشت: «همه شواهدی که در دست داریم نشان می‌دهد ریشه‌های گروه داعش خراسان در طالبان و شبکه حقانی است و به‌ویژه افرادی از آن‌ها که در کابل بر سر کارند. نفی ارتباط طالبان با داعش یکسان/مشابه است با انکار پاکستان در شورای کویته. طالبان به خوبی از استاد خود آموخته است.»/

اما جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه در نشستی خبری که پس از حمله فرودگاه کابل برگزار کرد، از بی‌اطلاعی دولت بایدن از وجود هرگونه شواهدی مبنی بر خبر داشتن یا دخالت و همکاری نیروهای طالبان در آن حمله انتحاری خبر داد./

https://www.asianews.ir/u/3io
اخبار مرتبط
جو بایدن شب گذشته در نشست خبری گفت: برای اینکه طالبان به شهروندان مورد نظر اجازه ورود به فرودگاه کابل را بدهد، در مواردی اطلاعاتی را به طالبان ارائه کرده‌ایم.
در حالی که گزارش های رسیده از وقوع چند انفجار دیگر در کابل خبر داده است، داعش نیز مسوولیت این حملات را بر عهده کرفته است.
یک مقام ایالات متحده گفته است که بر اساس اطلاعات اولیه، دستکم ۱۱ تفنگدار دریایی آمریکا و یک پزشک نظامی این کشور نیز کشته شده و شماری دیگر زخمی شده‌اند؛ در حالی که خبرهای دیگری از چند انفجار دیگر در حوالی فرودگاه کابل حکایت دارند.
جان باختن شمار بیشتری از افراد فراری از افغانستان در حالی رخ می‌دهد که به نوشته آسوشیتدپرس، تهدیدی جدید از سوی گروه داعش خراسان باعث شده است هواپیماهای ارتش آمریکا برای حمل آنان عملیاتی به شکل فرود و برخاست سریع را در فرودگاه بین‌المللی کابل انجام دهند.
به دنبال سقوط کابل و تصرف آن به‌دست طالبان، در حالی که هزاران شهروند این کشور به امید خروج از کشور در باندهای فرودگاه کابل تجمع کرده‌اند؛ همه پروازهای مسافری از این فرودگاه لغو شده است و دست‌کم ۵ نفر نیز در ازدحام جمعیت برای ورود به یکی از هواپیماها جان خود را از دست داد.
اشرف غنی شامگاه یکشنبه با انتشار یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که اگر در کابل مانده بود، شهروندان بسیاری کشته می‌شدند و پایتخت ویران می‌شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید