صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۳
کد خبر: 5719
گزارشگر: 213
۵۲۶
۰
۰
۳
اهدای خانه های شمال شهر به مسوولان

خانه های شمال شهر به کدام مدیران واگذار شد؟

خانه های شمال شهر به کدام مدیران واگذار شد؟
در جلسه امروز، یکشنبه، مجلس در حالی تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی شکل گرفت که گفته شد ده‌ها خانه در مناطق شمالی تهران به صورت اقساطی و با قیمت پایین به مدیران سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شده است.

به گزارش آسیانیوز، در جلسه روز یکشنبه مجلس ایران تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی تصویب شد.

علی خضریان، سخنگوی اصل ۹۰ مجلس و درخواست کننده طرح تحقیق و تفحص، گفت که ده‌ها خانه در مناطق شمالی تهران به صورت اقساطی و با قیمت پایین به مدیران سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شده است.

او همچنین اعلام کرد که میلیون ها دلار از پول این سازمان را برای خریدهای مربوط به سازمان بازنشستگی به حساب یک فرد واریز شده و او از ایران فرار کرده است.

به گفته خضریان، مقام‌های سازمان بنادر برای تمدید قرارداد پیمانکاران را مجبور می کنند که مقامات این سازمان را در شرکت های خود شریک کنند.

او همچنین گفت که باید واگذاری اراضی بندر رجایی به مدیران شرکت «دریا پیکر» بررسی شود.

همچنین به گزارش ایرنا ، «عبدالجلال ایری» سخنگوی کمیسیون عمران در قرائت گزارش این کمیسیون برای تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ابتدا اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار تقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع درجلسه رسمی ‌کمیسیون مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس درباره محورهای تحقیق و تفحص افزود: سازمان بنادر و دریانوردی مشمول مقررات قانون محاسبات عمومی کشور و آئین نامه معاملات دولتی نمی‌باشد و بنابر گزاراشات و خبرهای واصله تخلفات و سواستفاده هایی در این سازمان محتمل است. همچنین نحوه و کیفیت برگزاری جلسات شورای عالی سازمان و تصمیمات گرفته شده باید مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد.

نماینده مردم بندرترکمن در مجلس ادامه داد: بررسی نحوه استفاده اختیارات اعضای هیات عامل در واگذاری های بدون ترک تشریفات بویژه ماده ۳۱ آیین نامه معاملات این سازمان، سومدیریت و کم کاری های این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات و بررسی کارشناسی هزینه‌های انجام شده طی مدت ۲سال گذشته و بررسی نحوه انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری شرکت های فعال در بندرشهید رجایی و ابهامات مطرح شده درباره اختصاص سهمیه رانتی به برخی شرکت های خاص بدون سابقه مرتبط و سرمایه گذاری در بنادر نیز از محورهای تحقیق و تفحص است./

https://www.asianews.ir/u/3kn
اخبار مرتبط
مشکلات و تنگناهای اقتصادی، معضل بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی، تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط تحریم، مستلزم گرداندن پر قدرت چرخ های صنعت و تولید، جلوگیری از رانت و قاچاق و مبارزه با فساد اقتصادی در تمامی سطوح، شنیدن دردها و مشکلات اقشار جامعه و پاسخگویی به آنها است.
بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی حقوق و مستمری مردادماه را دریافت نکرده‌اند؛ در حالی که مسوولان صندوق بازنشستگی کشوری می‌گویند ۷۰ درصد بودجه پرداخت حقوق از سازمان برنامه‌وبودجه تأمین می‌شود، اما تعطیلات ۶ روزه کرونایی سبب تأخیر در پرداختی‌ها شده است.
به گفته بسیاری از کارشناسان، تیم اقتصادی دولت سیزدهم حتی با ادامه مذاکرات برجام، نمی‌تواند بر قیمت دلار کنترلی داشته باشد و قیمت پول آمریکایی به زودی در ایران به بیش از ۳۰ هزار تومان خواهد رسید.
رضا کیانیان به قالیباف نوشت: انحصار اطلاعات،سر چشمه ی اصلی ِفسادو رانت و اختلاس وتشدید فقر و فلاکت و فحشا ست؛ این مصوبه اگر اجرایی شود، قاچاق دستگاه های SpaceX رونق خواهد گرفت و قاعدتاً قاچاق این دستگاه ها ، به وسیله ی باند های قدرت صورت خواهد گرفت! می بینید چه عواقبی در انتظار مردم و قدرتمندان است؟
با افزایش شتابان نرخ ارز و بی ارزش شدن پول ملی اتفاق مهمی که رخ داد فراهم شدن بستری عظیم برای فساد و سوء استفاده سودجویان و اخلالگران بازار بود؛ جذابیتی که صادرات در شرایط فعلی و کسب درآمد ارزی برای صادرکنندگان ایجاد کرد منجر به این شد که بسیاری از تولیدکنندگان تولیدات و مواد اولیه و محصولات را به داخل تزریق نکنند.
مدیرعامل شستا از حذف رانت چند هزار میلیارد تومانی دلال های سیمان خبر داد.
بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور به یک دغدغه ملی تبدیل شده است و یکی از راه های علاج بحران ارزی فعلی این است که ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور برگردد و مشخص باشد که ما به ازای صادرات، کالا وارد کشور شده است و در این راستا افراد مدعی ارز متقاضی باید حتما مورد شناسایی و ارزیابی قرار گیرند و حساب های آنها بررسی شود و منشاء ارز متقاضی باید حتما مشخص و شفاف باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید