صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۴
کد خبر: 5706
گزارشگر: 306
۴۰۷
۰
۰
۰
در نشست هیئت مدیره خانه صمت با استاندار یزد تاکید شد

یزد، استان نمونه تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی

یزد، استان نمونه تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی
یزد - در نشست هم اندیشی اعضای هیئت مدیره و روسای انجمن های تخصصی خانه صمت یزد با دستگاه های اجرایی دولتی و حاکمیتی استان بر تعامل، همکاری و درک متقابل دولت و بخش خصوصی در یزد تاکید و قدردانی شد

 

آسیا نیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، عصر چهارشنبه دهم شهریورماه، نشست هم اندیشی اعضای هیئت مدیره و روسای انجمن های تخصصی خانه صمت با دستگاه های اجرایی دولتی و حاکمیتی استان که با حضور محمدعلی طالبی استاندار، سیدمسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، سیدعلی اکبر کلانتر رئیس، فرزانه معتمد معاون اجرایی و اعضای هیئت مدیره و روسای انجمن های تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت، علی خورشیدی مدیرکل امور مالیاتی، ابوالفضل اسدی رئیس شرکت برق منطقه ای و همچنین مدیران و نمایندگان اداره کل اطلاعات، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تامین اجتماعی و شورای هماهنگی بانک های استان در محل تالار کوثر استانداری یزد برگزار شد.

اختصاص پانزده جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد به انجمن های تخصصی خانه صمت

در ابتدای این نشست رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ضمن قدردانی از استاندار یزد به خاطر حمایت از خانه صمت و اختصاص پانزده جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان برای طرح دیدگاه ها و حل مشکلات انجمن های تخصصی صنایع همگن این تشکل صنعتی، اظهار داشت: خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با عضویت در 40 کارگروه و ستاد استانی و ملی توانسته است با طرح دیدگاه ها و مشکلات صنعتگران و معدنکاران استان و ایجاد ارتباط و تعامل نزدیک با مسئولان اجرایی، قضایی، حاکمیتی و نظارتی استان و کشور صدای رسای فعالین اقتصادی حوزه صنعت و معدن و پیگیر مطالبات آنان باشد.

پیروزی و موفقیت در سایه تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ادامه افزود: هیچ کشور و ملتی و جامعه ای به پیروزی، رشد و موفقیت دست نیافته مگر آنکه اجزای مختلف آن جامعه در کنار هم قرار گرفته و برای هدف واحدی تلاش کنند. در هرکشور توسعه یافته ای دولت مردان، حاکمیت و بخش خصوصی دوشادوش یکدیگر عزم و همت خود را به کار گرفتند تا اعتلای کیان خود را نظاره کنند؛ حال این مهم نیز در استان یزد مورد توجه قرار گرفته و طی سال های گذشته ارتباط بسیار نزدیکی مابین بخش خصوصی و دستگاه های استان برقرار شده است.

فرهنگ خوب و برند یزدی ها حفظ و در دولت بعدی نیز تداوم و توسعه یابد

کلانتر ادامه داد: در مواجه شدن با مشکلات متعددی که سایر استان ها نیز بدان دچار شده اند ما شاهد آن بودیم که گاها دولت یا بخش خصوصی در برابر یکدیگر به اعتراض پرداختند حال آنکه این دو بخش در استان یزد با درک متقابل از شرایط در کنار یکدیگر جلسات هم اندیشی متعددی را برگزار کردند که نمونه آن در بحران اخیر "ناترازی برق" بود که صنعتگران بزرگ استان برای کمک به دولت و اینکه فشار را از منازل و بیمارستان ها و اماکن حساس بردارند پیش قدم شدند و الحق که ایثار کردند و توانستند راه حل واحدی را در دستور کار خود قرار دهند. اهمیت این نوع تعامل و همکاری در بین دولتمردان و بخش خصوصی یزد بسیار ارزشمند است و باید این فرهنگ خوب و برند یزدی ها حفظ و در دولت بعدی نیز تداوم و توسعه یابد.

رئیس خانه صمت استان یزد با اشاره به تلاش های شبانه روزی استاندار، مدیران ارشد حوزه اقتصاد و تولید و صنعت استان در بحران های مختلف نظیر پاندومی کرونا  بیان داشت: این تلاش ها مایه مباهات ماست که برخود لازم می دانیم از این تلاش بی شائبه مدیران و کارکنان در دستگاه های مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت قدردانی کنیم.

مانع زدایی یا مانع تراشی؟ / افزایش چهار صد برابری نرخ اشتراک آب صنعت

رئیس خانه صمت استان به برخی قوانین و مصوبات ملی و کشوری که به جای حمایت و مانع زدایی از تولید و سرمایه گذاری، مانع تراشی می کند اشاره کرد و گفت: برای مثال اخیرا هیئت دولت طی مصوبه ای نرخ اشتراک آب صنعت را چهارصد برابر افزایش داده و نکته جالب اینکه نرخ استان صنعتی یزد بالاترین است که این موضوع موجب فرار سرمایه از تولید و هدایت آن به سمت فعالیت های غیر مولد نظیر دلالی و معاملات املاک و مستغلات و سکه و دلار خواهد شد.

واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی استان به فوریت اجرایی شود

کلانتر همچنین خواستار واکسیناسیون فوری کارگران واحدهای صنعتی و معدنی شد و اذعان داشت: در اکثر فعالیت های تولیدی رعایت فاصله اجتماعی تقریبا غیر ممکن است، کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی به ناچار در اتوبوس ها و سرویس های ایاب و ذهاب، مسیر های نیم تا یک ساعته را همه روزه در کنار هم طی می کنند، لذا امکان بیمار شدن آنان بیشتر است. این در حالی است که بیش از پنجاه درصد اشتغال استان از ناحیه واحدهای صنعتی و صنوف تولیدی است که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا تعطیل در زمان تعطیلی عمومی برای تامین مایحتاج مردم و کشور تعطیل نمی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: واکسیناسیون کارگران که از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند و بیشترین فشار تورم بر شانه های خسته و نحیف آنان است. وضعیت معیشت آن ها اگر نگوییم بدترین حداقل یکی از پایین ترین هاست. خدمات اجتماعی و رفاهی دولتی این قشر هم متاسفانه از اقشار دیگر جامعه بسیار کمتر است و خدای ناکرده چنانچه اتفاقی برای آنان بیفتد خانواده هایشان در معرض بیشترین آسیب های اقتصادی و اجتماعی قرار می گیرند باید در اولویت قرار بگیرد و من به نمایندگی از جامعه بزرگ صنعتی استان به جد از استاندار محترم به عنوان رئیس و اعضاء ستاد کرونای استان انتظار دارم که همه اختیار و توان خود را بکار گیرید تا واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی استان به فوریت در تمام کارخانجات و مراکز تولیدی شهرها و شهرک های صنعتی استان به مرحله اجرا در آید. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت همچنین آمادگی بخش خصوصی را برای همه گونه همکاری با مسئولین در خصوص فراهم نمودن فضا و امکانات لازم جهت انجام واکسیناسیون اعلام نمود.

نقش موثر خانه صنعت و معدن استان یزد در ایجاد درک متقابل بین دولت و بخش خصوصی

محمد علی طالبی استاندار یزد نیز در این نشست ایجاد درک متقابل بین دولت و بخش خصوصی را یکی از اتفاقات خوب شکل گرفته در استان، علی رغم وجود سختی ها و آسیب های ناشی از مشکلات اقتصادی و تحریم ها دانست و گفت: در این راستا خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد توانسته است نقش بسیار موثری را ایفا کند که بر خود لازم می دانم از تلاش این تشکل تخصصی بخش صنعتی قدردانی کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: با مقایسه پیوند کنونی بین دولت و بخش خصوصی نسبت به سال های گذشته، مشاهده می شود که با وجود همه سختی ها و مشکلات، انگیزه خدمت به بخش خصوصی در راستای رفع مشکلات آن ها و نیز سطح آگاهی مدیران دولتی نسبت به دغدغه های بخش صنعت و معدن در استان یزد بیشتر شده است.

بخش دولتی استان در کنار بخش خصوصی قرار دارد و جدای از هم نیستند

استاندار یزد با بیان اینکه بخش دولتی استان در کنار بخش خصوصی قرار دارد و جدای از هم نیستند، خاطرنشان کرد: حل مسائل و چالش های بخش خصوصی با این نگاه که بخش خصوصی و دولتی استان در دو طرف یک میز نیستند و مسائل آن ها، مسائل ما است، با علاقمندی و انگیزه پیگیری و به پیش رفته است.

طالبی ادامه داد: قرارگیری مدیران علاقمند، با انگیزه و جدی در مصدر امور، که می توانند علی رغم وجود مشکلات امروز کشور در حوزه های مختلف، رضایت بخش خصوصی و صاحبان صنعت و معدن را فراهم کنند برای ما جای افتخار دارد.

وی با اشاره به برخی تصورات افراد درخصوص کم کاری و کم انگیزگی مدیران در ایام منتهی به انتخابات و پایان دولت، تصریح کرد: در چنین مقطعی نه تنها مدیران استان دچار افت فعالیت و انگیزه نشدند بلکه روز به روز بر کار، فعالیت و برنامه های مختلف آن ها افزوده شد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به راهبردهای استان در بخش صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: استان یزد در طول دو سه سال اخیر با برنامه جلو رفت و چشم اندازه های تعیین شده برای آینده استان را دنبال کرد لذا از این جهت می توان این مقطع را یکی از معدود مقاطع مدیریت استان توسط تیمی با برنامه دانست.

فعال سازی سرمایه های راکد معدنی

وی یکی از راهبردهای استان در بخش معدن را فعال سازی سرمایه های راکد معدنی عنوان کرد و گفت: بر اساس راهبردهای نظام، راهبرد فعالسازی معادن غیرفعال و معادنی که با مشکلاتی مواجه شده بودند، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

طالبی به اهتمام استان برای تامین خوراک واحدهای فرآوری معدنی اشاره و تصریح کرد: در این راستا جلسات متعددی با ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید و حتی سازمان انرژی اتمی؛ برای استفاده از محدوده های در اختیار آن ها، برگزار شد تا با تامین خوراک واحدهای فرآوری معدنی بتوانیم آن ها را سرپا نگه داشته و فعال کنیم.

تکمیل چرخه کامل تولید فولاد راهبرد استان در بخش صنعت و معدن

استاندار یزد از تکمیل چرخه کامل تولید فولاد  به عنوان دیگر راهبرد استان در بخش صنعت و معدن یاد کرد و افزود: استان یزد در برخی حلقه های میانی چرخه تولید فولاد بعضی کسری ها را داشت و از طرفی در بعضی حلقه های نهایی مثل تولید ورق، جایگاهی نداشت اما با پیگیری های انجام شده مجوزهای لازم برای همه بخش ها اخذ شد و زمینه ی سرمایه گذاری های جدید جهت تکمیل چرخه کامل تولید فولاد در استان فراهم شد.

هدایت سرمایه گذاری استان به سمت صنایع کم آبخواه‌، های تک و منطبق بر شرایط زیست محیطی

وی با بیان اینکه توجه به مزیت های استان در حوزه صنعت یکی از رویکرد های استان در سال های اخیر بشمار می آید، بیان کرد: عقیده ما بر این است که باید تا حدودی از نگاه سنتی سرمایه گذاران در استان و گرایش آن ها به ایجاد صنایع فولادی و کاشی و سرامیک فاصله گرفت و بخش های کم آبخواه‌ و منطبق بر شرایط زیست محیطی نظیر قطعه سازی، صنایع های-تک، نساجی و ...، را که می توانند شرایط مناسبی در استان بوجود آورند، فعال کرد.

محمد علی طالبی با اشاره به تکمیل زیرساخت های بخش صنعت و معدن در همه نقاط استان، خاطرنشان کرد: یکی از ضعف های استان تمرکز سرمایه گذاری ها در دشت مهریز_اردکان و تبعات ناشی از آن است در حالی که اگر زیرساخت های لازم در دیگر مناطق نیز فراهم شده بود نه تنها اتفافات خوبی در حوزه صنعت و معدن رقم میزد بلکه شاهد کندی یا خلاء سرمایه گذاری در برخی از مناطق نبودیم.

استاندار یزد ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت های برق شهرستان خاتم؛ احداث نیروگاه و انتقال برق از ابرکوه به اسمالون و از اسمالون به مروست دنبال شد در بهاباد نیز مجوزهای ایجاد نیروگاه خورشیدی و نیروگاه حرارتی اخذ شده و کارهای آن در حال انجام است.

این مقام مسئول همچنین به اقدامات انجام شده در بخش جاده و ارتباطات ریلی استان اشاره و از تلاش استان برای حل مشکلات زیرساختی نظیر آب، برق، گاز و ارتباطات جهت فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری در تمام مناطق استان گفت.

استاندار یزد در آخر نسبت به پیگیری واکسیناسیون کارگران، تامین مسکن کارگری و بررسی افزایش نرخ انشعاب آب صنایع قول مساعد پیگیری داد.

در ادامه این نشست اعضای هیئت مدیره و روسای انجمن های تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد دیدگاه ها و مطالبات خود را مطرح نمودند و در ادامه معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صمت و رئیس شرکت برق منطقه ای استان به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و بر تعامل و همکاری با انجمن های تخصصی خانه صمت و فعالین اقتصادی استان تاکید نمودند.

شایان ذکر است در پایان این نشست تفاهم نامه واگذاری صدور، تمدید، اصلاح و ابطال گواهی تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی استان یزد فی مابین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت مدیره خانه صمت استان یزد به امضا رسید.

سید محمد جواد عرفانفر

یزد، استان نمونه تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی , محمد علی طالبی استاندار یزد , سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد , سید محمد جواد عرفانفر 

 

 

روابط عمومی خانه صمت استان یزد
https://www.asianews.ir/u/3kb
اخبار مرتبط
یزد - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خواستار در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی و کارخانجات استان شد.
در نشست هیئت مدیره و روسای انجمن های تخصصی این تشکل صنعتی که با حضور رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد، بر افزایش توانمندی های تولیدکنندگان، تجار و صادرکنندگان استان به عنوان تنها راه رونق و جهش تولید و همچنین لزوم طراحی و اجرای سازوکاری برای حمایت ویژه از شرکت های کوچک و متوسط تاکید کرد
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن ماشین سازی، خودرو و نیروی محرکه خانه صمت یزد برگزار شد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم روی پای خود بایستیم باید با شبکه سازی و تجمیع ماشین سازان، قطعه سازان، ریخته گران و قالب سازان در کنار شرکت های دانش بنیان و دانشگاه‌ها از آنها به بهترین نحو حمایت کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید