صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۹
کد خبر: 5647
گزارشگر: 213
۹۴۱
۱
۰
۴
جزییات دریافت تسهیلات سهام عدالت

«جاماندگان» دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اقدام کنند

«جاماندگان» دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اقدام کنند
دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن سال گذشته برای مشمولان این سهام امکان‌پذیر شده است و تا کنون فقط دو بانک برای اعطای این کارت اعلام آمادگی کرده‌اند؛ در حالی که متقاضیان جدید نیز می‌توانند کارت خود را دریافت کنند.

به گزارش آسیانیوز، به گفته مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مشمولان سهام عدالت همچنان می‌توانند برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اقدام کنند.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

جزییات چگونگی «صدور کارت اعتباری سهام عدالت» در همه بانک ها

--------------------------------------------------
وی ادامه داد: مشمولان می‌توانند برای وثیقه گذاشتن سهام عدالت و دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به یکی از دو بانک ملی یا تجارت مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن سال گذشته برای مشمولان این سهام امکان‌پذیر شده است و تا کنون فقط دو بانک برای اعطای این کارت اعلام آمادگی کرده‌اند. متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری کارت خود را دریافت کنند. البته اگر مشمولان مستقیم حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند کارت اعتباری را دریافت کنند.

------------------------

بیشتر بخوانید:

تشریح مراحل و زمان پرداخت کارت اعتباری سهام عدالت

----------------------------------------------------------------

به نقل از ایسنا،  اگر یک مرجع قانونی به شرکت سپرده‌گذاری نامه داده باشد که بر اساس آن سهام فرد توقیف شده باشد، آن فرد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند.

با وجود آنکه به گفته مسئولان، مذاکرات با ۱۰ بانک برای ارائه خدمت مذکور ادامه دارد اما تا کنون فقط دو بانک ملی و تجارت برای اعطای کارت اعتباری اعلام آمادگی کرده‌اند. بنابراین مشمولان برای دریافت کارت اعتباری فقط باید به یکی از دو بانک مذکور مراجعه کنند. البته نیازی به مراجعه حضوری نیست و خدمات به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.

مشمولان در مرحله نخست حتما باید در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir ثبت‌نام کرده باشند تا اطلاعات هویتی آنها ثبت شده باشد.

مشمولان هر بانک چه کنند؟
پس از آن برای دریافت کارت اعتباری از بانک ملی، مشمولان مستقیم باید بانک ملی را به عنوان کارگزار خود انتخاب کنند (می‌توانند از طریق تغییر کارگزار ناظر این کار را انجام دهند) سپس مشتریانی که بانک ملی ایران را به عنوان کارگزار سهام عدالتشان انتخاب کرده‌اند می‌توانند تا ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت خود را تسهیلات کارت اعتباری درخواست کنند.

بر این اساس، فرد متقاضی باید به یکی از اپلیکیشن‌های ایوا، بله یا شصت بانک ملی ایران مراجعه کرده و پس از آن گزینه نشان بانک در هر کدام از اپلیکیشن‌ها را انتخاب کند. بعد از آن گزینه هویت سنجی را انتخاب و مراحل مربوطه را انجام دهد و سپس باید به نشان اعتباری وارد شده و درخواست تسهیلات کند.

چنانچه متقاضی مایل باشد کارت اعتباری را از بانک تجارت دریافت کند، باید درخواست خود را در اپلیکیشن زمرد بانک تجارت ثبت کند و پس از آن، بانک نسبت به استعلام تعداد سهام عدالت و توثیق آن برای پرداخت تسهیلات اقدام کرده و پس از گذراندن سایر استعلام‌ها، مبلغ تسهیلات، سود تسهیلات، مبلغ اقساط و … را تعیین و به مشتری اعلام و وجه تسهیلات را به شماره حساب متقاضی تسهیلات واریز می‌کند.

بر این اساس، تسهیلات مذکور سه ساله است و نیاز به مدرکی و ضامنی ندارد و متقاضیان اگر در بازه یک ماهه این تسهیلات را تسویه کنند هیج گونه کارمزدی از آن‌ها دریافت نمی‌شود./

https://www.asianews.ir/u/3ip
اخبار مرتبط
بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: متاسفانه متاسفانه پس از یک سال موضوع بازارگردانی سهام عدالت اجرایی نشد که همین موضوع سبب افت ارزش سهام سرمایه‌گذاری‌های استانی تا ۶۰ درصد کمتر از ارزش ذاتی سهام‌ های مردم و خلق فرصت نامشروع برای سرمایه‌داران بزرگ شد.
درحالی که بسیاری از سهامداران سهام عدالت از سقوط سنگین شاخص بورس در یک سال اخیر متضرر شده‌اند اما آنها در این مدت حتی امکان فروش سهام خود را نداشتند. در این وضعیت رئیس سازمان بورس خبر جدیدی را اعلام کرده است.
براساس اعلام بانک مرکزی همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.
براساس تصمیم مدیران بازار سرمایه مرحله دوم سود سهام عدالت واریز می شود، اما پی گیری‌ها نشان می‌دهد که این واریزی مانند مرحله اول نیست و مبلغ آن تغییر کرده است.
مسئول کارت‌های اعتباری سهام عدالت گفت: سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند و سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند پس از قابل معامله شدن نمادهای مذکور می‌توانند در بانک منتخب خود درخواست خود مبنی بر دریافت کارت اعتباری و تسهیلاتی به پشتوانه سهام عدالت را ثبت کنند.
آزادسازی سهام عدالت به سالگرد خود نزدیک میشود، فرایندی که اردیبهشت سال گذشته کلید خورد و به مشمولان حق انتخاب داده شد که یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند و حالا شرکت، آینده اقتصادی آن و میزان سودی که هر فرد در آینده دریافت خواهد کرد، توسط سهام داران آن استان تعیین می شود.
پرداخت وام سهام عدالت در دو بانک ملی و تجارت آغاز شده است و طبق اطلاعاتی که منتشر شده این وام با مبالغ ۷ و ۱۴ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
0

این ها ک دارند از جاماندگان سهام عدالت صحبت میکنند و خبرنگاری ک به معرض دید میگذارند اصلا نمیتونم سهام و جاماندگان سهام چی هست دارن چی میگن .جامانده سهام آخه چی داره ک میگین نباید هیچ سهمی رو نفروخته باشه آخه میگم نداریم چی میگی جناب سروان من میگم ماشین دزدیه تو میگی کارت ماشین گواهینامه...


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید