صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۲
کد خبر: 5715
گزارشگر: 213
۳۶۲۰
۱
۰
۴
کناره گیری به دلیل رد صلاحیت برادر

علت واقعی کناره‌گیری صادق لاریجانی از شورای نگهبان چیست؟

علت واقعی کناره‌گیری صادق لاریجانی از شورای نگهبان چیست؟
بعد از کناره‌گیری صادق لاریجانی، حسینی خراسانی را به عضویت شورای نگهبان منصوب شد؛ خبر استعفای صادق لاریجانی در اعتراض به رد صلاحیت برادرش، علی لاریجانی، پیش از این منتشر شده بود.

به گزارش آسیانیوز، رهبر انقلاب با اشاره به کناره‌گیری صادق لاریجانی، حسینی خراسانی را به عضویت شورای نگهبان منصوب کرد. 

----------------------------

بیشتر بخوانید:

اعتبارنامه رئیسی توسط صادق لاریجانی امضا نشد/شورای نگهبان تایید کرد
-----------------------------------------------------------------------------

حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین و نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری است که در انتخابات ریاست جمهوری از جمله حامیان ابراهیم رئیسی بود.

خبر استعفای صادق لاریجانی در اعتراض به رد صلاحیت برادرش، علی لاریجانی، پیش از این منتشر شده بود. همچنین به گفته هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، صادق لاریجانی اعتبارنامه ابراهیم رئیسی را امضا نکرد.

صادق لاریجانی نهادهای امنیتی را به دادن «گزارش‌های خلاف واقع» درباره نامزدها متهم کرده بود.

حسین جعفرزاده، از نزدیکان او، نیز در توییتر به نقل از او نوشت که محمدحسن صادقی، عضو شورای نگهبان، به دروغ گزارشی را از معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات درباره تابعیت خارجی دختر علی لاریجانی مطرح کرد.

صادق لاریجانی همچنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و محسن رضایی، دبیر این مجمع، به عنوان معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی منصوب شده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی از مرداد ۱۳۸۸ تا اسفند ۱۳۹۷ ریاست قوه قضاییه ایران را بر عهده داشت، او هم‌اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری نیز هست.

مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب، با انتشار توییتی از انتصاب آقای حسینی خراسانی به این سمت انتقاد کرد و آن را نشانه عدم بی‌طرفی شورای نگهبان دانست. وی در انتهای توییت خود نوشت: « به حزب شورای نگهبان خوش آمدید!»/

https://www.asianews.ir/u/3kk
اخبار مرتبط
علی لاریجانی نوشته است: با وجود موافقت چین برای ارسال «۱۸ میلیون واکسن با قیمت ارزان»، به دلیل «تعلل مسئولان وزارت بهداشت» این کار انجام نشده است.
علی لاریجانی در کانال تلگرامی اش خطاب به شورای نگهبان صراحتا نوشت: مرحمت فرمایید مهر محرمانه نامه را حذف نمایید تا بتوانم نامه‌ی شورا را برای اطلاع عموم علنی نمایم.
سخنگوی شورای نگهبان امضا نشدن اعتبارنامه رئیسی توسط صادق لاریجانی را تایید کرد.
ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران امروز، پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی کشور سوگند یاد کرد؛ این در حالی است که آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی لاریجانی رییس سابق مجلس در این مراسم حضور نداشتند.
علی لاریجانی گفت: من ادعا نمی‌کنم نظراتم دقیق است، اما جمهوری اسلامی نشان داده که ما در برخی زمینه‌ها مانند تئوری‌پردازی، توسعه و اولویت‌بندی‌ها اشکالات داریم و افرادی که خود را از وضع موجود مبرا می دانند، بگویند از کجا آمده اند.
علی لاریجانی مشاور رهبر انقلاب که در ساعات ابتدایی امروز صبح رأی خود را به صندوق انداخت.
هم‌زمان با اصرار علی لاریجانی به شورای نگهبان برای اعلام دلایل رد صلاحیتش، واکنش‌ها به سخنان حیدر مصلحی درباره ایفای نقش در رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۱۳۹۲ همچنان ادامه دارد.
علی لاریجانی از داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای را درباره عدم احراز صلاحیتش خطاب به شورای نگهبان منتشر کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمدرضا حمیدی
۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
0
0

کسانی هستند که خود را صاحب امتیاز می دانند و اگر به انها بگویند الای چشمتان ابروست به انها بر می خورد خاندان لاریجانی یکی از انهاست روزگاری نه چندان دور 5رادر در ایران همه کاره بودند و حتی به انجا رسید که دو برادر همزمان رئیس و قوه بشوند اقای املی لاریجانی در فساد قوه ی قضائیه به کسی جوابگو نبوده و جانبداریهای او از طبری فراموش نمی شود اگر کسیانی ادعا دارند که یا همه چیز از ان ما یا بازی را بهم میزنیم باید در انقلابی بودن انها شک کرد اقای املی لاریجانی شائبه ی ساخت کاخی بنام حوزه یعلمیه با پول بیت المال را هرگز جواب نداده اقای املی مسئله 73 حساب در اختیار رئیس قوه قضائیه را هرگز جواب نداده این که خاندان لاریجانی برای خودشان حق وتو قائل باشند غیرقابل قبول است


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید