صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۶
کد خبر: 5745
گزارشگر: 213
۲۵۱۰
۰
۱
۵
آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور

دستور واکسیناسیون کرونا برای همه سنین

دستور واکسیناسیون کرونا برای همه سنین
همچنانکه اعلام شد متولدین ۱۳۵۵ و ماقبل می‌توانند برای ثبت نام واکسن کرونا از طریق سامانه اقدام کنند، وزیر بهداشت از لغو محدودیت سنی برای همه سنین در دریافت واکسن خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، سن واکسیناسیون در کشور ۵ سال کاهش یافت و امشب سامانه salamat.gov.ir به روز رسانی شد.

بر این اساس متولدین ۱۳۵۵ و ماقبل می‌توانند برای ثبت نام واکسن کرونا از طریق سایت مذکور اقدام کنند.

هم‌چنین افراد ۳۵ تا ۴۴ سال (متولدین ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۵) که ساکن استانهای آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام و نوبت تزریق واکسن دریافت کنند.

به نقل از ایسنا، همچنین به زودی این سامانه برای دانشجویان و طلاب سراسر کشور باز خواهد شد.

واجدین شرایط با مراجعه به سایت salamat.gov.ir و ثبت کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

 

همچینین وزیر بهداشت اعلام کرد هیچ محدودیتی در تخصیص واکسن برای واکسیناسیون نداریم. به سرعت، محدودیت‎های سنی در تزریق واکسن کرونا را برمی‎داریم که جزئیات آن از طریق معاونت بهداشت به اطلاع مردم می‎رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بهرام عین اللهی یادآور شد: همه واکسن های تزریق شده به دانشجویان در سامانه های وزارت بهداشت ثبت می شود و دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی می توانند واکسینه شوند؛ البته به سرعت، محدودیت های سنی در تزریق واکسن کرونا را بر می داریم که جزییات آن از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به اطلاع عموم می رسد./

https://www.asianews.ir/u/3ld
اخبار مرتبط
برخی روسای شبکه های بهداشت و پزشکان متخصص در نقاط مختلف ایران از مرگ و میر کروکان و نوجوانان در شهرهای مختلف ایران خبر دادند.
تزریق برخی واکسن ها در دوران بارداری و شیردهی، به‌دلیل محدود بودن اطلاعات، توصیه نمی‌شود.
یکی از دغدغه های مردم درباره واکسن کرونا این است که آیا تزریق واکسن با داروهای دیگر تداخل و ایجاد مشکل خواهد کرد یا خیر؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید