صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۷
کد خبر: 5713
گزارشگر: 213
۶۱۰
۰
۰
۲
افزایش حقوق در دولت جدید چقدر است

«جزییات» افزایش حقوق کارکنان دولتی

«جزییات» افزایش حقوق کارکنان دولتی
در حالی که تعیین میزان افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم صورت گیرد، سازمان برنامه و بودجه میزان علی الحساب افزایش حقوق کارکنان شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت برای سال آینده را ۱۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش آسیانیوز، سازمان برنامه و بودجه میزان علی الحساب افزایش حقوق کارکنان شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت برای سال آینده را ۱۰ درصد اعلام کرده است، درصد افزایش حقوق کارکنان دولت حتی به طور علی‌الحساب هنوز مشخص نیست.

--------------------------
بیشتر بخوانید:
«مهم ترین» خبرهای خوب کابینه رئیسی!
-----------------------------------------------------------------------
بخشنامه بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است و آنها مکلفند بودجه پیشنهادی خود را تا حداکثر ۲۰ مهر ماه به این سازمان ارائه دهند.

 

-----------------

بیشتر بخوانید:

بانک جهانی ایران را کشور «به سوی فقر» اعلام کرد!/افزایش ۹۰ درصدی قیمت «مواد غذایی ضروری»

------------------------------------------------------------------

طبق این بخشنامه ضریب حقوق اعلامی در بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ ابلاغی توسط رئیس جمهور ملاک محاسبه و تنظیم نهایی هزینه پرسنلی تمامی شرکت های دولتی خواهد بود.


افزایش حقوق کارکنان دولت فعلا مشخص نیست
به نقل از ایسنا، اما آنچه که مطرح شده مربوط به شرکت‌های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت خواهد بود و این جدا از حقوق و مزایایی است که دولت بابت کارکنان خود پرداخت می‌کند که فعلا میزان افزایش حقوق کارکنان دولت مشخص نشده و در بخشنامه کل بودجه ۱۴۰۱ گنجانده خواهد شد، ولی در نهایت میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و کارکنان شرکت های دولت برابری خواهد کرد.

----------------

بیشتر بخوانید:

چرا اجاره‌ خانه در سکوت ۲ برابر شد؟!

-----------------------------------------------------------------------


لازم به توضیح است که بودجه کل کشور از دو بخش بودجه عمومی و بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت تشکیل می شود که حقوق و مزایای کارکنان دولت از محل منابع عمومی از بودجه عمومی پرداخت می شود که در سمت مصارف در هزینه های جاری قرار می گیرد.

بنابراین آنچه که در مورد این افزایش ۱۰ درصدی در بخشنامه بودجه شرکت‌های دولتی مطرح است مربوط به خود این شرکت ها، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت است که بودجه آنها از منابع عمومی دولت جدا است و به عبارتی دولت پرداختی از محل منابع عمومی به آنها ندارد.

این در حالی است که تعیین میزان افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم صورت گیرد و براساس قانون بودجه امسال افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان تا ۲۵ درصد پیش‌بینی و مقرر شد که دریافتی‌های بالای ۱۰ میلیون تومان مشمول این ۲۵ درصد نشده و فقط به میزان ثابت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشته باشند.
این درحالی است که در این شرایط محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت رئیسی وعده داده که درآمد سرانه هر ایرانی را به ۵۰ هزار دلار برساند. این رقم بالاتر از درآمد سرانه آلمانی‌ها، هلندی‌ها و بلریکی‌هاست و عددی در حدود درآمد سرانه مردم امریکا به شمار می‌آید.

از آن سمت حجت عبدالملکی، وزیر کار هم وعده داده است که میزان اشتغالزایی را ۳- ۴ برابر رقم فعلی می‌کند و آن را به یک میلیون شغل در بازار کار می‌رساند.

در واقع حدود یک میلیون تقاضای شغلی در سال به بازار کار ایران وارد می‌شود و با این وعده وزیر کار احتمالا کسی دیگر بیکار نمی‌ماند!

او همچنین وعده داده است که ریشه مافیاهای اقتصادی را به پشتوانه آقای رئیسی می‌خشکاند!/


https://www.asianews.ir/u/3kj
اخبار مرتبط
در حالی که مسعود نیلی، اقتصاددان در دیدار خود با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم هشدار داده که تورم در حال نزدیک شدن به شرایط غیرقابل مهار است؛ اظهار نظرها و وعده های عجیب کابینه رئیسی درباره افزایش درآمدها و یارانه ادامه دارد.
بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی حقوق و مستمری مردادماه را دریافت نکرده‌اند؛ در حالی که مسوولان صندوق بازنشستگی کشوری می‌گویند ۷۰ درصد بودجه پرداخت حقوق از سازمان برنامه‌وبودجه تأمین می‌شود، اما تعطیلات ۶ روزه کرونایی سبب تأخیر در پرداختی‌ها شده است.
رئیس‌جمهور گفت: اختلاف در نرخ تورم، تضییع حق‌الناس است و نباید به سهولت از کنار آن گذشت؛ این در حالی است که وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان که از دولت قبل به دوفوریتی مجلس رفت، همچنان تصمیمی برای تصویب آن اعلام نشده است.
یزد ، متاسفانه برخی کوشیدند تا با ایجاد حواشی گسترده در سطح جامعه، به گونه ای القاء کنند که خانه ملت به دنبال جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات، فیلتر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، تعطیلی کسب و کارها و به تبع آن بیکاری صدها هزار فعال این عرصه و... است. امری که کذب محض است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید