صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۹
کد خبر: 5667
گزارشگر: 213
۹۴۸
۰
۰
۳
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

«نبود» کفایت و نظارت در صنعت بیمه ایران

«نبود» کفایت و نظارت در صنعت بیمه ایران
عدم نظارت بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی و عدم کفایت داخلی شرکت‌های بیمه در نظارت بر نمایندگی‌های زیرمجموعه خود، مهم‌ترین عاملی است که صنعت بیمه را بعد از قرین به ۸۰ سال از طول عمرش در کشور به نقطه کنونی رسانده است.

مهدی کریمی تفرشی: نبود کفایت و نظارت در صنعت بیمه ایران/asianews آسیانیوز

پس از ۸۰ سال که از عمر این صنعت در ایران می گذرد وضعیت بیمه در کشور نگرانی فعالین این حوزه را بر انگیخته است.

عدم نظارت بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی و عدم کفایت داخلی شرکت‌های بیمه در نظارت بر نمایندگی‌های زیرمجموعه خود، مهم‌ترین عاملی است که صنعت بیمه را بعد از قرین به ۸۰ سال از طول عمرش در کشور به نقطه کنونی رسانده است.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

دولت صنابع کوچک ایران را «ورشکسته» کرد!

-----------------------------------------------

به منظور تلاش جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری از یک سو و آماده سازی سرمایه گذاران برای مقابله با این ریسک ها و چالش ها از سوی دیگر ضروری است ابتدا ریسک های موجود در مسیر سرمایه گذار از قبیل مشکلات و چالش های تولید، بازار، مسائل بانکی و بیمه ای و ... را استخراج کرده و به سرمایه گذاران اطلاع رسانی کنیم.

همچنین تشکیل کمیته راهبری سرمایه گذاری با حضور کارشناسان بخش های مختلف مرتبط با سرمایه گذاری مانند کارشناسان بانکی و بیمه ای، کارشناس مالیاتی، کارشناس مسائل بازار، مشاوران صنعتی و ... ضروری است.

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

«تغذیه صحیح» عصر امروز چیست؟

-----------------------------------------------------------------

یکی از مسائل صنایع کشور به‌خصوص در صنعت بیمه، عدم بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیاست که سبب شده تولید با کیفیت پایین‌تر و با قیمت بالاتر عرضه شود.

در گزارش طرح تحول درصنعت بیمه کشور که در اسفند ماه 1386 توسط کارشناسان صنعت بیمه تدوین شد چالش های صنعت بیمه در حوزه های مختلف مورد توجه قرارگرفت.

برخی از چالش های اساسی صنعت بیمه شامل:

  1. به روز نبودن قوانین پایه بیمه از جمله قانون بیمه مصوب سال 1316 که در بسیاری از موارد فاقد انعطاف پذیری لازم و تحرک متناسب با تحول شرایط محیطی می باشد.
2. عدم اطلاع رسانی کافی در مورد انواع بیمه و بویژه بیمه های عمر
3. عدم شفافیت و نا آگاهی بیمه گذاران نسبت به شرایط و مندرجات برخی از بیمه نامه ها
4. عدم هماهنگی بین تمامی سازمانها و نهادهایی که در ارتباط مستقیم با صنعت بیمه قرار دارند.
5. وجود مقررات و موانع متعدد جهت جذب نیروی انسانی کارآمد و فقدان ابزارهای مناسب جهت ایجاد انگیزه در کارکنان و افزایش کارایی آنان.
6. در حوزه آموزش عدم نیاز سنجی آموزشی، هزینه های اندک در خصوص تحقیقات و فقدان مراکز تحقیقی و پژوهشی مرتبط با مسائل اجرایی، نبود دوره های آموزش بلندمدت، کمبود شدید متخصص آشنا با تجارت الکترونیک، فقدان ارتباط منطقی میان آموزشهای دانشگاهی رشته های بیمه با نیازهای واقعی صنعت بیمه کاملأ چشمگیر است./


آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/3j9
اخبار مرتبط
تمرکز دولت بر حمایت از بنگاه های بزرگ دولتی و شبه دولتی به تحمیل هزینه ها و تضعیف و پیچیدگی بیشتر شرایط فعالیت صنایع کوچک و متوسط منجر شد؛ از این رو دسترسی این صنایع به فناوریهای نوین، حضور در بازارهای بین المللی و مراودات تجاری و رفع موانع صادراتی از جمله اقداماتی است که باید دستور کار دولت جدید قرار گیرد.
مشکلات و تنگناهای اقتصادی، معضل بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی، تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط تحریم، مستلزم گرداندن پر قدرت چرخ های صنعت و تولید، جلوگیری از رانت و قاچاق و مبارزه با فساد اقتصادی در تمامی سطوح، شنیدن دردها و مشکلات اقشار جامعه و پاسخگویی به آنها است.
عملکرد بخش خصوصی می تواند جایگاه ویژه ای در رونق اقتصاد، تجارت داخلی و خارجی و گسترش صادرات و روابط بین الملل داشته باشد.
در کشور ما صنایع کوچک و متوسط برخلاف سایر کشورهای پیشرفته از حمایت کمتری برخوردارند؛ این درحالی است که کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا برخلاف رویه موجود در کشور ما عمل می‌کنند و بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌های حمایتی دولت متوجه صنایع کوچک است.
تغذیه ای که بر اساس اصول علمی و با در نظر گرفتن کلیه نیازهای بدن تنظیم شده باشد، موجب تامین سلامت انسان می شود و در صورتی که به غیر از این عمل شود موجب اختلال در عملکرد کل سیستمهای بدن شده و باعث از دست رفتن قوای جسمی و روانی در انسان خواهد ش
یکی از مزیت های کشور ما نسبت به ترکیه این است که صادرات از ترکیه به قطر فقط از طریق هوایی امکان پذیر است در حالی که صادرات ما به قطر از طریق بنادر هم انجام می گیرد.
نشان تجاری مزیت رقابت در بازار را افزایش می دهد؛ برندسازی ملی حاصل هم افزایی بین تجارت و صنعت می باشد و می تواند زمینه ساز توسعه تولید داخلی و رونق ملی شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید