صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۸
کد خبر: 5664
گزارشگر: 213
۶۳۶
۰
۰
۴
درخواست بازنشستگان درباره متناسب سازی حقوق

دولت جدید با لایحه «دائمی شدن همسان‌سازی» چه می کند؟

دولت جدید با لایحه «دائمی شدن همسان‌سازی» چه می کند؟
یک فعال بازنشسته گفت: توقع داریم نمایندگان مجلس در اولین فرصت، لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را تصویب و ساختارهای لازم را فراهم کنند تا دولت به پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی مجاب شود.

به گزارش آسیانیوز، یک بازنشسته گفت: حالا که اعتبار مجزا برای همسان‌سازی به سازمان نمی‌دهند، لااقل بدهی‌های دولت به سازمان را بپردازند تا همسان‌سازی امکان تداوم داشته باشد.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

«متناسب‌سازی حقوق» برای همه اقشار/تکلیف همسان سازی مستمری بازنشستگان چه شد؟!

---------------------------------------------------------
مروتی (بازنشسته کارگری) ضمن اظهار نگرانی بابت موضع‌گیری‌های اخیر وزراء در ارتباط با سهم تامین اجتماعی از ثروت‌های ملی به خبرنگار ایلنا گفت: توقع داریم نمایندگان مجلس در اولین فرصت، لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را تصویب و ساختارهای لازم را فراهم کنند تا دولت به پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی مجاب شود.


وی با تاکید بر اینکه آینده بازنشستگان و شاغلان در گروی پرداخت‌های دولت است، گفت: سهم بازنشستگان کارگری از لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان در یک بازه زمانی چندساله است؛ اگر همین هم به تصویب نرسد و دولت موظف به تسویه بدهی در ظرف چندسال نگردد، آینده سازمان و بیمه‌شدگان محروم آن دچار مشکل خواهد شد.

 

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

«متناسب سازی» قطعی حقوق بازنشستگان در «اردیبهشت« از زبان نماینده مجلس

تشریح آخرین وضعیت «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان»

بازنشستگان گفتند:«حق ما رو پس بدین!»

--------------------------------------------------------------------------------------

او تاکید کرد: نمایندگانی که با رویکرد حمایت از ضعفا و مستضعفان به سر کار آمده‌اند باید توجه بیشتری به مطالبات بازنشستگان کم درآمد تامین اجتماعی داشته باشند؛ تامین اجتماعی برای تداوم همسان‌سازی نیاز به بودجه و اعتبار دارد؛ حالا که اعتبار مجزا برای همسان‌سازی به سازمان نمی‌دهند، لااقل بدهی‌های دولت به سازمان را بپردازند تا همسان‌سازی امکان تداوم داشته باشد.

ایلنا نوشت به گفته این بازنشسته کارگری، سازمان اگر اعتبار نداشته باشد، نمی‌تواند تعهدات خود را در قبال بازنشستگان و بیمه‌شدگان اجرایی کند؛ ما توقع داریم در دولت سیزدهم وضع معاش بازنشستگان بهبود یابد پس در اولین قدم، باید مقدمات پرداخت بدهی‌های انبوه دولت و اجرای قانون دائمی شدن همسان‌سازی فراهم شود./


https://www.asianews.ir/u/3j6
اخبار مرتبط
رئیس‌جمهور گفت: اختلاف در نرخ تورم، تضییع حق‌الناس است و نباید به سهولت از کنار آن گذشت؛ این در حالی است که وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان که از دولت قبل به دوفوریتی مجلس رفت، همچنان تصمیمی برای تصویب آن اعلام نشده است.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد:به منظور پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۳۹۹، پس از پیگیری اعتباری به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از محل منابع اعتباری در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین و کارسازی شده است.
حمیدرضا کیامنفرد، مدیرعامل «شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران» در نشست خبری روز خبرنگار، در خصوص نقش این شرکت در تحقق وعده های داده شده به بازنشستگان، از جمله «همسان سازی حقوق این قشر از جامعه» به خبرنگار «آسیانیوز» گفت: این شرکت به عنوان حافظ منافع بازنشستگان کشوری با افزایش درآمد و سوددهی خود، نقش به سزایی در تامین حقوق این قشر عزیز جامعه خواهد داشت.
هفتمین دوره پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و موظفین همسر به مبلغ ۲۵ میلیون تومان برای ۱۵۰۰ فقره از امروز ؛ همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان آغاز شد.
روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه به ادعای محمدباقر قالیباف درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان واکنش نشان داد.
بازنشستگان و مستمری‌بگیران با تشکیل کارزار اتحادی سراسری با اشاره به تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی در تاریخ ۹ تیرماه ۱۴۰۰، تاخیر و تعلل مجلس را یادآور شدند و از رییس مجلس خواستند که این لایحه را به سرعت تصویب کند.
سینماگران،نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری ایران، گروه اتحاد بازنشستگان و جمعی از فعالان صنفی کارگری، معلمان و فعالان مدنی درباره اعتراضات خوزستان در بیانیه‌های جداگانه‌ با هم‌میهنان شهرهای جنوبی اعلام همبستگی کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید