صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
کد خبر: 5692
گزارشگر: 306
۳۸۸
۰
۰
۰
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد

هیئت‌های مذهبی نقش اثرگذار خود در پیشگیری از وقوع جرم را ایفا کنند

هیئت‌های مذهبی نقش اثرگذار خود در پیشگیری از وقوع جرم را ایفا کنند
یزد - هیئت‌های مذهبی نقش اثرگذار خود در پیشگیری از وقوع جرم را به درستی و با محوریت محله محوری ایفا کنند
آسیا نیوز / یزد ؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: هیئت‌های مذهبی نقش اثرگذار خود در پیشگیری از وقوع جرم را به درستی و با محوریت محله محوری ایفا کنند.
محمدحسین رحیمی زاده در جمع معتمدان مردم و نمایندگان هیئات مذهبی استان یزد با اشاره به دستورالعمل نحوه مشارکت های مردمی در حل اختلاف دعاوی اظهار داشت: مطابق این دستورالعمل این مشارکت ها از سیاستگذاری تا اجرای این سیاست ها ، پیشگیری از وقوع جرم و حمایت از بزه دیده ها و میانجیگری می باشد.
وی افزود: ظرفیت و توانایی که هیئت های مذهبی دارند، قابل مقایسه با سایر تشکل های مردم نهاد نمی باشد، به ویژه در استان یزد که این اثرگذاری بسیار پررنگتر است به همین دلیل جلسات مشترکی از قبل با هیئت های مذهبی برگزار شده است.
رحیمی زاده ادامه داد: در بحث آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، مباحث خانواده در پیشگیری از طلاق تا بعد از طلاق و کودکان طلاق نیز مدنظر است و با توجه به اینکه انباشتی از آسیب‌ها متوجه خانواده های آسیب دیده از دعاوی خانوادگی است، حضور هیئت های مذهبی می تواند در حل مشکلات هر محله بسیار اثرگذار باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد عنوان کرد: هیئت ها همچنین می توانند در کار پیشگیری اولیه و اساسی بسیار اثرگذار باشند.
رحیمی زاده ادامه داد: تلاش و توقع ما این است که بنای کار محله‌محوری باشد و هر محله ای مشکلات خود را از صفر تا 100 بررسی کند و مشکلات هر محله با استفاده از توان و ظرفیت هیئات مذهبی، مساجد و سایر ظرفیت های درون محله ای حل شود.
وی با بیان اینکه به طور قطع بخشی از مشکلات افراد در محله ها نیز به مباحث قضایی مربوط می شود، حاضریم اطلاعات و آمار را در اختیار هیئت ها قرار دهیم.
رحیمی زاده با اشاره به رتبه بندی جرائم در استان بر اساس فراوانی عنوان کرد: چند سال پیش، توهین و ایراد ضرب و جرح رتبه اول را داشت اما اکنون سرقت رتبه اول و توهین و ضرب و جرح در رتبه های بعدی قرار دارد که در این حوزه هیئت ها می توانند با نقش اثرگذار خود، آمار این جرائم را کاهش  دهند.

سید محمد جواد عرفانفر

هیئت‌های مذهبی نقش اثرگذار خود در پیشگیری از وقوع جرم را ایفا کنند ,محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد, سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/3jz
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید