صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱
کد خبر: 5732
گزارشگر: 213
۱۴۱۸
۰
۰
۳
تشریح عرضه اولیه چهارشنبه ۱۷ شهریور

«جزییات» و نقدینگی لازم برای عرضه اولیه «کیمیا تک»

«جزییات» و نقدینگی لازم برای عرضه اولیه «کیمیا تک»
بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت بورس، روز چهارشنبه ۲۲۵ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد) از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک» در بورس عرضه می شود.
به گزارش آسیانیوز ، روز چهارشنبه (۱۷ شهریور) سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک» عرضه اولیه خواهد شد و هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۹۱ تا ۲۳۰۰ تومان ثبت سفارش انجام دهد.

نقدینگی لازم برای عرضه اولیه «کیمیا تک»

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت بورس، روز چهارشنبه ۲۲۵ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد) از سهام شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک با نماد «کیمیا تک» در بورس عرضه خواهد شد.

این شرکت به عنوان پانصد و هشتاد و دومین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و در گروه «مواد شیمیایی» عرضه می‌شود.

از ۲۲۵ میلیون سهم، تعداد ۱۸۰ میلیون سهم به عموم و بقیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه خواهد شد.

در این عرضه اولیه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۹۱ تا ۲۳۰۰ تومان ثبت سفارش انجام دهد که معادل حداکثر ۲۳۰ هزار تومان خواهد بود.

البته با توجه به مشارکت دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفری در آخرین عرضه اولیه امسال، به نظر می‌رسد حداکثر ۶۴ سهم به هر نفر تعلق بگیرد که نیاز به ۱۴۷ هزار تومان خواهد بود./


https://www.asianews.ir/u/3l2
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس درباره ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.
در حالی که شاخص کل بورس امروز با رشد ۲۰ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد رسید، یک کارشناس بازار ضمن تحلیل بازار سرمایه گفت: سهامداران نباید دیگر در انتظار شکل گیری روند صعودی سنگین در معاملات بازار سهام باشند.
در حالی کارشناسان بازار سرمایه از ماه گذشته پیش‌بینی کرده بودند که ممکن است بازار سهام در شهریور ماه دچار ریزش و اصلاح شود؛ شاخص کل بورس از چند ماه گذشته تا به امروز با تحرکات مثبت خود بازدهی ۲۰ درصدی را ثبت کرد؛ همچنین حرکت مثبت و متعادل بیشتر نمادهای بازار در ماه‌های گذشته آغاز شد.
شاخص کل بورس تهران پس از ۱۰ ماه در آستانه بازگشت به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد قرار گرفته است.
دیروز ۴۳۸ سهم بورسی و فرابورسی بازار معادل ۹۲ درصد نمادها رشد قیمت داشتند و شاخص هم وزن بیشترین رشد در ۶ ماه گذشته را ثبت کرد؛ این در حالی است که شرکت فرابورس ایران نیز از آغاز عملیات بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در شرکت آتیه داده پرداز خبر داد.
در روز گذشته نشانه هایی دیده می‌شود که حاکی از سبز شدن بورس تا پایان هفته و روزهای آینده است.
شرکت‌های سیمانی موظف شده‌اند تا تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند؛ اما برخی از شرکت‌ها از این دستور پیروی نمی‌کنند.
برخی از کارشاسان بازار سهام معتقدند تا پایان سال برآیند کلی از بازار مثبت است و احتمال رسیدن شاخص به مرز دو میلیون واحد بر فرض پایین نیامدن دلار و فروش نفت زیاد است، اما باید توجه داشت که برای تحلیل دقیق، شرایط مختلفی را باید در نظر بگیریم.
درحالی که بسیاری از سهامداران سهام عدالت از سقوط سنگین شاخص بورس در یک سال اخیر متضرر شده‌اند اما آنها در این مدت حتی امکان فروش سهام خود را نداشتند. در این وضعیت رئیس سازمان بورس خبر جدیدی را اعلام کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید