صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۳
کد خبر: 5724
گزارشگر: 306
۳۲۰
۰
۰
۰

افتتاح دومین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان یزد درشهرستان میبد

افتتاح دومین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان یزد درشهرستان میبد
یزد - دومین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان یزد درشهرستان میبد باحضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد

 

آسیانیوز/ یزد ؛ « حجت الاسلام محمد اعرافی » امام جمعه موقت میبد در مراسم شروع به کار، خانه مطبوعات شهرستان گفت: بر اساس آیه های قرآنی ، روایت و اخبار، کار رسانه و خبرنگاری در زمان انفجار اطلاعات  ، کاری در راستای رسالت پیامبر اسلام(ص) است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام مبعوث شد تا انسان ها را با معارف دین، اسلام و انسانیت آگاه کند و از گمراهی و ضلالت نجات دهد.

امام جمعه موقت میبد خبرنگاری ، قلم زدن و کار در رسانه‌های مکتوب و شنیداری  را مهم عنوان کرد و از فعالان این عرصه خواست،  قدر خود را بدانند که در این حوزه وارد شده اند و ان شاءالله با کمک‌های مسئولان به هدف‌های والای خود برسند.

اعرافی در ادامه اظهارکرد: امروزه  بر خلاف عصر گذشته که سنتی بود، رسانه‌های نوین حضور چشمگیر و موثری در زندگی افراد دارند و کسب و کارهای مردم از این طریق انجام می‌شود  و اگر رسانه نباشد امور زندگی‌ نمی‌چرخد ، حتی یک احوالپرسی مجازی نیز به جا آوردن « صله رحم »است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران وظیفه دارند اصل امانت را در نوشتن اخبار رعایت کنند و انتشار انتقادهای سازنده ، واقعیت‌های جامعه ، مشکل شهر را مورد توجه قرار دهند ، همچنین مواظب باشند در نشر انتقادها آبروی افراد نرود و یا با گفتن خبرهای دروغ فضای جامعه مشوش نشود.

 همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه ان شاءالله رویداد فرهنگی یادشده منشاء اتفاق‌های خوب برای استان شود، گفت: هم اکنون از ۲۰۶ رسانه یزد ،  ۲۱ مورد در شهرستان میبد فعالیت دارد و این نسبت با توجه به تمرکز رسانه‌ها در مرکز استان دلگرم کننده و نشان دهنده ظرفیت رسانه‌ای خوب  شهرستان است.

مجید جوادیان‌زاده افزود: صحبت از خانه  مطبوعات ،صحبت از یک ماوای گرم است و ان شاءالله خانه مطبوعات میبد  با داشتن چنین کارکرد مکانی برای گردهم آمدن افراد با سن و سال‌ها و دیدگاه های مختلف باشد تا همگرایی و هم افزایی محقق شود.

وی اظهارکرد: با توجه به پیشرفت علم و فناوری برای عقب نماندن از رقابت‌ها نیاز به آموزش مداوم و یادگرفتن مهارت‌های جدید احساس می‌شود و باید تلاش شود، روزنامه‌نگاری تخصصی با محور خانه مطبوعات در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه ایجاد زمینه گفت وگو با مسئولان نهادهای دولتی، مسئولان و تشکل‌های مردم نهاد تاثیرگذار ، ارایه بسته های حمایتی و ابتکاری مانند حامی کارت و دیگر امکانات از سوی خانه مطبوعات را یادآور شد و خواست این موارد در میبد نیز مورد توجه این خانه قرار گیرد.

مدیر خانه مطبوعات استان یزد هم گفت: دومین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان های استان یزد در میبد بعد از بافق افتتاح  شد و همه خدمات خانه مطبوعات در این شهرستان ارایه می‌شود.

فرزاد فیضی با تشکر از هیات مدیره منسجم و فرهیخته خانه مطبوعات استان برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان ها قدردانی کرد و از مسئول خانه مطبوعات و همکاران رسانه‌ای میبد خواست تا مشکل و خواسته‌های رسانه ای را مطرح کنند تا بر اساس عرف قانونی و اساسنامه این تشکل انجام شود.

در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد هم  گفت: بعد از روز خبرنگار اتفاق های خوبی در حوزه رسانه میبد ، شهرستانی با داشتن هفت رسانه مکتوب و ۱۴ پایگاه خبری مجوز دار و اهالی رسانه ای فعال و با انگیزه  رقم خورد.

هادی زارع مهرجردی افزود: فضایی مهیا شد تا هم در زیرمجموعه یک تشکل صنفی با دورهم جمع شدن فعالان رسانه های شهرستان خواسته‌های صنفی آنها مطرح  و مورد توجه قرار گیرد و هم شاهد انسجام بهتری در عرصه خبر شهرستان باشیم.

رییس شورای شهر میبد هم در این مراسم با اشاره به اینکه رسالت مطبوعات، ارایه پیشنهاد و کار کارشناسی است ، گفت: اعضای ششمین شورای شهر  میبد آنچه در توان دارد در حوزه رسانه شهرستان انجام می‌دهد و از خبرنگاران نیز می‌خواهم خبرهای خود را بر اساس منبع رسمی ارایه دهنده خبر اصلی بگیرند و بر اساس شنیده ها خبری را منتشر نکنند.

محمد جواد فیاضی در ادامه به تشکیل اتاق فکر و درخواست راهکار و مشاوره از متخصصان و اهالی رسانه به ویژه در کمیسیون فرهنگی و ورزش و بانوان اشاره کرد که در دستور کار شورای شهر قرار دارد

گفتنی اینکه : دفتر نمایندگی خانه مطبوعات در میبد در یکی از خانه‌های بازسازی شده قدیمی که شامل ۲ باب  از منازل تاریخی دوست‌حسینی و رجبی‌پور است و به همت فرمانداری ، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  میبد احیا و بازسازی شده است، در بافت سنتی شهر  شروع به کار کرد.

سید محمد جواد عرفانفر

افتتاح دومین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان یزد درشهرستان میبد  ,حجت الاسلام محمد اعرافی  امام جمعه موقت میبد, مجید جوادیان‌زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد , فرزاد فیضی مدیر خانه مطبوعات استان یزد, هادی زارع مهرجردی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد , محمد جواد فیاضی رییس شورای شهر میبد 

https://www.asianews.ir/u/3ku
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید