صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
کد خبر: 5650
گزارشگر: 213
۷۸۹
۰
۰
۲
پیام مهم سازمان بهداشت جهانی به مدارس چیست

معلمان و دانش‌آموزان را «در برابر دلتا» واکسینه کنید

معلمان و دانش‌آموزان را «در برابر دلتا» واکسینه کنید
سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد پیش از بازگشایی حضوری مدارس «معلمان باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و همچنین دانش آموزان بالای ۱۲ سال که بیماری زمینه‌ای دارند باید واکسینه شوند.»

به گزارش آسیانیوز ، سازمان بهداشت جهانی در آستانه بازگشایی مدارس با انتشار بیانیه‌ای ، از کشورها خواست هم‌زمان با باز کردن محیط‌های آموزشی، محیط مدرسه، معلمان و دانش آموزان را در برابر سویه دلتای کرونا ایمن کنند.

این بیانیه با همکاری یونیسف تدوین شده و چهار شرط اصلی را برای بازگشایی مدارس قائل شده است.

------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

با چه جراتی ادعای تولید واکسن داریم؟/شرکت فایزر انتقال واکسن با یخچال معمولی را تایید کرد

-------------------------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

 

توزیع فایزر میان کشورهای فقیر/عدم وجود واکسن فایزر خلاء مهمی است

 

تایید استفاده ضروری واکسن فایزر از سوی سازمان بهداشت جهانی

----------------------------------------------------------------------------

در این بیانیه تاکید شده که پیش از بازگشایی حضوری مدارس «معلمان باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و همچنین دانش آموزان بالای ۱۲ سال که بیماری زمینه‌ای دارند باید واکسینه شوند.»


سازمان بهداشت جهانی همچنین از مسئولان کشورها خواسته کلاس‌ها طوری برگزار شود که امکان فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها رعایت شود.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد کرونا در ایران روز شنبه ششم شهریور گفته بود: «امکان تامین واکسن برای دانش آموزان از ٢ کشور کوبا و چین مدنظر قرار گرفته و پیش‌بینی من این است از اول آبان ماه همه مدارس و از اول مهر ماه ٣٠ تا ۴٠ درصد مدارس به صورت حضوری بازگشایی شوند.» 

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که با وجود اصرارهای اکید جهانی بر واکسیناسیون عمومی، عدم مدیریت و ناکارآمدی مدیران حوزه پزشکی و سیاستگذاری های پنهان در این بخش هم مانع از واکسیناسیون به موقع در کشور شد. در این راستا رئیس اتاق تهران، طرح اتاق تهران و بخش‌خصوصی که با هدف تسریع در واکسیناسیون و قطع اپیدمی کرونا در کشور تهیه شده بود، با کارشکنی از سوی وزارت بهداشت مواجه شد.

به نقل از اتاق بازرگانی، مسعود خوانساری، در هفتاد و دومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران، گفت: طی آذر سال گذشته و پس از آنکه دولت و وزارت بهداشت اعلام کرد که به دلیل تحریم‌ها، امکان واردات واکسن کرونا وجود ندارد، شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی تهران آمادگی خود را برای واردات و تامین واکسن موردنیاز کشور و تحویل آن به وزارت بهداشت اعلام کردند اما از سوی دولت مجوزی برای واردات داده نشد.

وی افزود: اتاق تهران طی هفته نخست فروردین‌ امسال بار دیگر آمادگی شرکت‌های بخش‌خصوصی عضو این اتاق برای واردات شش میلیون دز واکسن کرونا که شامل سه میلیون دز واکسن آسترازنیکا و سه میلیون دز واکسن اسپوتنیک بود اعلام کرد که این بار نیز، درخواست‌های ارسال شده به وزارت بهداشت بدون پاسخ ماند و این فرصت نیز برای واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور از دست رفت.

خوانساری در همین رابطه تصریح کرد که بنا بر طرح اتاق تهران، بخش خصوصی آماده بود تا شش میلیون دز واکسن خارجی و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را برای تزریق نیروی انسانی واحدهای تولیدی در کشور، وارد کند و هزینه آن را نیز کارفرمایان متقبل شوند.

خوانساری در ادامه، یادآوری کرد که ۱۵ فروردین‌ امسال طی نامه‌ای از سوی اتاق تهران به رئیس‌جمهور، به‌رغم مخالفت‌های وزارت بهداشت، بار دیگر آمادگی بخش‌خصوصی برای واردات شش میلیون دز واکسن کرونا اعلام شد که سرانجام، رئیس‌جمهور به طور رسمی اعلام کرد که بخش‌خصوصی می‌تواند اقدام به واردات واکسن کرونا کند و این در حالی بود که وزیر بهداشت طی همان دوره، در نشست ستاد استانی کرونا در کرمانشاه، با به‌کارگیری الفاظی نابه‌جا، بر مواضع خود پافشاری کرد و مجوز برای واردات واکسن توسط بخش‌خصوصی را رد کرد.

رئیس اتاق تهران سپس با اشاره به اینکه تاکیدهای رئیس‌جمهور در نهایت وزارت بهداشت را مجبور کرد تا از مواضع اشتباه خود دست بردارد، افزود: پس از آنکه مجوز واردات واکسن کرونا توسط بخش‌خصوصی صادر شد، شرکت‌های فعال عضو اتاق تهران، سه پروفرما را برای تایید وزارت بهداشت، ارسال کردند که با معطلی از سوی این وزارتخانه مواجه شد./


https://www.asianews.ir/u/3is
اخبار مرتبط
برخی روسای شبکه های بهداشت و پزشکان متخصص در نقاط مختلف ایران از مرگ و میر کروکان و نوجوانان در شهرهای مختلف ایران خبر دادند.
تزریق برخی واکسن ها در دوران بارداری و شیردهی، به‌دلیل محدود بودن اطلاعات، توصیه نمی‌شود.
یکی از دغدغه های مردم درباره واکسن کرونا این است که آیا تزریق واکسن با داروهای دیگر تداخل و ایجاد مشکل خواهد کرد یا خیر؟
براساس برخی گزارش های پزشکی و معیار جدید طول عمر، بیماری کرونا(کووید ۱۹) موجب کاهش ۱۰ ساله طول عمر می‌شود.
وضعیت خرید و واردات سرم و دارو همچنان مبهم است و آیا مجلس یا اهمال وزارت بهداشت و یا چه مقام سازمانی در بروز چنین اوضاعی نقش داشته اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید